Cooling Down / Laatste kilometers
Dag Allen,
Ik hoor verschillende verhalen over de cooling down. De een zegt een lage cadans, de ander zegt een hoge... Het doel is natuurlijk de hartslag omlaag te brengen en het lichaam voor te bereiden op rust. Maar hoe doe ik dat goed? Wie heeft er tips/adviezen over duur, cadans, hartslag enz....?
Groet,
Arnout Hasselaar
Ik hoor verschillende verhalen over de cooling down. De een zegt een lage cadans, de ander zegt een hoge... Het doel is natuurlijk de hartslag omlaag te brengen en het lichaam voor te bereiden op rust. Maar hoe doe ik dat goed? Wie heeft er tips/adviezen over duur, cadans, hartslag enz....?
Groet,
Arnout Hasselaar
HakkieTakkie
-
eelcoz
[quote="Swoosh"]Ik snap niet waarom iedereen z'n topic maar hier in dit subforum neerplempt. Je onderwerp heeft nl niets te maken met racefietsen maar alles met training. Daar is ook een apart subforum voor.
Training, voeding en blessures
Vragen en discussies over fietstraining en sportvoeding en gezondheid[/quote]
+1!!!
Ik kan de laatste tijd veel topics niet meer terugvinden omdat ze verkeerd staan.
Training, voeding en blessures
Vragen en discussies over fietstraining en sportvoeding en gezondheid[/quote]
+1!!!
Ik kan de laatste tijd veel topics niet meer terugvinden omdat ze verkeerd staan.
Kan niet anders dan jullie gelijk geven, ik had verwacht dat mijn vraag voldeed aan de de omschrijving "Voor alle discussies, vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!" Maar uiteraard kan hij ook bij "Training, voeding en blessures". Je kan het op meerdere manieren interpreteren.
Wel jammer dat je je frustratie kan uiten maar niet kan antwoorden op mijn vraag... als je zo'n fanatieke bent zul je hier ook wel een antwoord op hebben!
Wel jammer dat je je frustratie kan uiten maar niet kan antwoorden op mijn vraag... als je zo'n fanatieke bent zul je hier ook wel een antwoord op hebben!
HakkieTakkie
-
eelcoz
Mijn cooling down houdt het volgende in: m'n hartslag richting ondergrens D1 laten zakken, een rpm van 110 (dus zo licht mogelijk fietsen) en dit zo ongeveer de laatste 2/3 km (dus een minuutje of 5 tot 7). Geen idee of dit de beste manier is, maar voor m'n gevoel werkt het prima.
Overigens fiets ik het laatste half uur van mijn training altijd in D1.
Overigens fiets ik het laatste half uur van mijn training altijd in D1.