Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project Gios Compact Pro Evolution

masterb
Forum-lid

masterb 26 jun 2013 14:50

Sinds dit jaar het fietsen weer helemaal opgepakt en goed de smaak te pakken. Daar hoort dan natuurlijk ook een vers fietsje bij. Op mijn verlanglijstje stonden een aantal fietsen waaronder:

Colnago Master, heb ik reeds gehad, heerlijke fiets, maar prijzig en onvindbaar in de kleurstelling die ik wil.

Pegoretti Marcelo: helaas voorlopig ver buiten mijn budget :(

Naast de twee bovengenoemde fietsen, heb ik ook altijd een keer een Gios willen samenstellen. Ooit ben ik gestart met een Gios Torino Super Record, maar dat project heb ik vroegtijdig stop gezet. Sinds een aantal dagen heb ik nu de gelukkige eigenaar van een Gios Compact Pro Evolution.

Afbeelding
Afbeelding

De fiets heeft nog flink wat werk nodig en het eerste probleem heeft zich al gemeld, de zadelpen. Afgebroken in de bankschroef en de binnenkant is te smal voor een zaagblad :( Als dit is opgelost zal ik besluiten of het frame volledig overgespoten moet worden of dat ik kan leven met de gebruikssporen. Beoogde afmontage: Volledig Campagnolo Chorus 10 speed alu, Chorus balhoofd, Chorus alu of tita zadelpen en Campagnolo Neutrons of m'n gouden Shamaltjes die inmiddels in de Cervelo SuperProdigy dienst doen. Deze staat er nu zo bij:

Afbeelding

Op dit moment heb ik alleen een frame, een voorvork en een Chorus trapas. Eerst het probleem zadelpen oplossen, daarna rustig verder zoeken naar passende onderdelen. Haast heb ik gelukkig niet :)

jansen01
Forum-lid

jansen01 26 jun 2013 15:30

Mag ik zeggen dat Masterb en een zadelpen geen gelukkige combinatie is? :ugeek:
Addict R1

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 26 jun 2013 15:33

masterb schreef:Als dit is opgelost zal ik besluiten of het frame volledig overgespoten moet worden of dat ik kan leven met de gebruikssporen.
Ik zou zeggen, mits niet al té erge buitensporige gebruiksporen, zeker niet spuiten ;)

masterb
Forum-lid

masterb 26 jun 2013 15:38

Masterb en zadelpennen, inderdaad geen gelukkige combinatie. Ik heb vaak oudere stalen frames en alu zadelpen, dit is vaak een dodelijke combi. Als ik een fiets uit elkaar haal begin ik vaak met de pedalen en de zadelpen, deze twee leveren de meeste problemen op.

Spuiten wil ik liever niet, maar ik ben een enorme perfectionist. Volgens mij blijft er dan maar een adresje over, BCP.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 26 jun 2013 18:10

Leuk! Eindelijk weer eens een project naar mijn hart! Maar begrijp ik nou goed dat je je Master weg hebt gedaan? :shock:

masterb
Forum-lid

masterb 26 jun 2013 18:25

WD40, verhitten en de bankschoef hebben niets uitgehaald, dus ik ben nu lekker aan het zagen. Elke dag een beetje en vroeg of laat moet de pen los komen.

De Colnago Master heb ik ruim twee jaar geleden uit elkaar gehaald om plaats te maken voor een Cervelo Soloist Carbon. Deze is na een jaar weer verkocht omdat ik carbon helemaal niets vind. Van het Master frame heb ik nooit afstand gedaan, deze staat nog fier te pronken op een hoge plank.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=11012

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 26 jun 2013 20:29

Heb je dan nog een los Master frame staan zonder vork? In 55-56cm?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

masterb
Forum-lid

masterb 28 jun 2013 17:01

Ik heb de Master nog staan als compleet frame met vork en Record balhoofd, het is een maatje 54 en is voorlopig niet te koop :)

Vandaag een balhoofdsetje mogen ontvangen:
Begin volgende week verwacht ik shifters en een voorderailleur.

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jun 2013 17:43

Kun je die zadelpen niet eerst een heel stuk uitboren zodat je er a. Makkelijker met een zaag in komt en b. Minder hoeft te zagen? En door het getril vd boor wil er misschien ook nog wel iets loskomen. Weet uit ervaring wat een rotklus het zagen is :(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

At1
Forum-lid

At1 28 jun 2013 18:08

Kan het zagen niet met een luchtzaagje gedaan worden?
Zo een die in onder andere de autoschade branche wordt gebruikt?
ting ting,
Sup xroad SE

emmo
Forum-lid

emmo 03 jul 2013 20:50

Heb je al koud krimp olie geprobeerd of alleen een koude middel

http://www.gereedschapbestellen.nl/freezer-400-ml-motip

http://www.gereedschapbestellen.nl/prod ... uct_id=465

Wil ook wel eens helpen

masterb
Forum-lid

masterb 04 jul 2013 12:56

Deze pen is echt een regelrechte ramp, ik heb het nog nooit zo erg gehoord, gelezen, gezien of meegemaakt. Ik ga 'vrolijk' verder en onder tussen komen er allerlei leuke onderdelen binnen:

Afbeelding

Plaats reactie