Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 30 mei 2013 21:54

Ziet er goed uit .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 30 mei 2013 22:03

Jac Bulls schreef:Ziet er goed uit .
Mooie wielen ook!
Do not CROSS the road!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2464
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 31 mei 2013 06:14

speedster356 schreef:De Roubaix van een nieuwe wielset voorzien. Mijn vrouw is er super blij mee en ik jaloers :)

Afbeelding
Mooi, nu nog dit stuurlint ;)
Afbeelding

steenhuis
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:21

steenhuis 31 mei 2013 09:11

zorba schreef:
Jac Bulls schreef:Ziet er goed uit .
Mooie wielen ook!
Bedankt, zijn hele fijne wielen, bollen mooi en het gewicht is ook goed ca 1550 gram.
Het zijn full carbon clinchers met keramische velgrand, remmen goed bij droog weer, nog niet mee gereden in de regen (winterfiets)

Over de fiets ben ik zeer tevreden, vorige jaar is de fiets opgebouwd, het betrof een garantie geval aangezien de vorige specialized ging scheuren rondom het bracket. Het vorige frame was een "Pro" en dit dus een "S-works" was dus een gratis upgrade :P.

Goede service dus.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 05 jun 2013 21:49

este mede-forum bezoekers.
ik ben 17 jaar en op zoek naar nieuwe fiets.
kort tijdig in een fietsenwinkel gewerkt. maar wou graag wat mening hier horen.

momenteel rij ik op een koga supermetro een mooie maar van matige kwaliteit hybrid.
met een redelijk sportieve Geo.

weeg 95kg dus ik maak mijn zorgen over de sterkte van carbon fiber.
mijn fietsen maker is Segal reseller hij verkoopt magnesium fietsen. ik heb erop gereden en de demping factor is geweldig.

ben bang dat als ik val dat de frame breekt.en de velgen bezwijken onder mijn gewicht.

mijn oog is gevallen op een specialized roubaix comp.

iemand ervaring met de fiets?

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 06 jun 2013 03:56

Elk merk geeft een bepaalde garantie en een max. rijdersgewicht. Kijk daar ns naar.

Bijv. Cannondale Supersix (carbon) : max rijdersgewicht = 125 kg

Levenslange garantie op frame en vork
ooit allemaal op een Scalpel

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 06 jun 2013 12:48

als ik naar specs ga op de site zie ik helemaal niks over het gewicht van de fiets zelf en de max belasting enz.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 11 jun 2013 23:51

ik denk dat mijn eerste specialized fiets een 2012 tarmac S-works sl4 wordt een beetje overkill wellicht

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 12 jun 2013 09:16

screenkiller schreef:ik denk dat mijn eerste specialized fiets een 2012 tarmac S-works sl4 wordt een beetje overkill wellicht
Nee joh, als je 'em maar een beetje fatsoenlijk laat afmonteren. Campa Super Record, LW Meilenstein? ;)

In alle ernst: ik begrijp niet waarom je voor een eerste racefiets meteen in het topsegment gaat winkelen. Ten eerste moet je nog maar afwachten of dit een hobby wordt die je duurzaam gaat beoefenen -- je weet namelijk niet hoe leuk je het gaat vinden. Je kunt natuurlijk altijd de fiets weer verkopen, maar dat is kapitaalvernietiging aangezien racefietsen rap in marktwaarde dalen.

Ten tweede: als je wel fanatiek gaat wielrennen zal je prestatiecurve zo steil zijn dat de keuze van je materiaal nauwelijks van invloed is. Anders gezegd: als beginner (en gelet op je gewicht) zal je je progressie niet uit je materiaal moeten halen maar uit trainingsarbeid. Je gaat dus ook niet ten volle genieten van zo'n prachtige fiets, simpelweg omdat het een verwaarloosbare factor wordt.

Niet om te haten, maar een welgemeend advies :)
t.a.f.k.a.e.h.

nl12048
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:53

nl12048 12 jun 2013 10:34

Is er wat bekend over de 2014 Roubaix?

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 12 jun 2013 19:43

evilhomer schreef:
screenkiller schreef:ik denk dat mijn eerste specialized fiets een 2012 tarmac S-works sl4 wordt een beetje overkill wellicht
Nee joh, als je 'em maar een beetje fatsoenlijk laat afmonteren. Campa Super Record, LW Meilenstein? ;)

In alle ernst: ik begrijp niet waarom je voor een eerste racefiets meteen in het topsegment gaat winkelen. Ten eerste moet je nog maar afwachten of dit een hobby wordt die je duurzaam gaat beoefenen -- je weet namelijk niet hoe leuk je het gaat vinden. Je kunt natuurlijk altijd de fiets weer verkopen, maar dat is kapitaalvernietiging aangezien racefietsen rap in marktwaarde dalen.

Ten tweede: als je wel fanatiek gaat wielrennen zal je prestatiecurve zo steil zijn dat de keuze van je materiaal nauwelijks van invloed is. Anders gezegd: als beginner (en gelet op je gewicht) zal je je progressie niet uit je materiaal moeten halen maar uit trainingsarbeid. Je gaat dus ook niet ten volle genieten van zo'n prachtige fiets, simpelweg omdat het een verwaarloosbare factor wordt.

Niet om te haten, maar een welgemeend advies :)
en ik neem het ook ter harte.
maar de fiets koop is 2 de hands voor een aandoenlijke prijs.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 jul 2013 11:56

Ik heb de vraag ook al gesteld in het ondredelen topic, maar bij deze hier nogmaals.

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van de nieuwe Specialized Cobl Gobl R zadelpen.
Met name prijs/kwaliteitsverhouding spreekt me aan, zeker ten opzichte van de syntace P6 Hi flex, die ik overigens wel mooier vindt.
Ik zit er aan te denken om de Cobl Gobl R aan te schaffen, maar heb een aantal vragen.

Het draagvlak van de pen onder het zadel lijkt me vrij klein. Aangezien ik 115 kg ben vraag ik me af of dit problemen op gaat leveren?
Kun je een carbon pen in een stalen frame monteren, levert dit geen problemen op qua materialen die op elkaar inwerken?
Zit er setback op deze pen en zo ja, hoeveel?
Is er merkbaar comfortverbetering voelbaar?

IK ben al wel een test tegengekomen waar deze pen als beste naar voren komt, maar ben op zoek naar echte gebruikerservaringen.

Ben dus benieuwd naar jullie reacties.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie