Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5510
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 aug 2013 17:29

@Blunders: Misschien moet je dit topic ( http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 4&start=48 ) even lezen. Dan snap je waarom er door sommige mensen niet zo positief gereageerd wordt op nep "pina's" en wat er daarna mee kan gebeuren. Gaat niet om het frame als wel dat er Pina op staat.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 03 aug 2013 19:28

Chinese kopieën kopen van niet-China frames of wielen kan ik niet waarderen. Slim inkopen van chinese OEM of zelfstandige producenten is niks mis mee.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 aug 2013 22:11

amclassic-fan schreef:
japiecarbon schreef:De handel is trouwens niet illegaal ;)

Het invoeren wel.
De handel is wel illegaal, alleen het bezit niet.
In China niet!

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 05 aug 2013 13:28

Kunnen we niet gewoon nep Pinarello's bannen van het forum?



Begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het top dat je een frame uit China haalt. Doe ik ook en heb er veel plezier van!
Maar merknamen erop zetten..... Laten we de eer aan onszelf houden.

Mijn voorstel:
Vanaf nu sluiten we de discussie nep Pinarello's hier en verwijderd de Moderator de berichten.

Wij gaan niet meer in op vragen over Nep Pinarello's!!!!!!

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 05 aug 2013 13:31

Boxke schreef:Snap dat het tegenover de mensen die origineel rijden niet altijd leuk is. Maar wie dat nog niet betalen kan, maar wel een nieuwe carbon fiets wil hebben, raad ik zoiets zeer zeker aan!
dan nog neem je toch geen namaak pinarello maar een mooi ongelakt frame of ongestickerd frame die je zelf custom maakt.

deze fiets, hoe mooi ie er ook uit ziet is geen combi van fake/origineel maar is gewoon een nepperd, hoe je het ook wendt of keert.

kansloze fiets, hoop voor je dat er weinig fietsenmakers in de buurt zijn die er aan willen werken.

Jammer genoeg vang je het signaal niet op dat dit soort namaak rommel niet maatschappelijk acceptabel is, dat is dan meer dan duidelijk al in het feit dat een fietsenmaker niet aan je fiets wil werken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 05 aug 2013 13:45

timsen schreef:Kunnen we niet gewoon nep Pinarello's bannen van het forum?



Begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het top dat je een frame uit China haalt. Doe ik ook en heb er veel plezier van!
Maar merknamen erop zetten..... Laten we de eer aan onszelf houden.

Mijn voorstel:
Vanaf nu sluiten we de discussie nep Pinarello's hier en verwijderd de Moderator de berichten.

Wij gaan niet meer in op vragen over Nep Pinarello's!!!!!!
+1 ik stem zeker voor!
Dit is de reden waarom mijn volgende fiets waarschijnlijk geen Pinarello meer wordt. Zeker als zo’n sukkel naast je komt fietsen en doodleuk verteld dat die van hem vele malen goedkoper was, de stumper. :?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5510
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 aug 2013 15:18

jeroenkuiper schreef:
Boxke schreef:Snap dat het tegenover de mensen die origineel rijden niet altijd leuk is. Maar wie dat nog niet betalen kan, maar wel een nieuwe carbon fiets wil hebben, raad ik zoiets zeer zeker aan!
dan nog neem je toch geen namaak pinarello maar een mooi ongelakt frame of ongestickerd frame die je zelf custom maakt.

deze fiets, hoe mooi ie er ook uit ziet is geen combi van fake/origineel maar is gewoon een nepperd, hoe je het ook wendt of keert.

kansloze fiets, hoop voor je dat er weinig fietsenmakers in de buurt zijn die er aan willen werken.

