Ben zelf 2.03m en weeg 96kg 'schoon aan de haak'. Tot een aantal jaren geleden gereden op Mavic CXP 33, 36 spaaks. Goede wielen, slechts af en toe een klein slagje. Door regelmatig spaakspanning te laten controleren door de FM en zelf consequent de kleine slagjes eruit te halen heb ik nooit serieuze problemen gehad met deze wielen.
Een aantal jaren geleden het plan opgevat om Parijs - Roubaix te rijden. Tevens wilde ik eens een meerdaagse tocht rijden: gewoon van a naar b met de racer en (miniale) bagage mee. Kortom: met die plannen zouden de CXP-tjes wel wat meer te verduren krijgen.
Uiteindelijk contact opgenomen met Zoran (Bikexperto) en hem mijn gewicht en plannen in een mail voorgelegd. Zijn oplossing was een Ambrosiovelg met 32 spaken, waarbij hij specifieke opvattingen had over de dikte van de spaken en het spaakpatroon. Van wielen heb ik geen verstand dus ben ik er blind voor gegaan. Niet eens zo duur, en Parijs - Roubaix gereden zonder ook maar één miniscuul slagje in mijn wielen. En dat is nu nog steeds zo. Probleemloze wielen, hoef ze nooit weg te brengen, spaaknippels alleen aangeraakt om ze schoon te maken .
Kortom: neem contact op met een goede wielbouwer en laat je adviseren!!
wielen voor gewichtige mannen
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 20 sep 2012 08:24
met die cxp33 heb ik hele slechte ervaringen mee. I.v.m met scheuren, niet 1x maar 3xde zwarten schreef:36 spaken
shimano 105 naven
mavic cxp33 velgen
klaar.
Ben nog iets gewichtiger dan TS. Zweer bij Rigida DP18 36 spaken en een 105 naaf. Rijdt er al een hele tijd mee rond zonder een krimp. Heb alleen een achterwiel laten spaken. Scheelt ook nog in de kosten was er bij Ventoux in Tilburg 150 euro voor kwijt. Stef kan trouwens erg goed spaken.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Genoeg keuze's, maar Ambrosio's Nemesis z'n platte velg is super. Niets voor niets gebruikt door vele profploegen (zonder merknaam)..
Maar je kunt ook een Mavic CPX14 steken, of een Vento (old skool), blijven heel.
Zelfs mijn 20 jaar oude Mavic Ceramic Open 4CD blijven heel...
Mits goed gebouwd, en daar zit hem de kneep
Maar je kunt ook een Mavic CPX14 steken, of een Vento (old skool), blijven heel.
Zelfs mijn 20 jaar oude Mavic Ceramic Open 4CD blijven heel...
Mits goed gebouwd, en daar zit hem de kneep
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
PS Lees vooral veel "reclame" voor Zoran, maar wil eraan toevoegen dat er genoeg andere goede wielbouwers zijn.
Ger Hermans/Ger Bikes Amsterdam, Bert van Lohman, Force Wheelz uit IJlst, Ernie Frieke uit Eindhoven....
Maar veel fietsers raggen hun wielen idd. door kuilen, over putten, bruggen en drempels heen. Daar zit hem ook wel een factor hoor.
Ger Hermans/Ger Bikes Amsterdam, Bert van Lohman, Force Wheelz uit IJlst, Ernie Frieke uit Eindhoven....
Maar veel fietsers raggen hun wielen idd. door kuilen, over putten, bruggen en drempels heen. Daar zit hem ook wel een factor hoor.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Die gebruiken de Nemesis juist omdat deze zo slap is en dus lekker soepel rijd over kasseien.mikethebike schreef:Genoeg keuze's, maar Ambrosio's Nemesis z'n platte velg is super. Niets voor niets gebruikt door vele profploegen (zonder merknaam)..
Kan wel een hoop hebben, dat zeker.
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Slap of comfortabel... Ze blijven in elk geval heel.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Moderator
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
TS is al tien dagen niet op de site geweest, dus dat verbaast me niks.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.