Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
spookjuh
- Forum-lid
spookjuh
25 mei 2013 21:03
Goedenavond allen,
Ik heb vandaag een Giant CFR racefiets van iemand overgenomen. Er zit een Shimano 600 (8 speed) groep op. Ik heb echter een probleem waarvan ik niet precies kan bepalen of het een probleem is of een kwestie van afstellen.
Als ik terug wil schakelen (linker shifter) van het grote naar het kleine blad lukt dit niet. Ik zie ook helemaal geen beweging in de voor derailleur. Als ik 'op' schakel (ketting zit nog op het grootste blad) zie ik de derailleur wel bewegen.
Als ik terug schakel spant de kabel echter wel aan. Ik denk dus niet dat het probleem in de shifter zit, maar zeker weten doe ik het niet.
Is er iemand die hier een beetje verstand van heeft. Ik ben zelf in staat om e.e.a. af te stellen, maar daar houd het dan ook wel op
Ik hoop iets van jullie te horen.
Groet,
Alex
-
spookjuh
- Forum-lid
spookjuh
27 mei 2013 16:34
Ik had geen WD40, maar heb Teflon spay gebruikt. De shifter maakt nu in ieder geval weer een klik geluid alleen de cassette van de derailleur wil nog niet in beweging komen.
Als ik terug schakel (kleine shifter) hoor je de klik en gaat de spanning van de kabel af. De kabel hangt er losjes bij. Kan het zijn dat er daar nog iets aan afstelling nodig is?
-
Alex Slok
- Forum-lid
Alex Slok
29 mei 2013 10:29
Om onduidelijkheid te voorkomen Alex Slok = spookjuh.
De voorderailleur doet het weer. WD40 en een beetje afstellen heeft de truc gedaan. Dank voor de tip.
Groet,
Alex