Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ademen met Buteyko-methode

ajh
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 okt 2013 16:37

ajh 18 okt 2013 16:11

tobi_as schreef:“Bij de behandeling van ziekten dient slechts één methode te worden toegepast: de methode die de oorzaak van de ziekte weghaalt.” K.P.Buteyko

Kijk, dat zijn nog eens uitspraken...
`t is net een oneliner van Cruyff.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2013 21:43

wasbeer2006 schreef:Nou ik heb een deel van deze symptonen en haal inderdaad te diep adem en soms ook gewoon een minuut niet.

Ik zelf fiets ook in verhouding tot medefietsers veel beter met warm weer als met koud weer.

Allergie bv is behalve als dit zich vanaf de geboorte voordoet altijd te verhelpen, alleen moet je weten waar het probleem zit bij de persoon en dat is niet zo makkelijk.
Als je geirriteerde luchtwegen hebt en je gaat diep adem halen dan geeft dat inderdaad reactie en is de oplossing op dat moment om niet zo diep adem te halen. Maar al die ziektes en kwalen gaan niet over door maar niet meer diep adem te halen... Dat is gewoon symptoom bestrijding van de bovenste plank.

Ben ik overigens wel erg benieuwd hoe ik van m'n allergie af kan komen. Hartstikke vervelend in april en mei. Met medicijnen is het net tot goed te doen voor mij, dus wat dat betreft valt 't nog wel mee bij mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 18 okt 2013 22:24

De reactie neemt af wanneer je ouder wordt meestal na 20 jaar verdwenen.
Er is een cure: een kopje spoelwormen. De gedachte komt voort uit het feit dat immuun ziektes niet bestonden voor het antibiotica tijdperk. toen iedereen met parasieten en wormen rondliep had het immuun apparaat iets anders te doen. Het werkt bij reuma, colitis ulcerosa en een rijtje auto-immuun ziektes. Praktisch geeft het nogal wat bezwaren en is het als therapie nooit van de grond gekomen

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 18 okt 2013 22:34

materialist schreef:De reactie neemt af wanneer je ouder wordt meestal na 20 jaar verdwenen.
Er is een cure: een kopje spoelwormen. De gedachte komt voort uit het feit dat immuun ziektes niet bestonden voor het antibiotica tijdperk. toen iedereen met parasieten en wormen rondliep had het immuun apparaat iets anders te doen. Het werkt bij reuma, colitis ulcerosa en een rijtje auto-immuun ziektes. Praktisch geeft het nogal wat bezwaren en is het als therapie nooit van de grond gekomen
Spoelwormen...daar lopen in Nederland anders behoorlijk wat mensen mee rond, er is zelfs een direct verband aangetoond tussen de hoogte van de titer van antistoffen tegen spoelwormen en het voorkomen van astma bij kinderen . Kinderen zijn erg vatbaar voor spoelwormen omdat de zandbakken vaak vervuild zijn met faeces van hond of kat .En laat astma nou een immuun-gemedieerde ziekte zijn.

Het lijkt mij dat de spoelwormen kuur dan ook geen "cure "is voor allerlei ziekten.Sterker nog, meer een veroorzaker dan een bestrijder van ziekten.

MVG Arno

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 18 okt 2013 22:54

http://www.kennislink.nl/publicaties/pa ... p-allergie
Als bijeffect krijgen de wormdragers daardoor minder snel allergieën
.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 18 okt 2013 23:20

Wellicht is een smaakvollere methode om honing te gaan gebruiken, liefst uit de bloemen van de planten waar je allergisch voor bent. Het schijnt dat je lichaam dan op die honing reageert en de allergie verdwijnt/verminderd. Heb ik eens ergens gelezen, maar durf geen resultaat te garanderen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 19 okt 2013 11:05

simen schreef:Niet wetenschappelijk onderzocht in het westen
Heb even gezocht in de literatuur. De methode is wel wetenschappelijk onderzocht en de resultaten zijn niet overtuigend genoeg om te spreken van een wetenschappelijke onderbouwing.

