Ik heb een vraagje over het FSA balhoofd in mijn madone 5.2.
Het balhoofd stuurde een beetje "plakkerig" daarom heb ik de vork gedemonteerd en het zaakje gereinigd en ingevet, ik schrok een beetje van het onderste lager dit was echt vies, bruine prut en ook behoorlijk vuil. De fiets is ongeveer 2000 km oud.
Is dit normaal bij een geïntegreerd systeem? Heeft dit meer service nodig of klopt er iets niet met de waterdichtheid, ik heb niet het idee dat het balhoofd te los zat of zo. Ik heb wel een paar uur gedwongen in de regen gereden.
Ik had misschien een foto moeten maken, maar nu is hij weer spik en span.
Ton
Geintegreerd balhoofd Trek Madone
Ik heb hetzefde probleem, binnen 2000-3000 km een gesleten onderlager.
Ik weet niet welke madone je hebt maar dit is geen FSA lager(staat bij mij ook fsa op de topcap) maar een waarschijnlijk een enduro. Het lager kun je bij je fietsenmaker bestellen (online alleen in amerika gevonden) en kost rond de 50 euro(schandalige prijs).
Ik heb zelf de seals uit het lager gehaald en maak hem nu elke 1000km schoon en doe er nieuw vet in.
Was op mijn trek 5900 gewend aan een chris king balhoofd in 10 jaar tijd nog nooit wat aan hoeven doen.
Ik weet niet welke madone je hebt maar dit is geen FSA lager(staat bij mij ook fsa op de topcap) maar een waarschijnlijk een enduro. Het lager kun je bij je fietsenmaker bestellen (online alleen in amerika gevonden) en kost rond de 50 euro(schandalige prijs).
Ik heb zelf de seals uit het lager gehaald en maak hem nu elke 1000km schoon en doe er nieuw vet in.
Was op mijn trek 5900 gewend aan een chris king balhoofd in 10 jaar tijd nog nooit wat aan hoeven doen.
Het was alsof je de balletjes voelde als hij langer stilgestaan had plakte het na paar keer draaien weer los, nu weer goed, maar het voelt nog net te strak, maar hij kan niet veel losser de topcap. Het systeem is zo simpel ik vind geen andere oorzaak.
Ik zal hem een beurtje laten geven, en gelijk de garantie aanspreken.
Ik zal hem een beurtje laten geven, en gelijk de garantie aanspreken.
Je kan het zelf (op maat) maken met klittenband en een strook kunstleer of iets dergelijks maar ook kopen; een stofbeschermer voor je onderste balhoofd. Kopen kan je ze b.v. bij Rose; http://www.rose.nl/artikel/xtreme-balho ... /aid:31999
Zelf heb ik bij de fourniturenwinkel een strip klittenband gekocht en een iets bredere strook van kunstleer daar in de lengte overheen geplakt. Voordeel is dat je dan de vork niet hoeft te demonteren.
Zelf heb ik bij de fourniturenwinkel een strip klittenband gekocht en een iets bredere strook van kunstleer daar in de lengte overheen geplakt. Voordeel is dat je dan de vork niet hoeft te demonteren.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;