Buitenband, welke ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Heeft al iemand gereden met de 4000 S II?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14249
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Scheurde bij die klapbanden dat echt de wanden of klapte de band er (heel) vanaf?alpdhuez53:15 schreef: Ik was ook tevreden over deze banden totdat ik tijdens de Marmotte week drie klapbanden in één week met deze banden heb gehad (met drie verschillende wielen) waarvan de laatste tijdens de Marmotte zelf. Blij dat ik er goed van afgekomen ben. Hou de wangen in de gaten, hier komen erg snel scheurtjes in! Ben zelf overgestapt op Fortezza's, de veiligere keus op dit moment.
dat gebuerde bij mijn ultremo , na het afklappen wel de bandhoek kapot.
Overigens zit er op de one aan de zijkant wel iets meer rubben, kan zo geen draadjes trekken en dat kan vaak al wel bij een nieuwe ultremo. Hij is ook perfect rond dus dat is het goede neiuws.
Wel vind ik ook deze weer ruim om de velg zitten. Met de hand erop is logisch maarje schud hem er bijna af, een ruime passing is imho toch het grootste probleem met eraf klappen.
ook bij een gewonen lekke band zal de band er dan aflopen met een lekkeband die erop blijft zitten heb je tenminste nog een kans.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Goede vraag. Twee keer liep de band eraf, bij de klapband met de Marmotte ben ik er niet zeker van. Toen klapte hij met 60 km/h en ging ik vol op mn plaat. De band was finaal aan gort gereden omdat de velg door de band gesneden heeft. Overigens zag ik bij de EHBO post vier anderen die ook klapband met 4000s band hadden gehad (en dat was nog maar de eerste afdaling..).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14249
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bizar zeg. Als er zoiets met autobanden zou gebeuren is het groot nieuws en feitelijk is het op een fiets nog gevaarlijker.
Iig fijn dat je nu gewoon weer kan fietsen voor hetzelfde geld lig je in het ravijn.
Iig fijn dat je nu gewoon weer kan fietsen voor hetzelfde geld lig je in het ravijn.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Ik heb er ook vele probleemloze jaren opzitten. Op één setje wielen ligt nog een setje, valt me op dat de canvas draden aan de zijwangen erg snel bloot komen te liggen. Was eerder niet zo.
Inmiddels meer dan 3000 kilometer gereden met de Continental Ultra Sport, zijn mij ondanks eergisteren een lekke voorband, door steensplit (zie foto nabij het logo), toch goed bevallen maar nu begint het loopvlak vierkant te worden en is het tijd - voor mij althans - om nieuwe banden te monteren. De foto is welliswaar de voorband, maar de achterband is net zo ver versleten omdat ik de voor- en de achterband halverwege wissel. Vandaag de profieldikte opgemeten en t.o.v. de oorspronkelijke dikte is het loopvlak een millimeter versleten.
Maar vanwege eerdere goede ervaringen toch overgestapt naar de Vittoria Rubino cq. Pro.

Maar vanwege eerdere goede ervaringen toch overgestapt naar de Vittoria Rubino cq. Pro.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Hier ook gp 4000s zonder issues.
Op bike van vriendin heeft ie vanaf vorige winter zelfs +14k kilometer. Ondertussen wel een nieuwe gestoken
Op bike van vriendin heeft ie vanaf vorige winter zelfs +14k kilometer. Ondertussen wel een nieuwe gestoken

Goedkope Vittoria's rollen goed, maar nat wegdek=oppassen geblazen, je ligt zo op den muil...Orlok schreef: KNIP
Maar vanwege eerdere goede ervaringen toch overgestapt naar de Vittoria Rubino cq. Pro.
Cheap light strong, choose two
Tja, ben geen regen rijder, maar weet wel dat je bij een nat wegdek moet oppassen om niet onderuit te gaan. Dat zelfde geldt ook bij bladeren op het wegdek, vooral nu dit in de herfst het geval is.loos schreef:+1, daar kan ik helaas ook over meepraten.kees0251 schreef: Goedkope Vittoria's rollen goed, maar nat wegdek=oppassen geblazen, je ligt zo op den muil...
Dus: bij nat wegdek en bladeren op de weg=oppassen geblazen.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless