Hallo allemaal,
Ik ben Jeroen. Ik ben psychiatrisch patiënt en heb daardoor veel tijd. Toen ik 'een mountainbike' kreeg aangeboden via mijn moeder, ben ik daar enthousiast op gestapt. Het is een Muddy Fox. De rechter versnellingsversteller is 'lam', maar ik heb tot nog toe vrijwel alles op 1 snelheidssetting gereden. Misschien laat ik dat volgende maand nog maken (enig idee van de prijs?).
Toen ik bij Aldi de Teasi One zag dacht ik shit daar heb ik nu geen geld voor. Even gezocht via vinden.nl en hopla de reguliere prijs ligt hooguit een tientje hoger. Dat stelde me gerust en nu heb ik aan het eind van de maand bij Fiets-Onderdelen-Online een Teasi One met een extra kogelhouder voor op mijn normale (zeer trage zware) fiets.
Mijn vraag is dit: maakt het apparaat nog zelf keuzes vooraf als je een van internet gehaalde route laadt? Het apparaat stuurde me ergens in maar vlak ervoor was en nog een markeerpunt. Dat had ik gemist dus toeters en bellen Omdraaien!! Toen de route uitgezoomd en het was toch echt die andere kant op (ik zat goed). Ik zal me voortaan wat meer aan mijn eigen regels houden, de Teasi volgt wel. Kwam ik op het middelpunt van de route, stuurt hij me rechtstreeks terug. Is iemand dat wel eens overkomen?
Ik ben een absolute GPS en mountainbike beginner maar heb al geleerd dat gevoel en navigatie niet zonder elkaar kunnen. Toen ik een route afbrak en mijn thuisbestemming opgaf was het weer tegen 'de natuur in' Omdraaien!! dus omgedraaid, laat hij me doodleuk een rondje rijden. Dus toen maar doorgezet (FU Teasi) en toen kwam ik er zo.
De minpunten: zonlicht kan lastig zijn, maar als je je apparaat er loodrecht tegenover zet licht de achtergrond goed op. En nog een minpunt; niet onderweg stroom kunnen leveren. Ik heb een externe accu, maar de Teasi moet worden aangepast. Kan iemand een opening voor me figuurzagen (ik betaal de portokosten). De hele linkerflank van de onderkant kan er wat mijn betreft af.
Leuk!! Ik heb een nieuwe hobby en de omgeving laat zich gretig verkennen
Een teveden gebruiker