Ha iedereen,
ik ben hier weliswaar nieuw, maar lees regelmatig de topics. Nu heb ik meerdere topics gelezen maar dit ging meer over het materieel in de hogere wedstrijdcategorieën. Nu ben ik dit jaar begonnen met wielrennen en ben ik in het bezit van een Sensa Umbria tiagra special. Nu heb ik als doel om volgend seizoen een aantal wedstrijden in de zondagochtendcompetetie (ZoMoCo) en in de sportklasse te rijden.
Nu is mijn vraag: is mijn afmontage, buiten mijn ervaring, training enz., afdoende om mee te komen in deze wedstrijden? Is de kwaliteit voldoende en zijn er nog speciale aandachtspunten als bijvoorbeeld andere wielen, banden o.i.d.?
Daarnaast zou ik graag horen welke tandwielverhouding gunstig is bij wedstrijden. Wellicht moet ik dan andere cassettes installeren.
Alvast bedankt!
tiagra special wedstrijden
-
SENSAtioneel
- Forum-lid
Zolang het wedstrijden in Nederland zijn, maakt het allemaal niet zoveel heel uit. Een fiets van 9 kg is goed genoeg. Ik met 105 wedstrijden gereden en ik zie niet in waarom het met tiagra niet zou kunnen. En ik zou ook niet zo snel investeren in dure wielen. Er wik nog wel eens gevallen worden tijdens een koers en dat is toch rap zonde van je mooie materiaal.
Over het verzet:
Koersen gaat vaak met snelheden van tussen de 35 en de 55 kmh. Een verzet van 50*12 tot 50*15 met telkens een kransje verschil is wel handig. Maar dat heeft bijna elke cassette wel.
Over het verzet:
Koersen gaat vaak met snelheden van tussen de 35 en de 55 kmh. Een verzet van 50*12 tot 50*15 met telkens een kransje verschil is wel handig. Maar dat heeft bijna elke cassette wel.
Live fast; die young. mijn blog
Toen ik nog studeerde en aan triathlon deed had ik destijds een vergelijkbare groep op m'n fiets, ik fietste fietsers met fietsen ( kan je 'm nog volgen) van destijds minimaal 5000 a 6000 Gulden voorbij. Oftewel het zijn je benen die het moeten doen.
Tijdens wedstrijden ga je wel iets minder zorgvuldiger om met je materiaal is mijn ervaring, dus de kans is met Tiagra wel aanwezig dat je je materiaal wat sneller zal moeten afstellen of dat het sneller slijt.
Verder, zoals aangegeven, een cassette met steeds een tandje verschil is wel net zo prettig. Zeker in de verzettenreeks waarin jij graag rijdt.
Tijdens wedstrijden ga je wel iets minder zorgvuldiger om met je materiaal is mijn ervaring, dus de kans is met Tiagra wel aanwezig dat je je materiaal wat sneller zal moeten afstellen of dat het sneller slijt.
Verder, zoals aangegeven, een cassette met steeds een tandje verschil is wel net zo prettig. Zeker in de verzettenreeks waarin jij graag rijdt.