Carbon zadelpen kiezen.....
Wat is nu weer het verschil tussen die cube p6 en een hi flex? Deze p6 weer beter te vergelijken met de deda?
Gewichten die ik opschreef waren trouwens niet de gewichten die de fabrikanten opgeven. Volgens deda is ie namelijk veel minder dan 180. Ik heb de waarden van bikecomponents.de gehaald. Ik heb het idee dat zij reëlere waarden opgeven.
Gewichten die ik opschreef waren trouwens niet de gewichten die de fabrikanten opgeven. Volgens deda is ie namelijk veel minder dan 180. Ik heb de waarden van bikecomponents.de gehaald. Ik heb het idee dat zij reëlere waarden opgeven.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Veel minder dan 180 gram gaat een zadelpen sowieso niet zijn van een beetje behoorlijke lengte met set-back. Ga er maar vanuit dat de Superzero dik boven de 200 gram uit zal komen in 31.6 mm:

Ik vind 't zelf wel een mooie pen (mits de decals eraf geschuurd zijn), maar erg licht zijn ze niet.
Het verschil tussen een gewone carbon P6 en de HiFlex is bij de kop het makkelijkste te zien. Bij de carbon P6 is de kop een verlijmd stuk aluminium, terwijl bij de HiFlex de kop 1 carbon geheel vormt met de pijp.
Ik vind 't zelf wel een mooie pen (mits de decals eraf geschuurd zijn), maar erg licht zijn ze niet.
Het verschil tussen een gewone carbon P6 en de HiFlex is bij de kop het makkelijkste te zien. Bij de carbon P6 is de kop een verlijmd stuk aluminium, terwijl bij de HiFlex de kop 1 carbon geheel vormt met de pijp.
-
- Forum-lid HC
Klopt idd met deze pen. De huidige cube pennen zijn ook Hi flex.amclassic-fan schreef: Het verschil tussen een gewone carbon P6 en de HiFlex is bij de kop het makkelijkste te zien. Bij de carbon P6 is de kop een verlijmd stuk aluminium, terwijl bij de HiFlex de kop 1 carbon geheel vormt met de pijp.
Daarnaast hebben de cube pennen vaak een kleurtje wit of rood met zwart, technische zijn ze identiek
Syntace zelf levert hun (stuur)pennen alleen in zwart, jammer want gezien ritchey is er ook vraag naar andere kleuren.
Wit kan je dan bv via Cube kopen, maar zijn altijd advies prijzen dus 120 euro voor een stuurpennetje bv, das toch alweer het dubbele van een ritchey wcs.
@LvGh
De mijne is inmiddels niet meer (bij een garantie framegevalletje vervangen door een Hi flex), maar dit gewicht stond op mijn nagewogen excellijst.
Bij jouw gaat het ook om een 31.5mm 300mm toch?
De jouwe ziet er iig ook gewogen uit

Ik zit te denken naar de Pro Vibe carbon zadelpen. Bij Mantel is die in de aanbieding.
Voor een pen met een SB van 2cm is het gewicht van 170 gram niet slecht.
Volgens reviews is dat gewicht ook echt zo, en soms zelfs lager gemeten.
Volgens mij een onderbelicht product.
http://www.mantel-bikeparts.nl/pro-vibe-carbon-1050" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een pen met een SB van 2cm is het gewicht van 170 gram niet slecht.
Volgens reviews is dat gewicht ook echt zo, en soms zelfs lager gemeten.
Volgens mij een onderbelicht product.
http://www.mantel-bikeparts.nl/pro-vibe-carbon-1050" onclick="window.open(this.href);return false;
De oude versie was ook minstens zo licht, komt regelmatig voorbij op Ebay voor een schijntje. Goed product maar Pro is gewoon niet zo sexy.
@wasbeer: ja 300mm. Bedenk me opeens dat misschien de bouten vervangen zijn door titanium exemplaren.
@wasbeer: ja 300mm. Bedenk me opeens dat misschien de bouten vervangen zijn door titanium exemplaren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Inmiddels geslaagd voor een stuur. Heb een zwarte Most carbon met geintegreerde pen gevonden voor zacht prijsje. Zonder merk en stickers erop. Precies wat ik zocht dus... Plat stuur zonder schreeuwerige stickers
Fiets is al schreeuwerig genoeg. Hij zit erop en is precies wat ik zocht.
Nu weer verder zoeken naar een pen

Nu weer verder zoeken naar een pen

Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
-
- Forum-lid HC
Die zaten er bij mij ook (standaard) in en dat scheelt ongeveer 10 gram voor 2 bouten.lvgh schreef:De oude versie was ook minstens zo licht, komt regelmatig voorbij op Ebay voor een schijntje. Goed product maar Pro is gewoon niet zo sexy.
Dat weet ik dan weer van mijn MTB p6 van 34.9 mm en 480mm, daar zaten stalen in

Als je er voor de pen nog niet uit bent.
Persoonlijk vind ik de Ritchey en de Syntace erg mooi, de Deda kan ook mooi staan, zelf houd ik iets meer van UD dan 3K
Inmiddels opnieuw op zoek naar een pen. Had uiteindelijk een Deda Superzero gekocht maar deze heeft na 2 maanden al een breuk gekregen ter hoogte van de spleet in mn frame. Had 'm op 4nm aangedraaid, Tacx montagepasta gebruikt en hij zakte niet. Toch stuk gegaan. Geen garantie
Is een Syntace kwalitatief beter?
Edit: net bij bikecomponents.de een Syntace P6 Hiflex gekocht. Ja, veel te duur ik weet het...

Edit: net bij bikecomponents.de een Syntace P6 Hiflex gekocht. Ja, veel te duur ik weet het...
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
-
- Forum-lid
Deda pennen staan volgens mij helemaal niet bekend dat ze snel een faillure hebben. Juist niet. Als ik jou was zou ik maar eens goed kijken wat nu precies de oorzaak is. Misschien is de spleet scherp? Misschien klopt je momentsleutel niet?
Goede tip... Dat zeiden ze bij bike components vanmiddag ook. Klem leek ze goed, maar ze opperden om de spleet met een schuurpapiertje te lijf te gaan...GoldenRatio schreef:Deda pennen staan volgens mij helemaal niet bekend dat ze snel een faillure hebben. Juist niet. Als ik jou was zou ik maar eens goed kijken wat nu precies de oorzaak is. Misschien is de spleet scherp? Misschien klopt je momentsleutel niet?
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT