kan niet goed bij de remmem
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Passen de opvulblokjes voor shimano Tiagra ook op shimano 105?
Hoe kan ik een foto laten zien?
Bij voorbaat dank!
Groeten, Renate
Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Passen de opvulblokjes voor shimano Tiagra ook op shimano 105?
Hoe kan ik een foto laten zien?
Bij voorbaat dank!
Groeten, Renate
Ik heb mezelf ook weleens deze vraag gesteld, want ik heb ook kleine handen. Ik heb er eigenlijk nooit stilgestaan bij de vraag of er shims bestonden. Op mijn mtb rem ik alleen met mijn wijsvinger en daar kan je heel makkelijk je remhendel dichter bij je stuur stellen. Maar op mijn Ultegra remgrepen zie ik geen stelmogelijkheden voor zover... (en dat het optisch ook mooi blijft)...
Nu rem ik inderdaad met mijn wijsvinger en middelvinger. Met alleen mijn wijsvinger kan ik ook niet goed genoeg bij mijn remhendel...
Ik weet niet welke 105 remhendels van Shimano je hebt, maar in het verleden waren ze van Specialized verkrijgbaar voor 105...

Ik zou even bij je fietsen maker (of een Specialized dealer) langs gaan, misschien dat ie ze wel heeft liggen. Neem aan dat Shimano of een ander merk ze ook wel heeft.
Nu rem ik inderdaad met mijn wijsvinger en middelvinger. Met alleen mijn wijsvinger kan ik ook niet goed genoeg bij mijn remhendel...
Ik weet niet welke 105 remhendels van Shimano je hebt, maar in het verleden waren ze van Specialized verkrijgbaar voor 105...

Ik zou even bij je fietsen maker (of een Specialized dealer) langs gaan, misschien dat ie ze wel heeft liggen. Neem aan dat Shimano of een ander merk ze ook wel heeft.
-
- Forum-lid HC
Model shifter is de vraag idd voor de nieuwe 5700 heeft shimano ze zelf van 5 en 10mm
Welke versie van de Tiagra blokjes bedoel je? Deze:

Hoe de nieuwe (10 speed) er uit zien weet ik niet maar de originele Shimano 105 zien er zo uit:

Die zijn dus verschillend.
De Specialized blokjes is ook een optie.
Hoe de nieuwe (10 speed) er uit zien weet ik niet maar de originele Shimano 105 zien er zo uit:

Die zijn dus verschillend.
De Specialized blokjes is ook een optie.
Campagnolo Ultra Dork
Deze vraag ook al eens gesteld.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=54956" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet nog steeds niet wat of waar ik het kan vinden.
Wie weet er iets.
Gr. Ben
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=54956" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet nog steeds niet wat of waar ik het kan vinden.
Wie weet er iets.
Gr. Ben
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra 2016
-
- Forum-lid
Specialized heeft verschillende "Shims" gemaakt voor verschillen Shimano-groepen. Ik heb zelf 3 fietsen met Shimano 105 5600 (met "waslijnen" dus) en ik heb ooit één setje kunnen scoren bij Rings in Goirle (tussen de losse onderdeeltjes) en heb twee setjes kunnen scoren bij Tromm Tweewielers in Amsgterdam.
Op internet heb ik ze veel gezocht, maar niet kunnen vinden.
Let wel op dat je de juiste Shim voor de juiste remgrepen koopt, want anders passen ze niet/slecht. En dan kun je net zo goed zélf een stukje zwart plastic op maat snijden
Op internet heb ik ze veel gezocht, maar niet kunnen vinden.
Let wel op dat je de juiste Shim voor de juiste remgrepen koopt, want anders passen ze niet/slecht. En dan kun je net zo goed zélf een stukje zwart plastic op maat snijden

