Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Specialized Zadel (Romin)

cervelocastelli
Forum-lid

cervelocastelli 05 jun 2013 20:31

Hallo,

omdat mijn huidige zadel, een Selle Italia Prolink het begeven heeft en dit zadel ook niet meer geleverd kan worden ben ik op zoek gegaan naar een vergelijkbaar zadel.

Mijn oog is gevallen op de volgende 2 zadels:

Specialized Romin Pro Zadel:
Dit stijve, op wedstrijdgebruik gericht race/triatlon zadel is zodanig gevormd dat het de fietser optimaal positioneert voor een perfecte krachtoverbrenging en een maximum aan comfort. De extra brede BodyGeometry uitsparing garandeert de bloeddoorstroming.

Het gepatenteerde BodyGeometry ontwerp werd in het lab getest om de bloedtoevoer naar de gevoelige lichaamsdelen te garanderen.
• Stijve, met carbon versterkte zadelschaal is gericht op comfort. • Een lichtgewicht polyurethaan schuim verhoogt het comfort tijdens lange
ritten. • Ultralichte en sterke oversized FACTTM carbon rails. • Zadeldek van sterk, licht en waterbestendig Micromatrix. • OPMERKING: oversized 7x9 mm carbon zadelrails zijn niet compatibel
met zadelpennen met enkele, zijdelingse zadelklemming voor ronde 7 mm rails.

Specialized Romin Evo Pro Zadel:
Dit stijve zadel is zodanig gevormd dat de fietser geniet van maximale krachtsoverbrenging en comfort. De extra brede anatomische groef maximaliseert de bloeddoorstroming.

Het gepatenteerde BodyGeometry ontwerp werd in het lab getest om de bloedtoevoer naar de gevoelige lichaamsdelen te garanderen.
• Stijve, met carbon versterkte schaal voor de juiste balans tussen stijfheid en souplesse.
• EVA schuimvulling is licht en biedt veel steun. • Ultralichte en sterke oversized FACTTM carbon rails. • Sterk, licht en waterdicht Micromatrix dek. • OPMERKING: oversized 7x9 mm carbon zadelrails zijn niet compatibel
met zadelpennen met enkele, zijdelingse zadelklemming voor ronde 7 mm rails.

Voor wat betreft prijs en uiterlijk zijn deze zadels identiek.
Vraag me af wat nu het verschil is tussen deze zadels en welke het dichtst in de buurt komt van mijn huidige Prolink zadel?

spez
Forum-lid

spez 05 jun 2013 21:55

Ik ken de ProLink niet, dus weet helaas niet hoe die zich tov Romin verhoudt.
Het verschil Evo en Pro zit in de hardere vulling van de Pro. De Evo is zachter.
Tevens is de neus van de Evo iets smaller dan de Pro.

jsparie
Forum-lid

jsparie 06 jun 2013 22:33

http://www.bikeinn.com/fiets/selle-ital ... gel/7968/p

Die prolink is ook nog wel te koop hoor

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 07 jun 2013 21:49

Ik had ook een Prolink. Rijd nu SQ Lab 611 (13 cm) en dat past mij minstens net zo goed.

campasuper
Forum-lid

campasuper 08 jun 2013 09:09

Ik rijd al een aantal jaren met de Romin (niet de Evo).
Een fijn zadel, alleen wel gevoelig voor breuk.
Het wordt inmiddels niet meer gemaakt (door te veel problemen met breuk).
Is mij al twee keer overkomen.
Ik heb onlangs de voorraad bij een Speci dealer opgekocht voor een prikkie.
Ik heb meerdere fietsen, allemaal met hetzelfde zadel.
Als het goed is kan ik wel een paar jaar vooruit mocht er nog iets breken.
Uit betrouwbare bron gehoord dat de Evo NIET gevoelig is voor breuk.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie