Ik heb ook goede ervaringen met KMC op Ultegra 6703. Loopt mooier en lijkt ook langer mee te gaan. Die sluitschakels werken ook handig. Die zijn overigens ook los te koop en bruikbaar voor de Shimano kettingen (hoewel Shimano zelf uiteraard zal beweren dat dit niet zo is).wolly68 schreef:
Hier ook goede ervaringen met een KMC ketting op Ultegra 6703 triple.
6701 ketting in combinatie met 6703 crankstel
Ik gebruik de X10L. Als je met een ketting slijtage meter kijkt dan zie je dat een nieuwe shimano ketting al een langere schakelafstand heeft dan de kmc. Dat is dus meteen al winst voor de kmc.JJmagic schreef:OK, weer een tip. (Wolly68). Bedankt. Welke KMC ketting kan ik het beste gebruiken??
Ik gebruik de X10L. Als je met een ketting slijtage meter kijkt dan zie je dat een nieuwe shimano ketting al een langere schakelafstand heeft dan de kmc. Dat is dus meteen al winst voor de kmc.Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor de tip. Ik ga de KMC er zeker een keertje opleggen.
--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor de tip. Ik ga de KMC er zeker een keertje opleggen.
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50
Ultegra 6800
DA C50
Oké, oké, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een KMC ketting X10L gemonteerd. Op het eerste gezicht goed, vooral de zilveren look t.o.v. de grijze CN6600 van Shimano.martinbo schreef:Gewoon een Connex of KMC met sluitschakel. Geen gezeik!
Dat is wat mij verder ook is opgevallen, behalve dat mijn ketting al meer dan 3000km heeft gedraaid was de KMC ketting aan het eind ong. een pen korter dan die van Shimano nadat ik ze allebij op een spijker had opgehangen. En dat ondanks ik nog steeds van die Shimano ketting over over 24 schakels cc305 mm meet, rarawolly68 schreef:Ik gebruik de X10L. Als je met een ketting slijtage meter kijkt dan zie je dat een nieuwe shimano ketting al een langere schakelafstand heeft dan de kmc. Dat is dus meteen al winst voor de kmc.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Inmiddels al een paar keer gereden, de KMC ketting X10L schakelt perfect. Daar waar de Shimano CN6600 soms ratelt om op het grote blad te komen geeft de KMC geen kik.ritchy schreef:Ik heb onlangs ook een KMC x10sl op mijn 6703 gelegd. Loopt duidelijk stiller en soepeler dan de originele.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Iedere ketting wordt door slijtage steeds langer. De nieuwe kmc zal na 3000 km ook langer zijn dan een nieuwe. Maar bij mij was een nieuwe shimano al langer dan een nieuwe kmc.Orlok schreef:Oké, oké, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een KMC ketting X10L gemonteerd. Op het eerste gezicht goed, vooral de zilveren look t.o.v. de grijze CN6600 van Shimano.martinbo schreef:Gewoon een Connex of KMC met sluitschakel. Geen gezeik!
Dat is wat mij verder ook is opgevallen, behalve dat mijn ketting al meer dan 3000km heeft gedraaid was de KMC ketting aan het eind ong. een pen korter dan die van Shimano nadat ik ze allebij op een spijker had opgehangen. En dat ondanks ik nog steeds van die Shimano ketting over over 24 schakels cc305 mm meet, rarawolly68 schreef:Ik gebruik de X10L. Als je met een ketting slijtage meter kijkt dan zie je dat een nieuwe shimano ketting al een langere schakelafstand heeft dan de kmc. Dat is dus meteen al winst voor de kmc.