Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 12 apr 2013 22:17

Daar heb je helemaal gelijk in. Het blijft een aparte vent. Ik zou er niet graag een fiets kopen.
Maar al zou ik weer een Cervelo willen (of een ander merk van Vos) zou ik er toch echt weer 1 bij hem kopen.

Ik vind het leuk om geld uit te geven, maar het liefst niet te veel. Ik heb geen service en ook geen advies nodig.
Dus dan ga ik gewoon voor de laagste prijs.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 apr 2013 09:04

zorba schreef:Sterker nog, bij dit soort afgeraffelde onproffesionele passages in een veel bezochte website krijg ik op voorhand m'n bedenkingen bij de kwaliteit van álle geleverde producten... En dat is niet omdat het nu VOS is maar dat heb ik bij alle websites die dit soort teksten durft neer te zetten. "HET IS MAAR DAT U DAT WEET"
Communicatie en marketing is een professie op zich. Als je als ondernemer denkt dit zelf te kunnen, doch er geen gevoel voor hebt (het is immers je vak niet), krijg je dit soort klungelige teksten en websites. Je komt zoiets inderdaad 'overal' tegen, niet alleen in het internet. Tsja, omdat het hier 'viend' Vos betreft, wordt het IMHO op 't forum nog eens extra uitgelicht (dus weer gratis reclame voor Vos :mrgreen: )!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 13 apr 2013 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16349
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 apr 2013 10:18

Goede communicatie en marketing zijn in Nederland helemaal niet nodig als je de goedkoopste bent...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 apr 2013 20:31

Ernie C. schreef:Goede communicatie en marketing zijn in Nederland helemaal niet nodig als je de goedkoopste bent...
Het zou zo maar kunnen dat je daar een punt hebt... :lol: .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2449
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 jun 2013 14:41

Trouwens, die taalfouten zijn ondertussen al aangepast op de site van Vos. :-)
Van mij mogen er gerust wat meer winkels a la Vos bestaan.
Ik weet wat ik wil, dus als ik een frame daar een stuk goedkoper kan kopen, waarom niet? De assemblage van de fiets doe ik wel zelf, of laat ik door iemand anders uitvoeren. Vos gelukkig, ik gelukkig.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jun 2013 20:54

zorba schreef:Sterker nog, bij dit soort afgeraffelde onproffesionele passages in een veel bezochte website krijg ik op voorhand m'n bedenkingen bij de kwaliteit van álle geleverde producten...
Als de website door Pinarello of Bianchi gemaakt wordt heb je een punt!

Overigens leuk om in een reacties als deze zo onprofessionele te schrijven ;)

Dennis31
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 18:38

Dennis31 04 jun 2013 17:29

Ik heb eens een kijkje genomen op hun website. Wat een enorme warboel aan informatie is dat zeg, maar wel spotgoedkoop!
Ik zie dat de reacties over Vos redelijk verdeeld zijn. Maar als ik een complete fiets zou bestellen, kan ik er dan op aan dat hij ook daadwerkelijk (met vermelde onderdelen) geleverd wordt?

Gebruikersavatar
Senna196
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 sep 2012 13:10
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Senna196 04 jun 2013 18:50

Dennis31 schreef:Ik heb eens een kijkje genomen op hun website. Wat een enorme warboel aan informatie is dat zeg, maar wel spotgoedkoop!
Ik zie dat de reacties over Vos redelijk verdeeld zijn. Maar als ik een complete fiets zou bestellen, kan ik er dan op aan dat hij ook daadwerkelijk (met vermelde onderdelen) geleverd wordt?
Daar mag je toch wel vanuit gaan, ongeacht waar je hem koopt. Mocht dat niet zo zijn dan stuur je m toch terug. Ook voor die kosten zou een leverancier op moeten draaien bij een koop op afstand (wettelijk gezien, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ook krijgt).
.... gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand!!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 jun 2013 19:13

Je moet er gewoon een keertje een ochtend voor uittrekken en er naartoe gaan. Dan kun je zien wat ze verkopen en leveren, zo,n uitgave ga je niet online besteden!
Kun je ook gelijk zien dat ze complete groepen monteren en niet een ratjetoe van verschillende groepen.
Wat tegenwoordig bij shimano wel wordt geleverd bij bv een ultegra of 105 groep, noname shimano remhoeven om de marge gelijk te houden of te verhogen.
Bij Pinarello of Wilier zit bij de goedkopere modellen een eigen crankstel(Most of FSA) en de rest Ultegra, 105,Veloce of Centaur, ook weer een "basis"onderdeel van een duurdere groep.
Bij Vos moet je vantevoren duidelijk aangeven wat je wilt en wat de uiteindelijke prijs dan wordt.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 05 jun 2013 16:55

japiecarbon schreef:
Je kan een hoop van Vos zeggen, maar niet dat het een oplichter is.
Als je een frame uitzoekt en het blijkt niet de juiste maat te zijn en men neemt het frame mee naar achter onder het mom van "een andere maat pakken" en dan een andere maatsticker erop plakt, dan ben je gewoon een ordinaire oplichter hoor !!

Je moet bij die laaielichters gewoon zelf net wat sluwer zijn.... :mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3563
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jun 2013 17:11

Hey, supergrover, ik volg dit draadje al wat jaar maar volgens mij begint dit een beetje een verhaal met een baard te worden. Ik kan me niet voorstellen dat dat nog steeds de dagelijkse praktijk daar is. Ik heb geen aandelen Vos, ben er nog nooit geweest maar het voorval dat jij aanhaalt is echt al vele jaren terug in dit topic.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 jun 2013 17:13

supergrover1 schreef:...Als je een frame uitzoekt en het blijkt niet de juiste maat te zijn en men neemt het frame mee naar achter onder het mom van "een andere maat pakken" en dan een andere maatsticker erop plakt, dan ben je gewoon een ordinaire oplichter hoor !!
Je moet bij die laaielichters gewoon zelf net wat sluwer zijn.... :mrgreen:
Is dat uit eigen ondervinding? De 'decals' (dus ook de stickers die de maat aangeven) zitten doorgaans toch onder de blanke lak, of ben ik nu abuis? Zo 'makkelijk' kun je een klant toch niet flessen? Of ben ik 'een beetje' naïef :mrgreen: (en dus ongeschikt als klant voor Vos ;) )?
60 x Ventoux

Plaats reactie