bjaslagter schreef:Volgens mij moeten we niet te moelijk doen jongens. De TS heeft een algemene vraag, wil naar alle waarschijnlijkheid een goede allround band en aangezien de Continental GP4000S in bijna alles goed is (zelfs in prijs als je goed zoekt) zou ik lekker die nemen.
Nee, daar ben ik het niet mee eens.
De initiele post impliceert geen algemene vraag in mijn optiek.
TS zegt 'Door heel wat kilometers te hebben gefietst de afgelopen maanden ben ik toe aan een nieuwe buitenband' en de foto laat een kliko rijpe band zien.
Het is dus wel terdege belangrijk om te weten hoeveel kilometer die band gelopen heeft.
Mocht dat b.v. 3000km zijn dan is dat erg realistisch en is er niets mis. Waarom zou je dus met andere woorden dan naar een andere merk/type over willen schakelen?
Concrete vragen aan TS zijn dus;
-Hoeveel kilometer hebben die Fortezza's gelopen?
-Ben je op 1 of andere manier niet tevreden met de Fortezza's dat je over wilt stappen naar ander merk/type?
Als alles verder bevalt waarom dan de vraag: 'Doordat er zoveel verschillende soorten banden zijn weet ik niet meer welke ik moet kiezen en waar ik op moet letten ?' want die kan niemand zo beantwoorden en zoals gezegd zou ik dan eerst eens voorstellen de nodige topics hier op het Forum door te lezen en later met eventueel concretere vragen terug te komen eventueel met een lijst van 3-4 alternatieven.
Sinds ik niet meer op de racer maar 29 ATB fiets heb ik ook diverse ATB banden posts, reviews etc. gelezen. Kost even wat tijd maar dan heb je ook wat.