Alles over vakanties op én met de fiets

Mooiste Cyclo's

casperius
Forum-lid

casperius 29 jul 2013 09:49

Na vorig jaar de Marmotte en dit jaar de Maratona te hebben gereden met een groep fanatieke wielrenners, zijn we alweer aan het plannen voor volgend jaar. Daarom mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie de mooiste/bijzonderste cyclo in Europa?

Persoonlijk vind ik dat een mooie cyclo voldoet aan de volgende eigenschappen:
- Veel hoogtemeters
- Afstand tussen 150 en 250 km (Maratona vond ik aan de korte kant, maar die 276 van het Alpenbrevet trekt me ook niet...).
- Mooie omgeving
- Goede organisatie
- Liefst (zoveel mogelijk) verkeersvrij

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

pinarello
Forum-lid

pinarello 29 jul 2013 10:19

Otztaler RadMarathon en Gran Fondo Sportful. Mss Gran Fondo Giordana (voorheen GF Pantani)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 jul 2013 10:23

Volgens mij voldoet de Otztaler Rad Marathon precies aan je wensen lijstje. Met die tocht heb ik zelf geen ervaring.

Ik heb wel ervaring met een minder bekende cyclo, de Ardechoise. Keuzes uit route tot 250 km en een zeer goede organisatie. Wat info over die tocht:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... se#p751584
Deze zou ook wel eens aan je wensen kunnen voldoen
Live fast; die young. mijn blog

casperius
Forum-lid

casperius 29 jul 2013 10:31

Otztaler Radmarathon is zeker een optie, wel lastig met een grote groep inschrijven volgens mij?

pinarello
Forum-lid

pinarello 29 jul 2013 12:06

casperius schreef:Otztaler Radmarathon is zeker een optie, wel lastig met een grote groep inschrijven volgens mij?
Vlgns mij net zo lastig als individueel. Je kunt na de zomer ook via En Route proberen.

is
Forum-lid

is 29 jul 2013 12:09

Kijk eens hier zou ik zeggen, mss zit er iets tussen, zelf Alpenbrevet gereden (kan je ook in "korte" versie rijden), was zeker de moeite! http://www.cycling.ch/de/cyclassics/swi ... ouren.html

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 aug 2013 14:34

pinarello schreef:Otztaler RadMarathon en Gran Fondo Sportful. Mss Gran Fondo Giordana (voorheen GF Pantani)
De ORM heeft als nadeel dat je moet loten voor inschrijving of een duur arrangement moet boeken.

De Giordana is ook een prachtige cyclo, maar alles draait om de Mortirolo. Daar moet je wel zin in hebben.

De Sportful is relatief onbekend, maar zonder concurrentie de allermooiste cyclo die ik ooit gereden heb (ORM nog niet gedaan). Een zwaar parcours in een supermooie omgeving en een zeer strakke, perfecte organisatie met een relaxte sfeer. Degenen die deze gereden hebben zijn zonder uitzondering lyrisch. Gewoon doen!
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Plaats reactie