Alles over vakanties op én met de fiets

28 augustus: Velomediane Claudy Criquielion: 170km met 3300hm

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 11 aug 2010 18:39

Ik heb nog wel zin om dit jaar nog een paar lange tochten te rijden. En met een paar mensen samen is dat natuurlijk leuker dan alleen. Dus heeft er iemand zin om mee te gaan? O ja, ik woon in Leeuwarden en heb een grote auto.

Zaterdag 28 augustus: Velomediane Claudy Criquielion:
2 afstanden: 170 km met 3300 hoogtemeters of 100 km met 1300 hm.
Mooie tocht door de Ardennen, met leuk aantal (steile) heuvels/bergjes.
Deelname kost 34 euro, met 2 maal uitgebreide revitaillering, borg, diploma en t-shirt. Borg van 5 euro naderhand weer terug. Inschrijven t/m 20 aug online, anders op de dag ervoor of zelf, dan 6 euro duurder.
http://www.velomediane.com/
Mijn idee is om vrijdag te vertrekken (is ongeveer 4 uur rijden vanuit het noorden), ergens in de buurt te overnachten en dan zaterdagavond wel weer terug te rijden.

Wie wordt er na het lezen van de info ook enthousiast?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 11 aug 2010 23:59

Ik ga 'm voor de 5e keer fietsen. Heb er nu al veel zin in. Mooie route, veel publiek langs de route met levende muziek, fantastische sfeer, goede organisatie.

Ik ga met team van mijn werkgever (TNO) 20man. Weet alleen nog niet hoe we de logistiek inregelen dus wie weet kom ik bij je terug om mee te rijden.

enkele tips:
- Reken op meer dan 4uur. Het kan heel druk zijn, zeker rond Maastricht en rond Luik. dus vertrek vroeg en probeer de vrijmi files te mijden.
- Ga dóór Luik en niet eromheen. dat scheelt stukken
- Overnachten kan op een van vele campings (wij staan met 20man op 'le vieux moulin, vlak bij de stad, aan een beekje, lekker rustig
- Reserveer voor vrijdagavond alvast een restaurant, het is nl tikje druk dan :)
- haal je startbewijs vrijdagmiddag op (waarschijnlijk weer op camping Floreal) is nog een reden om wat vroeger te gaan
- het kan behoorlijk fris zijn 's nachts/ochtends, dus neem wat warms mee, en als je iemand bij je hebt die niet fietst kan hij/zij in de startstraat je jackje van je overnemen als je wegrijd.
- na afloop kan je je certificaat ter plaatse laten plastificeren, errug handig
- in La Roche heb je inderdaad 2 muurjtes.. lang en steil.. net als bij Keutenberg van te voren al helemaal terugschakelen!

- aanvullen met tips van anderen

Ik vind het een prachtige tocht, wel pittig, maar je wordt na de côte de Beffe (ik verzin het niet) beloond met een 6km afdaling naar de finish.

suc6


harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 12 aug 2010 00:27

Fantastische tocht! Voor mij de laatste jaren vaste prik.

1 klein minpuntje: er zijn slechts 2 bevoorradingsposten. 2 jaar geleden was het bloedheet en toen waren mijn bidons al leeg ruim voor de 2e bevoorrading.

Verder geldt ook voor de Mur de la Velomediane: tijdig terugschakelen! Je komt daar over een onschuldig bruggetje en gaat direct linksaf steil omhoog. Net de Keutenberg.

Verder zit de Roche a Frene er niet in dit jaar wegens werkzaamheden. Dat scheelt weer een slopende helling. Wel hebben ze een vervanger ingepland, maar dat wordt een verrassing, want die helling zegt me niets.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 12 aug 2010 12:59

Is het ook nog mogelijk om op de dag zelf in te schrijven ?
Volgens de website wel maar alleen als het max. aantal deelnemers niet is overschreden en ik weet niet hoe dat in voorgaande jaren was.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5946
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 aug 2010 13:03

Ik doe dit jaar voor het eerste de Velomediane rijden.

Ik heb tot nu toe geregeld:
- de inschrijving
- trainingsarbeid aangepast (ofwel vorm gekweekt)
- een hotel gezocht in La Roche (alles zit vol echter)

volgende stap
zoek een hotel buiten La Roche
of zoek een camping. Maar dan is er een ander probleem: ik heb geen tent en word het wel kampeer weer

ik heb wel interesse om mee te gaan dus
Live fast; die young. mijn blog

douwe7
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:12

douwe7 12 aug 2010 13:13

@Alexd:
Ik wil de Criquelion dolgraag een keer rijden, heb ik nooit eerder gedaan.
Mijn conditie is in orde, maar heb dit jaar nog niet in buitenland gereden vanwege situatie thuis. Heb wel Jan Janssen Classic (150 km) gereden op 19 juni. Dat ging erg goed. Heb genoeg ervaring met klimmen, heb eerder LM (1994 en 2004), DM (2006) en GF Pantani (2008) gereden. Ook in 2000 Eddy Merckxx cyclo gereden, met aankomst op Muur van Huy en gemiddelde snelheid van 30 km/h.

