Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

Gebruikersavatar
Limo1
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2013 15:51

Gebruikersavatar Limo1 21 aug 2013 22:58

Ik verwacht niet dat de problemen zijn opgelost met de officiële versie, kan mij n.l niet voorstellen
dat ze de laatst verkochte Teasi Ones verkopen met een beta versie.(beta versie staat voor test versie).

Hier blijft de versie 1.6 lekker staan.

Groet Limo.

jossie16
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jun 2013 18:33

jossie16 22 aug 2013 08:47

depoldertoerist schreef:
jossie16 schreef:Carin, als ik in jouw schoenen zou staan ging de teasi retour afzender.
Mio is wel duurder maar als mijn FM het wil ga ik de teasi omruilen voor een Mio.

misschien goed om te weten dat de navigatiesoftware op de teasie afkomstig is van GPS-tuner en weet je aan wie ze die software nog meer leveren? 3 keer raden..... juist. en ook aan Bryton.
Goed om dit te lezen en nu te weten.
Dus ook maar geen Mio dan en Bryton ellende heb ik ook al gehad, dus toch maar weer ouderwets kaartjes printen en bordjes lezen?.

FietsOnderdelen
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2013 09:54

FietsOnderdelen 22 aug 2013 16:15

Het valt mij op dat veel mensen klagen over de software 2.0. Tot gisteren was dit echter een BETA versie. Dan mag je verwachten dat er problemen zijn toch?? Als je dat niet wilt, moet je gewoon bij 1.6.4 blijven, die werkte super.

Sinds gisteren is versie 2.0.6 officieel gelanceerd. Hoewel er flink wat problemen gemeld worden, blijkt de update wel degelijk goed te zijn. Het grootste probleem zit hem echter in de overbelasting van de servers bij Teasi. Hierdoor lukt het installeren van de update of van de landkaarten niet altijd. Geduld dus bij de update :?

Op ons eigen blog staat inmiddels een artikel met de bekende problemen en mogelijke oplossingen. Ik weet niet of ik de link hier mag noemen, maar ik doe het toch maar even: http://www.teasi-one-kopen.nl/2013/08/o ... tware.html

Zo niet, dan mag hij weer verwijderd worden. Als je even zoekt op "Teasi One update 2.0.6" kom je er ook wel.... De link is niet bedoeld voor promotie, maar vooral om de oplossingen bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. Gaat ons zelf waarschijnlijk ook de nodige mails schelen...... :lol:
Ruim 30.000 Fietsonderdelen

FietsOnderdelen
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2013 09:54

FietsOnderdelen 22 aug 2013 16:49

Limo1 schreef:Ik verwacht niet dat de problemen zijn opgelost met de officiële versie, kan mij n.l niet voorstellen
dat ze de laatst verkochte Teasi Ones verkopen met een beta versie.(beta versie staat voor test versie).

Hier blijft de versie 1.6 lekker staan.

Groet Limo.
De laatst verkochte Teasi's hebben software versie 2.0.x nog niet. Deze draaien over het algemeen allen op 1.6.x. Soms zelfs nog op 1.5.x.
Ruim 30.000 Fietsonderdelen

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 22 aug 2013 18:02

Ik wist niet dat "Beta" voor "test " staat, maar deze versie is dus inderdaad getest .... op onze teasi`s.
Heb voordat ik de update gedaan heb nog gevraagd op Teasi facebook, Volgens hen kon ik het gerust doen, met als gevolg dat ik m`n Teasi nu moet omruilen.
Vindt het raar dat ze een update beschikbaar stellen die nog in de testfase is.
Trouwens de laatste "gewone" update gaf ook geen goede resultaten, vreemde gemm. snelheden en afstanden.
Ik hoop dat op mijn volgende Teasi een goede update staat, in dat geval blijf ik iig ver weg van nieuwe updates :)

jossie16
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jun 2013 18:33

jossie16 22 aug 2013 19:25

Vandaag gebeld door de fm, ik dacht hoera, mijn teasi is terug of vervangen.
Nee, ze moesten deze nog opsturen. :evil: :evil:
Wat ik toen gezegd heb zal ik hier niet neertikken, de klacht was niet duidelijk, had de jongen achter de balie niet goed opgeschreven en ze kwamen er nu "al" achter, stevig balen dus. :evil:
Dus weer een week naar de kloten, dus nog langer wachten, als je iets koopt, wordt er wel hard gelopen maar daarna...????

jossie16
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jun 2013 18:33

jossie16 22 aug 2013 19:29

fred1965 schreef:Ik wist niet dat "Beta" voor "test " staat, maar deze versie is dus inderdaad getest .... op onze teasi`s.
Heb voordat ik de update gedaan heb nog gevraagd op Teasi facebook, Volgens hen kon ik het gerust doen, met als gevolg dat ik m`n Teasi nu moet omruilen.
Vindt het raar dat ze een update beschikbaar stellen die nog in de testfase is.
Trouwens de laatste "gewone" update gaf ook geen goede resultaten, vreemde gemm. snelheden en afstanden.
Ik hoop dat op mijn volgende Teasi een goede update staat, in dat geval blijf ik iig ver weg van nieuwe updates :)

+1

Carin
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2013 12:37

Carin 23 aug 2013 15:56

zou het kunnen dat ik de update/versie 2.0.5.0. heb?

Gebruikersavatar
Limo1
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2013 15:51

Gebruikersavatar Limo1 23 aug 2013 16:25

Carin,
Waarschijnlijk wel.
Klik op instellingen, vervolgens op info.
Bij software bikenavigatie staat de update/versie van jouw teasi.

Groetjes Limo1.

hubie65
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2013 12:24

hubie65 23 aug 2013 16:41

Hoe berekent teasi de aankomsttijd of de tijd om op bestemming te komen?
volgens een vaste globale parameter?
volgens het account (stadsfiets, voetganger..., maar je kunt geen snelheid opgeven)
volgens de gereden snelheid en zal dus steeds variëren?

Carin
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2013 12:37

Carin 24 aug 2013 15:33

Dankjewel "Limo1". Maar is dat nog een beta versie dan of een versie die nog problemen oplevert?

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 24 aug 2013 16:13

hubie65 schreef:Hoe berekent teasi de aankomsttijd of de tijd om op bestemming te komen?
volgens een vaste globale parameter?
volgens het account (stadsfiets, voetganger..., maar je kunt geen snelheid opgeven)
volgens de gereden snelheid en zal dus steeds variëren?
Hij berekent dat aan de hand van je gemm snelheid op dat moment, Een andere mogelijkheid is er feitelijk ook niet(behalve nattevingerwerk :P ) Je moet dan wel je rit opnemen anders heeft de Teasi geen gemm snelheid
gr
Freddy

Plaats reactie