Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2013

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 30 mei 2013 13:14

dubois schreef:Hoe laat moet je aanwezig zijn om helemaal vooraan in het 1e startvak te kunnen starten, Iemand al ervaring?
Dan moet je een laag startnummer hebben en dat krijg je alleen als je al eens heel snel hebt gereden, dus als zelf al ervaring hebt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38291
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2013 13:42

Welk nummer heb je gekregen? Dat is vraag 1
En als je voorin je startvak wilt staan kun je daar rustig een uur voor de start gaan staan. Iedereen denkt dat ie daar heel veel tijd kan winnen; doe mij maar een half uur minder kou lijden 'smorgens vroeg.
Less is bore

dubois
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:28

dubois 31 mei 2013 07:21

Ik heb nr 563, vorig jaar starte ik ver van achter in het 1e vak. Merkte dat ik in het begin flink veel moest inhalen om een mooie groep te vinden. Dus de mensen vooraan staan er al een uur... Dat is idd kou hebben dan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2013 07:49

Oude trainingsbroek en trui meenemen en achterlaten bij de start.

Ook een tip als in een kneuzenvak staat.
Laatst gewijzigd door havana op 31 mei 2013 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 31 mei 2013 08:06

Waarom nou weer een mongolenvak Havana? Wist niet dat er een speciaal vak voor geestelijk gehandicapten was...
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3596
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 mei 2013 08:13

Ik vind de omschrijving ook niet de meest fijnbesnaarde. Maar verzachtende omstandigheid voor Havana is wel dat het een redelijk geaccepteerd wielerterm is:

Mongolenwaaier

Bij vlakke eendaagse wedstrijden komt de mongolenwaaier regelmatig voor.


Als een peloton in twee stukken breekt, gaat de eerste groep renners harder rijden. Vooraan zitten vaak de beste renners. Het tweede gedeelte van het peloton probeert meestal een tijdje om het eerste deel weer in te halen. Als het verschil tussen het eerste en het tweede gedeelte niet kleiner wordt, maar juist groter, dan geeft de tweede groep het op. Ze rijden dan samen naar de finish en het verschil tussen de twee groepen wordt meestal erg groot.


Degene die niet bij de eerste groep zitten en wel goed zijn, hebben niet zitten opletten of hadden net pech op het moment dat de eerste groep weg reed. Deze goede renners moeten dan doorrijden met renners die niet beter kunnen. Ze rijden dan in de mongolenwaaier
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 31 mei 2013 08:22

Mongolenwaaier vind ik ook een rotwoord, getuigt gewoon niet van enig inlevingsvermogen jegens de medemens. Maar goed, ik snap best dat dit soort terminologie ingeburgerd is en te pas en te onpas gebruikt wordt. Ook buiten het fietsen. Ik ben slechts van mening dat je daar altijd iets van moet zeggen om een poging te doen mensen te laten nadenken over wat ze zeggen.

Maar dat is een hele andere discussie ;)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 31 mei 2013 08:52

timofietst schreef:Ik ben slechts van mening dat je daar altijd iets van moet zeggen om een poging te doen mensen te laten nadenken over wat ze zeggen.
Tja, of speel je zulke mensen enkel maar in de kaart, omdat ze genieten van die reacties? Shitmano, Windhoos, lijstjesforum, mongolenvak, etc... Het zegt vooral heel veel over de boodschapper zelf, lijkt mij.

En het zijn 'mentaal geretardeerden' tegenwoordig. Geen geestelijk gehandicapten. ;)

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 31 mei 2013 09:00

Nee, dat geloof ik niet. De meeste mensen gebruiken die woorden namelijk onbewust, dat is nu juist mijn punt. Als iemand loopt te stangen hap ik echt niet, dat is te makkelijk voor ze. (En shitmano, lijstjesforum etc heb ik geen moeite mee, alleen woorden die refereren aan ziektes of handicaps)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2013 09:21

Ik heb het inmiddels gewijzigd naar een ander woord, ik hoop dat ik daarmee niemand beledig.

P.S. Litespeed, fijn om te weten dat je nog steeds elke post van mij zorgvuldig spelt. Dan is er ieder één iemand die al die onzin leest :D

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 31 mei 2013 09:49

havana schreef:P.S. Litespeed, fijn om te weten dat je nog steeds elke post van mij zorgvuldig spelt. Dan is er ieder één iemand die al die onzin leest :D
:) Gezien jouw postfrequentie is er moeilijk aan te ontkomen, niet? Woekerend onkruid dat overal opduikt tussen de zeer interessante info op dit forum.

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 31 mei 2013 09:55

havana schreef:Ik heb het inmiddels gewijzigd naar een ander woord, ik hoop dat ik daarmee niemand beledig.
Netjes Havana. Kneus, dat vind ik nou een mooi woord :lol:
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Plaats reactie