Jammer genoeg vang je het signaal niet op dat dit soort namaak rommel niet maatschappelijk acceptabel is, dat is dan meer dan duidelijk al in het feit dat een fietsenmaker niet aan je fiets wil werken.
+1 Het gaat niet om het frame an sich, maar om het feit dat er Pina op staat!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38308
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2013 15:44

deijn schreef: Dit is de reden waarom mijn volgende fiets waarschijnlijk geen Pinarello meer wordt. Zeker als zo’n sukkel naast je komt fietsen en doodleuk verteld dat die van hem vele malen goedkoper was, de stumper. :?
Dat is ons dus letterlijk een keer overkomen (LiMo2012)!
Ik heb hem letterlijk enigzins onbeschoft uitgelachen dat hij triest was en blijkbaar geen echte waard was. Die keek niet blij meer :lol: :lol:

Overigens zou ik de keuze van mijn frame niet af laten hangen van al die imitaties. Gaat er toch om wat je zelf wilt en niet wat die loosers er van vinden?
Afgelopen weekend weer lekker op de Dogma gereden en dat blijft toch echt de fijnere fiets voor de langere afstanden tov mijn Supersix. Alhoewel het halve forum hier direct die SS zou pakken.
Less is bore

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 05 aug 2013 15:49

Daniel, vanwaar heb je de cannondale eigenlijk gekocht?
Addict R1

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 05 aug 2013 16:02

timsen schreef:Ik zit eigenlijk wel weer een beetje te wachten op nieuwe foto's van afgebouwde projecten!!!
Zelf ben ik inmiddels Chineesloos. Frame wat ik wil is nog niet leverbaar. beetje jammer weer.

Welk frame had je op het oog dan?

is er ook een Chidley Noah overigens?
(is meer interesse, ben heppy met mijn Bianchi..)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 06 aug 2013 00:42

daniel1975 schreef:
deijn schreef: Dit is de reden waarom mijn volgende fiets waarschijnlijk geen Pinarello meer wordt. Zeker als zo’n sukkel naast je komt fietsen en doodleuk verteld dat die van hem vele malen goedkoper was, de stumper. :?
Dat is ons dus letterlijk een keer overkomen (LiMo2012)!
Ik heb hem letterlijk enigzins onbeschoft uitgelachen dat hij triest was en blijkbaar geen echte waard was. Die keek niet blij meer :lol: :lol:

Overigens zou ik de keuze van mijn frame niet af laten hangen van al die imitaties. Gaat er toch om wat je zelf wilt en niet wat die loosers er van vinden?
Afgelopen weekend weer lekker op de Dogma gereden en dat blijft toch echt de fijnere fiets voor de langere afstanden tov mijn Supersix. Alhoewel het halve forum hier direct die SS zou pakken.
Daniel, hoe kun jij dan zien dat het een neppert is geweest?

ik fietste afgelopen zondag rond Giethoorn en zag aan de andere kant van de weg een man in de 50, zo te zien genoten van alles wat lekker was, zonder helm met zwarte sokken maar wel op een Pina dogma.

nu is dan mijn vooroordeel direct, neppert.. dikke stakker maar goed voor hetzelfde geld heeft die man al zijn gespaarde geld gestoken in zijn enige echte droomfiets en maakt het hem niet uit hoe hij er dan bijfietst/uitziet.

wat ik wil zeggen, je bent als je nu op een pina rijdt eigenlijk los wild, de meeste mensen kijken je aan van ''haha, mooie chinarello, kun je geen echte betalen''

Nu moet je dat niet uitmaken, je weet zelf waar je op rijdt natuurlijk maar de hele naam Pinarello is eigenlijk compleet kapot gemaakt door deze goedkope chinese import waar je voor 500-600 euro een compleet gelakt Pinarello frame hebt en je volgens mij echt niet in 1 oogopslag kunt zien of het een echte is of niet.
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 aug 2013 07:36

Dat stuk hierboven gaat over iemand die naast hun komt fietsen en ze uitlacht dat ze een echte hebben. Neem dan aan dat hij zelf op een neppert rijd.

Plaats reactie