Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke van de verschillende fietsen?

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 18 jul 2013 00:19

Hallo,
Ik ben van plan eind 2013 begin 2014 een nieuwe fiets te kopen.
Ik zat te twijfelen tussen 4 verschillende fietsen. Mijn maximum budget is 2000 euro.Het is niet voor wedstrijden maar toch wel 2x per week :P
De fietsen:
Ridley Phaeton R 12 Ultegra 2012 http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2926
Bianchi Vertigo FR zwart/rood 105 compact 2013 http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909
DeRosa Merak Ultegra mix http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2914
Wilier Izoard XP Ultegra 2011 http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2930

Natuurlijk mogen het ook andere fietsen en merken zijn. Als jullie suggesties hebben mogen jullie deze plaatsen. Het materiaal moet vooral degelijk zijn.
Kan er iemand ook uitleggen hoe ik weet welke maat van frame ik nodig heb? ben ongeveer 1,67m en ben 15 jaar. Verder wil ik wel goede derailleurs die goed schakelen bergop enz want de laatste tijd wil mijn fiets niet echt goed meer schakelen. Als er meer info nodig is vragen jullie maar ;)

Mvg, Thomas

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 18 jul 2013 06:03

De Ridley Phaeton XS. Zeker geen fiets met een ISP, een integrated seat post. Je zult nog flink groeien en kort je de zitbuis eenmaal in, dan pas je er over 2 jaar niet meer op! De andere frames zijn er niet in jouw kleine/kleinste maat.
Advies is eigenlijk niet veel geld uitgeven op jouw leeftijd. Koop gebruikt voor €400-500.

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 18 jul 2013 06:16

Ja over die ISP was ik niet zeker bij sommige fietsen. Want er wordt niet overal bijgezet dat het ISP is. Verder vind ik die Ridley ook een mooie fiets. Ik ga het eens voorstellen aan mijn ouders :D

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 18 jul 2013 13:55

Ik snap dat je nu al aan het kijken bent maar mijn advies is dat je nu jezelf nog niet (moet) "blindstaren" op sommige modellen en zeker niet mbt (tijdelijke) aanbiedingen. Je geeft aan eind 2013, begin 2014. Tot die tijd kan er nog zoveel "op je pad" komen waardoor je waarschijnlijk toch weer gaat twijfelen...
Daarbij komen er weer nieuwe modellen, gaan er modellen uit enz.
Wel goed natuurlijk om alvast info en adviezen te verkrijgen om te weten tekomen wat er voor jouw budget te koop is. Ik snap verder dat het "door budgettaire redenenen" waarschijnlijk niet anders kan maar vind dat het einde van het jaar en/of het begin van het jaar niet het meest ideale moment is om "te starten" met fietsen. Denk aan bv de extra kleding aanschaf.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 18 jul 2013 14:11

Breng voor jezelf zoveel mogelijk in kaart waaraan je nieuwe fiets moet voldoen.
Zoals geometrie, de juiste maten, eigenschappen van de fiets, persoonlijke voorkeuren.

Aan het eind van het jaar heb je ook de opruiming van overjarige modellen.

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 18 jul 2013 14:28

Gelukkig heb ik de extra kleding al :p .
Het gene ik zeker wil is een fiets op mijn maat die confortabel is. Ik wil me dus goed voelen op de fiets en niet klagen van pijn na het fietsen door verkeerde maten. Verder vind ik de kromming in de bovenste buis het mooist. zoals bij de Ridley Phaeton. Kleuren rood met zwart maakt het helemaal compleet. verder nog een vraagje over de Shimano ultegra groep. Naar wat ik gehoord heb zou dit een goede groep moeten zijn. wat vinden jullie? ik zit ook nog te twijfelen tussen dubbel, compact of triple. ik wil wel wat beklimmingen doen zoals de muur van Huy en de La redoute . maar nog niets zoals de Mont Ventoux :lol:

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 18 jul 2013 18:15

Wie zou nu op grond van 2 berichten van je , je klimvermogen kunnen beoordelen? Dat kun je toch zelf?

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 18 jul 2013 19:19

Ja maar het probleem is dat ik niet weet op wat ik mij moet baseren om te kiezen.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 18 jul 2013 20:03

Hoeft geen probleem te zijn want je kunt tegen die tijd gewoon voor de gemakkelijkste weg kiezen. Triple of compact met bijbehorende "klimcassette". Lees bijbehorend topic...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 20 jul 2013 23:37

Ik heb mijn keuze ondertussen al veranderd.
Het zal waarschijnlijk de Merckx EMX-1 worden van 1.690 Euro.
Ik geloof dat er ultegra op gemonteerd stond. De kleinste maat zou 45 CM zijn.
Is dit te groot voor mij? ik ben 1M 67 ong

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 21 jul 2013 00:25

Ik begrijp je enthousiasme, maar ik zou toch iets beter luisteren naar de gegeven adviezen. Je vraagt er niet voor niets om.

Uit je laatste post maak ik op dat je al wel een keuze hebt gemaakt wat betreft het merk en type, terwijl je er nog niet op hebt gezeten. Sowieso heb je je blijkbaar niet echt verdiept in de maatvoering van je lichaam en de bijpassende geometrie van de fiets. En daar zul je toch echt eerst mee moeten beginnen, vind ik. Daarna kun je op zoek gaan naar een bijpassende fiets.

Iblauw
Forum-lid

Iblauw 21 jul 2013 00:53

Ideetje: Sensa Lombardia Special. Kost 1999, carbon frame en vork, interne kabelgeleiding en ook nog full Ultegra afgemonteerd.
Check bijvoorbeeld izibike.nl
Geometrietekeningen op sensabikes.nl

Maar zoals gezegd: ga meten en kijk of een frame bij je past.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

Plaats reactie