na 4 jaar rondgetuft te hebben op een oude peugeot en daarna op een nieuwe Sensa, is het tijd geworden voor een nieuw fietsje. Nu is het probleem dat het budget groter is dan de vorige keer dat ik een fiets kocht (de Sensa, met tiagra en molenstenen als wielen) en dus het aanbod ook veel groter is.
Doel van de fiets: fietsen. ~300km per week in de zomermaanden. Ik denk altijd graag dat ik hard fiets, daarom rijd ik geen wedstrijden

Het maximum budget is 2500.
Er zijn een aantal fietsen die mijn aandacht getrokken hebben;
Focus Cayo Evo 4.0
Ultregra compact, Fulcrum WH-CEX 6.5 (?)
Dit vind ik qua uiterlijk de beste kandidaat. Maar uiterlijk is niet alles. Ik heb hier ook geen idee wat ik van deze wielen kan verwachten. Probleem met de geometrie van de Focus is dat ik tussen de XL en de L in zit. De Sensa is een 62cm, c-t, met 57cm bovenbuis (horizontaal) 12cm stuurpen en is iets aan de grote kant. Dus liever iets kleiner.. ik vrees alleen dat de L dus net te klein zou zijn.
Cube Agree GTC SLT
Ultegra compact, DT Swiss CSW-RA 2.0 wielen (?)
De Cube heeft een iets meer passende geometrie, als ik de tabellen goed lees zou een 60 heel aardig passen. Wederom is het voor mij echter een raadsel wat ik aan de wielen heb...
Rose
Rose heeft een onmogelijk groot aantal fietsen in het assortiment, maar dit is het model dat het dichtst bij mijn wensen zou komen. Value for money is uiteraard het sterkste punt van deze keuze, maar ook de "vrije" keuze in onderdelen spreekt mij aan. Heeft als bijkomend voordeel dat de 59cm hiervan mij waarschijnlijk het beste past, maar als nadeel de uitstraling van een grijze muis op een slechte dag.
Heeft iemand ervaring met een van deze drie, een andere suggestie of opmerkingen over absolute no-go's voor een van de modellen? Zoals jullie wel kunnen zien is het grootste probleem mijn gebrek aan wielenkennis en de meer obscure exemplaren waarmee de fietsen zijn uitgerust.
Mijn eigen gewicht zou geen enkele wielset problemen mogen opleveren (~70kg).