Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Buitenband, welke ?

RemcoNoske
Forum-lid

RemcoNoske 24 sep 2013 17:55

Hallo,

Door heel wat kilometers te hebben gefietst de afgelopen maanden ben ik toe aan een nieuwe buitenband. Doordat er zoveel verschillende soorten banden zijn weet ik niet meer welke ik moet kiezen en waar ik op moet letten ?

Mijn gewicht is 103 kg, 203cm. Fiets meestal 34 km/u gemiddeld tot een afstand van 60 km. En 31 km/u gemiddeld tot afstanden van 110 km.

Afbeelding van hoe nu mijn buitenband is:

Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0431_n.jpg

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 24 sep 2013 18:52

Aha, de typische veel te algemene vraag! Dit hele wielentopic staat bomvol informatie over banden. Heb je dit doorgespit en zo ja, wat heb je hier niet kunnen terugvinden? Specificeer je vraag svp voor een passend antwoord!

Grtz

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 sep 2013 18:58

Wat denk je van dezelfde? Of is deze band jou niet bevallen omdat . . . . . . etc. :?:
Hoeveel kilometer heb je met deze band gefietst. :?:
Droog of nat wegdek. :?:
Met deze belangrijke gegevens kunnen wij iets antwoorden :!:

Ik rij zelf met Continental Ultra Sport en heb hiervoor o.a. met Vittoria Rubino gereden. Beide bevallen mij goed, hoewel de Rubino sneller slijt - ik wacht niet tot het uiterste - . Ben wel een droog weer fietser omdat ik de fiets niet voor mijn werk gebruik, dus alleen voor conditie en uiteraard voor mijn plezier. Weeg ong. 95 kg en mijn gemiddelde snelheid is ong. 30km/h.
Laatst gewijzigd door Orlok op 01 okt 2013 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 sep 2013 19:08

Check wat Orlok zegt: 'Hoeveel kilometer heb je met deze band gefietst.?'

Zoals je zelf zegt RemcoNoske: 'Door heel wat kilometers te hebben gefietst de afgelopen maanden ben ik toe aan een nieuwe buitenband.'

Die band is idd af (en eigenlijk al eerder)

Ik zie ook niet in wat RemcoNoske zijn informatie aangaande snelheid en afstand per rit hier terzake doet:'Fiets meestal 34 km/u gemiddeld tot een afstand van 60 km. En 31 km/u gemiddeld tot afstanden van 110 km.'

Ter aanvulling op wat Orolok al vroeg vraag ik me tevens af met wat voor druk je rijdt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 sep 2013 19:14

Wees alvast bij dat je hier geen klapband mee heb gehad in bv een afdaling.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

RemcoNoske
Forum-lid

RemcoNoske 24 sep 2013 22:50

zorroi schreef:Check wat Orlok zegt: 'Hoeveel kilometer heb je met deze band gefietst.?'

Zoals je zelf zegt RemcoNoske: 'Door heel wat kilometers te hebben gefietst de afgelopen maanden ben ik toe aan een nieuwe buitenband.'

Ik zie ook niet in wat RemcoNoske zijn informatie aangaande snelheid en afstand per rit hier terzake doet:'Fiets meestal 34 km/u gemiddeld tot een afstand van 60 km. En 31 km/u gemiddeld tot afstanden van 110 km.'

Ter aanvulling op wat Orolok al vroeg vraag ik me tevens af met wat voor druk je rijdt.

Ik had dit er neer gezet zodat jullie konden zien dat ik niet echt bijzonder lange tochten fiets en met een normaal tempo fiets en niet tijdritten etc.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 sep 2013 23:13

RemcoNoske schreef:
zorroi schreef:Check wat Orlok zegt: 'Hoeveel kilometer heb je met deze band gefietst.?'

Ik had dit er neer gezet zodat jullie konden zien dat ik niet echt bijzonder lange tochten fiets en met een normaal tempo fiets en niet tijdritten etc.
Als je een gem van 34 fiets op 60km dan trap je echt hard door inkl stoplichten etc,maar dit heeft nix met je banden te maken.
Ik zelf rij op vittoria sc of cx zowel tube als clincher,redelijk aan de prijs,maar veel grip en weinig rolweerstand.
Maar de één rijdt graag op vredenstein een ander op conti of schwalbe etc.
Maar hoeveel km heb je nu met de band gefietst?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

bjaslagter
Forum-lid

Gebruikersavatar bjaslagter 25 sep 2013 08:55

Volgens mij moeten we niet te moelijk doen jongens. De TS heeft een algemene vraag, wil naar alle waarschijnlijkheid een goede allround band en aangezien de Continental GP4000S in bijna alles goed is (zelfs in prijs als je goed zoekt) zou ik lekker die nemen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 sep 2013 09:16

Fortezza's zijn 5 euro goedkoper en doen niet onder voor GP4000s. En ze worden ook nog eens niet vierkant.

peter1981
Forum-lid

peter1981 25 sep 2013 09:35

Fortezza`s zijn misschien nog wel beter dan conti`s die heb ik ng nooit zien scheuren namelijk :P
Vierkant worden ze toch echt wel , teminste ik moet heuvel op en dat gaat niet kruipend zeg maar dus dan wordt `n achterbandje natuurlijk wel behoorlijk belast en wordt iedere band vierkant
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

materialist
Forum-lid

materialist 25 sep 2013 10:21

Hoe zit het met de grip van die fortezzas?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 25 sep 2013 10:51

bjaslagter schreef:Volgens mij moeten we niet te moelijk doen jongens. De TS heeft een algemene vraag, wil naar alle waarschijnlijkheid een goede allround band en aangezien de Continental GP4000S in bijna alles goed is (zelfs in prijs als je goed zoekt) zou ik lekker die nemen.
Nee, daar ben ik het niet mee eens.
De initiele post impliceert geen algemene vraag in mijn optiek.

TS zegt 'Door heel wat kilometers te hebben gefietst de afgelopen maanden ben ik toe aan een nieuwe buitenband' en de foto laat een kliko rijpe band zien.
Het is dus wel terdege belangrijk om te weten hoeveel kilometer die band gelopen heeft.
Mocht dat b.v. 3000km zijn dan is dat erg realistisch en is er niets mis. Waarom zou je dus met andere woorden dan naar een andere merk/type over willen schakelen?

Concrete vragen aan TS zijn dus;

-Hoeveel kilometer hebben die Fortezza's gelopen?
-Ben je op 1 of andere manier niet tevreden met de Fortezza's dat je over wilt stappen naar ander merk/type?

Als alles verder bevalt waarom dan de vraag: 'Doordat er zoveel verschillende soorten banden zijn weet ik niet meer welke ik moet kiezen en waar ik op moet letten ?' want die kan niemand zo beantwoorden en zoals gezegd zou ik dan eerst eens voorstellen de nodige topics hier op het Forum door te lezen en later met eventueel concretere vragen terug te komen eventueel met een lijst van 3-4 alternatieven.

Sinds ik niet meer op de racer maar 29 ATB fiets heb ik ook diverse ATB banden posts, reviews etc. gelezen. Kost even wat tijd maar dan heb je ook wat.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie