Naaf dura ace 7850 draait minder soepel
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik krijg de naaf (7850) van mijn dura ace c50 niet los.
Volgens shimano moet je de cassette afnemen, 2 inbussleutels in de naaf zetten en daalde kant van de body rechts los draaien. Echter krijg ik hem dan met geen mogelijkheid los. Dit terwijl iedereen toch wel behoorlijk wat kracht op heb gezet.
Heeft iemand een tip om deze los te draaien?
Ik krijg de naaf (7850) van mijn dura ace c50 niet los.
Volgens shimano moet je de cassette afnemen, 2 inbussleutels in de naaf zetten en daalde kant van de body rechts los draaien. Echter krijg ik hem dan met geen mogelijkheid los. Dit terwijl iedereen toch wel behoorlijk wat kracht op heb gezet.
Heeft iemand een tip om deze los te draaien?
Laatst gewijzigd door gaisdergerman op 02 mei 2013 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Niemand? Ben bang dat ik anders wat kapot draai.
-
- Forum-lid
De techdocs van shimano doen het momenteel niet, althans niet van de C50.
-
- Forum-lid
Thanks!
Welke kant moet je dan opdraaien?
Welke kant moet je dan opdraaien?
-
- Forum-lid
Het antwoord van beaker klopte. Ik heb hem vandaag los gekregen en morgen gaan we de naaf uit elkaar halen.
-
- Forum-lid
Inmiddels alles open gehaald en alles zag er nog als nieuw uit. De wielen hebben ook nog maar ongeveer 1500km gelopen.
De wielen verzien van nieuw vet en weer dicht gemaakt. Toch vind ik de wielen niet heel soepel lopen. Als je aan het voorwiel draait blijft het draaien, echter het achterwiel draait toch echt een stuk minder lang. Waar kan dit nog aan liggen?
Als ik op youtube kijk dan zie ik dezelfde achternaaf een heel stuk langer draaien.
De wielen verzien van nieuw vet en weer dicht gemaakt. Toch vind ik de wielen niet heel soepel lopen. Als je aan het voorwiel draait blijft het draaien, echter het achterwiel draait toch echt een stuk minder lang. Waar kan dit nog aan liggen?
Als ik op youtube kijk dan zie ik dezelfde achternaaf een heel stuk langer draaien.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik kan je bevestigen dat mijn DA C50 wielen beide even (erg) soepel draaien.
Mijn Fulcrums hebben van die stelkapjes waarmee je bij speling je wiel kunt afstellen, als een kapje te strak afgesteld is dan loopt het wiel stroever. Is dat ook niet zo met een DA wiel ?
Mijn Fulcrums hebben van die stelkapjes waarmee je bij speling je wiel kunt afstellen, als een kapje te strak afgesteld is dan loopt het wiel stroever. Is dat ook niet zo met een DA wiel ?