Er lijkt sprake te zijn van een placebo effect. Evengoed kan het dan individueel helpen, maar onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek dat empirisch bewijs levert voor de claim kan ik niet zo snel vinden.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 19 okt 2013 13:00

materialist schreef:http://www.kennislink.nl/publicaties/pa ... p-allergie
Als bijeffect krijgen de wormdragers daardoor minder snel allergieën
.
Sorry materialist, maar je zit ernaast.
De door jou genoemde auto-immuunziekten zijn TH1 gedreven, terwijl allergie TH2 gedreven is.
Het feit dat dragers van spoelwormen minder snel een allergie opbouwen, betekent nog niet dat als je eenmaal een allergie hebt opgebouwd, deze met spoelwormen weer verdwijnt.
Immers, als je gensensibiliseerd bent, zal je immuunreactie heftiger zijn.
Het enige wat dan soelaas biedt is desensibilisatie, vermijden van allergene prikkels en een aantal onderdrukkende medicijnen.

Waar wel geen speld tussen te krijgen is, is het verhaal van de crèche kinderen. Deze zijn regelmatig besmet geweest, waardoor zij minder kans krijgen een allergie op te bouwen.

P.S.: het TH1 vs TH2 verhaal, genoemd op kennislink, is niet algemeen aanvaard. Bovendien klopt het ook niet helemaal (staat ook op kennislink beschreven).
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 19 okt 2013 19:45

Waarde Loos )))

De zin die begint met: Het feit dat ....weer verdwijnt, is een redenering . Een redenering is geen feit, je moet een redenering bewijzen. Dubbel blind, evidence based enz

Hoe ga je dat doen?
Veel succes!

Terzijde,ik vond het wel een grappig verhaal. Mensen lopen al 6 miljoen jaar op hun achterbenen, altijd met infecties. Pas de laatste 60 jaar met antibiotica. Die laatste 60 jaar zijn auto immuun ziektes ontstaan. Wanneer een immuun apparaat niets te doen heeft stort het zich op lichaamseigen cellen. Ergens klinkt een relatie wel logisch. Een therapie met kunstmatige infecties is nooit van de grond gekomen. Er waren wel aanwijzingen dat het werkte.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 19 okt 2013 20:52

Dubbel
Laatst gewijzigd door Arno357 op 19 okt 2013 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1211
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 19 okt 2013 20:55

materialist schreef:Waarde Loos )))

De zin die begint met: Het feit dat ....weer verdwijnt, is een redenering . Een redenering is geen feit, je moet een redenering bewijzen. Dubbel blind, evidence based enz

Hoe ga je dat doen?
Veel succes!

Terzijde,ik vond het wel een grappig verhaal. Mensen lopen al 6 miljoen jaar op hun achterbenen, altijd met infecties. Pas de laatste 60 jaar met antibiotica. Die laatste 60 jaar zijn auto immuun ziektes ontstaan. Wanneer een immuun apparaat niets te doen heeft stort het zich op lichaamseigen cellen. Ergens klinkt een relatie wel logisch. Een therapie met kunstmatige infecties is nooit van de grond gekomen. Er waren wel aanwijzingen dat het werkte.
Vaccinaties met levende entstof zijn toch kunstmatige infecties ?? Worden zowel preventief als curatief toegepast.
Auto-immuun ziekten zijn niet van de laatste 60 jaar, waren er al eerder, maar niet als zodanig herkend.Net zoiets als HIV, bestaat al wat langer dan de naam van deze ziekte.100 jaar geleden zat opa ineens dood in de stoel, gewoon ouderdom, nu wordt er een etiket opgeplakt, hartlijden/hersenbloeding oid.Dit betekent niet dat hersenbloedingen iets van de laatste tijd is.
PS Spoelwormen hebben de neiging te gaan zwerven door het lichaam, kunnen een hoop ellende in ogen en centraal zenuwstelsel veroorzaken, beetje vervelend bijwerkinkje.

Ik ben nog het artikel met de correlatie tussen titers antistoffen tegen spoelwormen en astma bij kinderen aan het zoeken, het advies van de WHO is erop gebaseerd, was een onderzoek van de RUU.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 19 okt 2013 21:59

Wat mij op het eerste gezicht wel aanstaat aan de methode is het principe,baat het niet dan schaad het niet.
Tevens lijkt het me wel eenvoudig zelf aan te leren.
Het zijn uitsluitend oefeningen en aan te leren gewoontes met ademhaling heb ik begrepen en die zitten andere hulpmiddelen als medicijnen niet in de weg.
Vandaar mijn vraag of iemand hier wat mee bereikt heeft.
Sporters zoeken nu eenmaal altijd naar verbetering en zo nieuw is de methode niet.Vandaar.
Zij is ook tegen

Plaats reactie