Ik heb me nog niet ingeschreven, omdat ik nog geen vervoer heb (geen eigen auto).
Ook wil ik vrijdag heen en zaterdagavond terug. Kan ik met jou meerijden?

Mijn voorkeur gaat uit naar overnachting in goedkoop hotel, op fietsafstand van la Roche.
Kan evt meezoeken en boeken, mijn Frans is redelijk.
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 12 aug 2010 13:29

Succes allemaal !
Zelf heb ik de Criq dit jaar al gereden als training.
Hoewel de Walen jaarlijks van ons (vlamingen) een bom geld krijgen voor de wegen... liggen ze er nu ontzettend slecht bij! Wij waren met een 6 man gaan trainen (dus veel plaats en nog redelijk rustig) en nog heeft iemand zijn wiel kapot gereden in een gat in de weg.
Echt triest hoe het er nu bij ligt. Te gevaarlijk voor mij om dit in 'competitie' te gaan rijden.
Mooie tocht hoor, maar wil je daar is graag fietsen had je beter de Sean Kelly gaan rijden (kost 5 euro inschrijving, geweldige bevoorrading en zelfde streek) verleden week.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 aug 2010 13:31

Leuk pittig tochtje :) Inmiddels 4x gereden. Mooie tocht en goed georganiseerd.

Blijf me altijd verbazen hoeveel mensen me voorbij gaan op de allereerstse klim (Beausaint) net buiten het dorp, amper na de start. Het gros zie ik meestal later weer terug :)

Hoogtepunten? Pied Monty (Mur Velomediane), Haussire en natuurlijk niet te vergeten de Cote de Beffe.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 12 aug 2010 14:11

ik ga hem dit jaar ook voor het eerst rijden.
maar heeft het hele parcours zo'n slecht wegdek?
accepteren kun je leren!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 aug 2010 14:27

Het wegdek is consistent van slechte kwaliteit en ik vrees dat na de afgelopen winter het er niet beter op is geworden. Het stuk weg op de Cote de Beffe was altijd wel goed maar volgens mij was dat het enige fatsoenlijk stuk asfalt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 12 aug 2010 15:45

Leuk en ook de tips zijn van harte welkom (schrik wel wat van de waarschuwingen van wegdek, maar goed).

Antwoord op vraag van MarcMarc:
In principe is inschrijven op de dag zelf (of dan bij voorkeur vrijdagmiddag) wel mogelijk, maar je betaalt iets meer en als het toch vol zit heb je wel heel erg pech. Voorgaande jaren leek het niet overtekend (als je de aantallen ziet bij historie).

Ik noteer tot nu toe Rob74 en Douwe7 (en misschien Raphael) met interesse om iets te combineren met reizen/overnachten. Waar komen jullie vandaan?
Ik wil de zaken liefst van te voren wel geregeld hebben (volgende week inschrijven dus), dus hou me op de hoogte van jullie concrete interesse.
In mijn auto (groot) kunnen we wel met 5 mensen ruim zitten plus fietsen achterin/achterop, dus er is nog plek voor meer geinteresseerden. O ja, erg nederlands: bijdrage in de benzinekosten stel ik wel op prijs, geen probleem hopelijk?

Ik heb een voorkeur voor een hotel, want wil wel een behoorlijke nacht hebben voor zo'n heftige dag. Douwe7 zijn franse kennis voor reserveren hotel klinkt goed, want die van mij is slecht (wil wel op internet helpen zoeken).

Samen erheen hoeft niet perse samen fietsen te zijn. Ken jullie tempo niet, maar ik kan aardig klimmen maar ben niet een echte hardrijder van mezelf (postuur klimmertje). En deze afstand in combinatie met deze hoogtemeters wordt voor mij een eerste keer.

Ik heb er zin in!
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

douwe7
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:12

douwe7 12 aug 2010 16:29

@Alexd: ik woon in Hoorn (NH), benzinekosten delen is voor mij geen probleem. Kan evt binnen NL op mijn NS-jaarkaart reizen om elders te komen.
Inschrijven doe ik graag vantevoren, hopelijk is dat volgende week nog mogelijk.

De hotels in la Roche zullen wel zijn volgeboekt, maar ik hoop dat binnen een straal van 10 km nog een hotel/pension/vakantiewoning is te vinden dat betaalbaar is. Met een groep van maximaal 5 moet dat wel lukken, is mijn inschatting. Eventueel kan ik een kennis inschakelen die in de buurt woont. Wellicht weet die een goedkoop adresje.
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)

Plaats reactie