Toen ik vanmorgen rustig wakker probeerde te worden met de laptop op schoot zag ik het forumrit topic. Ineens had ik wel zin om mee te doen en als ik een beetje m'n best zou doen was het ook nog wel haalbaar. Dus in 25 minuten gedouched, ontbeten, spullen bij elkaar gepakt en wegwezen.
Ter plekke nog even een bakkie koffie en vervolgens gingen we de strijd met de wind aan. Beschutting is er daar niet dus het is wind mee of wind tegen. Nou ja vooruit, wind van opzij kan natuurlijk ook.
Ik vond het leuk om eens een keer in deze omgeving te rijden want ik was er nog niet eerder op de fiets geweest. De route vond ik zeker de moeite waard, hier en daar wel wat onhandig voor een grote groep al is het natuurlijk altijd zo dat het zo gevaarlijk kan worden als je het zelf wilt maken. Met de stevige wind en dat rijtje molens was het in ieder geval wel een echt hollands ritje.
Mooie foto's heb ik deze keer helaas niet. Vond het vandaag verstandiger om de handen aan het stuur te houden in plaats van het gebruikelijke googelwerk met m'n camera. Toch één sfeerplaatje....
[img=
http://img828.imageshack.us/img828/821/windg.jpg]
Aandachtspunt voor de volgende keer is de communicatie tussen de voorkant en de achterkant van de groep. Bij een forumrit is het wel de bedoeling dat de groep bij elkaar blijft. Of het moet anders worden afgesproken natuurlijk. Dat wil niet zeggen dat er niet af en toe even gas gegeven kan worden maar zodra er afslagen worden genomen en de gaten te groot zijn geworden gaat het mis. Dan moet er beter gekeken en indien nodig gewacht worden. Het is ook handig als er zowel voorin als achterin iemand zit die de route kent.
Ik heb in ieder geval een leuke dag gehad. Onderweg en na afloop in het café leuk gesproken met bekende en onbekende gezichten. En ook nog kunnen genieten van een prachtige Ronde van Lombardije. Ik hou een eventuele volgende editie zeker in de gaten. Bedankt voor de organisatie!