-
- Forum-lid
Ze heten: Shimano Adjusting Blocks
Hier onder de juiste partnumbers voor 5 mm en 10 mm shims >>
Shimano Ultegra ST6700 and 105 ST-5700
5mm Left Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC76010
5mm Right Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC76000
---------------------------------------------
10mm Left Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC75010
10mm Right Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC75000
Hier onder de juiste partnumbers voor 5 mm en 10 mm shims >>
5mm Left Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC76010
5mm Right Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC76000
---------------------------------------------
10mm Left Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC75010
10mm Right Lever Adjusting Block
Mfr Part #: Y6SC75000
Ik heb dit ooit eens opgelost door bij de action een setje met viltjes voor onder de stoelen te kopen, daar zat ook een groter stuk bij dat je op maat kon knippen. De plakrand zat er al op en hield na zes jaar nog steeds goed.
Overigens zijn niet alleen kleine handen lastig bij het remmen, maar ook een te gestrekte zit op de fiets. Toen ik voor mijn vrouw een nieuwe fiets bouwde (met Sram Force, dus verstelbare shifters) bleek dat het stuur een te grote reach had (3T Ergonova). Switchen naar een stuur met kortere reach (Ritchey WCS) bleek de oplossing.
Overigens zijn niet alleen kleine handen lastig bij het remmen, maar ook een te gestrekte zit op de fiets. Toen ik voor mijn vrouw een nieuwe fiets bouwde (met Sram Force, dus verstelbare shifters) bleek dat het stuur een te grote reach had (3T Ergonova). Switchen naar een stuur met kortere reach (Ritchey WCS) bleek de oplossing.
-
- Forum-lid
Hallo allemaal, Dank voor jullie reacties. Ernie C: het zijn de bovenste. Het lukte mij niet om een foto te laten zien. Hoe doe ik dat? Van Shimano hoorde ik dat de 10 mm pas in augustus leverbaar zijn!!
-
- Forum-lid
Je zoekt blokjes voor Shimano 105.
Als je onderdelen zoekt is het belangrijk welke versie van 105
De laatste versie = 5700
Dan lijkt het in je verhaal dat je Tiagra blokjes hebt maar zoals je in de post van Ernie al ziet zijn die anders van vorm dan die voor 105/Ultegra.
Die juiste adjuster blokjes zijn heus wel te koop op bijv ebay echter weinig aanbieders met normale verzendkosten.
Verder zijn ze zeker in Duitse webshops te koop. Zoek maar eens op: Shimano Hebelanschlag für ST-6700 10mm
http://www.bike-components.de/products/ ... 5700-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bike-discount.de/shop/misear ... -6700+10mm" onclick="window.open(this.href);return false;
----
Afbeeldingen kun je uploaden naar een file- of imagehosting website (bijv http://tinypic.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Daar krijg je dan een link die je hier in je post kopieert. neem de link met forum bb code (begint met [IMG ]
Voor een link zonder code:
code kun je echter ook handmatig toevoegen dmv de volgende codes [img]linknaarimage[/img]
of door de image link in je post te kopiëren, dan te selecteren en in het post topmenu de button img te gebruiken
Als je onderdelen zoekt is het belangrijk welke versie van 105
De laatste versie = 5700
Dan lijkt het in je verhaal dat je Tiagra blokjes hebt maar zoals je in de post van Ernie al ziet zijn die anders van vorm dan die voor 105/Ultegra.
Die juiste adjuster blokjes zijn heus wel te koop op bijv ebay echter weinig aanbieders met normale verzendkosten.
Verder zijn ze zeker in Duitse webshops te koop. Zoek maar eens op: Shimano Hebelanschlag für ST-6700 10mm
http://www.bike-components.de/products/ ... 5700-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bike-discount.de/shop/misear ... -6700+10mm" onclick="window.open(this.href);return false;
----
Afbeeldingen kun je uploaden naar een file- of imagehosting website (bijv http://tinypic.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Daar krijg je dan een link die je hier in je post kopieert. neem de link met forum bb code (begint met [IMG ]
Voor een link zonder code:
code kun je echter ook handmatig toevoegen dmv de volgende codes [img]linknaarimage[/img]
of door de image link in je post te kopiëren, dan te selecteren en in het post topmenu de button img te gebruiken
Laatst gewijzigd door GoldenRatio op 22 mei 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Belangrijkste is welke 105 groep je op je fiets hebt:Renate op de fiets schreef:Hallo allemaal, Dank voor jullie reacties. Ernie C: het zijn de bovenste. Het lukte mij niet om een foto te laten zien. Hoe doe ik dat? Van Shimano hoorde ik dat de 10 mm pas in augustus leverbaar zijn!!
de 5600 (met kabels buitenlangs):

of de 5700 (met kabels binnendoor)

Uit ervaring weet ik dat de Tiagra shims met die 2 bolletjes er bovenop qua vorm niet (mooi) passen op de 5600. De Specialized Shims passen perfect, maar zijn moeilijk verkrijgbaar.
Voor de 5700 zijn de shims van Shimano zelf volgens mij bij elke fietsenmaker zo te krijgen.