Vittoria Open Corsa bij Salden
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waar staat de Open Corsa CX 3 dan? Ik zie hem niet hoor.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hier dan:
http://www.fashionforcycling.be/nl/buit ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand of de lekbestendigheid van deze open corsa III beter is geworden. Dan lijkt mij dit de perfecte band!
http://www.fashionforcycling.be/nl/buit ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet iemand of de lekbestendigheid van deze open corsa III beter is geworden. Dan lijkt mij dit de perfecte band!
http://www.google.nl/search?q=open+corsa+cx+iii" onclick="window.open(this.href);return false;daniel1975 schreef:Waar staat de Open Corsa CX 3 dan? Ik zie hem niet hoor.
en
http://www.bike2build.nl/product/TR2124 ... zwart-vouw" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij denk ik een moeilijk vraag omdat deze versie "net" op de markt is.yskjoep schreef: Weet iemand of de lekbestendigheid van deze open corsa III beter is geworden. Dan lijkt mij dit de perfecte band!
Over de lekbestendigheid van de Open Corsa SV ll classic (volgens mij idem als de CX) kan ik niks negatief zeggen.
Super band en na veel gebruik nog niet lek gereden. Wel een iets snellere slijtage van achterband maar dat heb ik er voor over. Met de Pave heb ik trouwens dezelfde ervaringen. Ben ik een mazzelaar
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
- Remkoh-tete
- Forum-lid
Ik heb de nieuwe CX III met isogrip compound nu enkele maanden op mijn fiets zitten. Ik heb ze einde vorig jaar al gekregen van een oud-collega die nu bij Vittoria werkt in Italie (soms ben ik ook een mazzelaar!flores schreef:Lijkt mij denk ik een moeilijk vraag omdat deze versie "net" op de markt is.yskjoep schreef: Weet iemand of de lekbestendigheid van deze open corsa III beter is geworden. Dan lijkt mij dit de perfecte band!
Over de lekbestendigheid van de Open Corsa SV ll classic (volgens mij idem als de CX) kan ik niks negatief zeggen.
Super band en na veel gebruik nog niet lek gereden. Wel een iets snellere slijtage van achterband maar dat heb ik er voor over. Met de Pave heb ik trouwens dezelfde ervaringen. Ben ik een mazzelaar
ik heb de tube versie gehad perfecte band,nu met dure a dugast tubes paris-roubaix 3x lek binnen 200km gaan retour fabrikant.Remkoh-tete schreef:Ik heb de nieuwe CX III met isogrip compound nu enkele maanden op mijn fiets zitten. Ik heb ze einde vorig jaar al gekregen van een oud-collega die nu bij Vittoria werkt in Italie (soms ben ik ook een mazzelaar!flores schreef:Lijkt mij denk ik een moeilijk vraag omdat deze versie "net" op de markt is.yskjoep schreef: Weet iemand of de lekbestendigheid van deze open corsa III beter is geworden. Dan lijkt mij dit de perfecte band!
Super band en na veel gebruik nog niet lek gereden. Wel een iets snellere slijtage van achterband maar dat heb ik er voor over. Met de Pave heb ik trouwens dezelfde ervaringen. Ben ik een mazzelaar)Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb, zelfs onder de slechte weersomstandigheden van de afgelopen maanden, geen probleem met ze gehad. Ze hebben goede grip en nog geen 1 keer lekgereden en dat was vorig jaar met mijn Continental GP4000S wel anders. Wellicht geluk, maar ik ben totnutoe erg tevreden erover!
Wat is het grote verschil tussen de sc en de cx en de sr vindt op de site niet echt de verschillen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- thestudent
- Forum-lid HC
Wat mij opvalt aan mijn open corsas vergeleken met mijn continental 4000s is dat er aan de open corsas veel minder vuil blijft plakken. De continentals zijn dan wel dikker maar hebben aan de bovenkant zacht rubber wat veel steentjes oppikt. Die steentjes rijdt je pas na een tijdje door je band heen, vooral in nat weer. Aanwennen om regelmatig de steentje uit te pulken helpt bij de contis heel goed. Bij de open corsas let ik hier nu ook op, maar ze pakken veel minder steentjes mee. Ze slijten verder natuurlijk wel snel, vooral omdat het rubber aan de bovenzijde veel minder dik is. Ik geloof best dat vittorias makkelijker te penetreren zijn dan andere banden, maar uiteindelijk valt het wel mee doordat ze niet zo veel oppikken. Niet helemaal een eerlijke vergelijking, want ik rijd ook niet zo veel op vittoria cx in nat weer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Heb het even bij Salden nagevraagd. Ze hebben de 3 nog niet, huidige voorraad is dus idd de 2. Konden niet exact zeggen wanneer ze (ook) de 3 gaan leveren. Zal op korte termijn zijn. Daar m'n huidige Open Corsa's echt op zijn, heb ik ze maar elders besteld. Ben benieuwd of ik verschil ga merken tussen 2 en 3. Denk het niet...
Dat klinkt idd goed! Ik ben nu aan het kijken naar de Conti´s 4000s of deze band. Dus dit lijkt mijn volgende band te worden. Is er iets gedaan aan een betere ´lekbestendigheidslaag´ bij deze band? M.a.w. merk je daarin verschil? En met welke binnenbanden rij je als ik vragen mag?Remkoh-tete schreef: Ik heb de nieuwe CX III met isogrip compound nu enkele maanden op mijn fiets zitten. Ik heb ze einde vorig jaar al gekregen van een oud-collega die nu bij Vittoria werkt in Italie (soms ben ik ook een mazzelaar!)Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb, zelfs onder de slechte weersomstandigheden van de afgelopen maanden, geen probleem met ze gehad. Ze hebben goede grip en nog geen 1 keer lekgereden en dat was vorig jaar met mijn Continental GP4000S wel anders. Wellicht geluk, maar ik ben totnutoe erg tevreden erover!
- Remkoh-tete
- Forum-lid
Ik ben het eens met The Student. Ik vind ook dat de gp's veel steentjes verzamelt die uiteindelijk een lekke band veroorzaakt.
@yskjoep: Ik geloof niet dat ze wat aan lekbestendigheid gedaan hebben, maar ik zou het eens via die oud-collega kunnen vragen. Ze claimen met een nieuwe rubbercompound een betere grip te hebben, ook in natte omstandigheden. Ik kan het niet vergelijken omdat ik met de CXII heb gereden. Ik rij nu met michelin latex binnenbanden.
@yskjoep: Ik geloof niet dat ze wat aan lekbestendigheid gedaan hebben, maar ik zou het eens via die oud-collega kunnen vragen. Ze claimen met een nieuwe rubbercompound een betere grip te hebben, ook in natte omstandigheden. Ik kan het niet vergelijken omdat ik met de CXII heb gereden. Ik rij nu met michelin latex binnenbanden.
@Remkoh-tete: nog steeds tevreden met de Vittoria Open corsa evo cx III?
Ik zag op andere fora dat ze spreken over zeer goede eigenschappen bij droog weer en zeer snel uitbreken bij nat weer (met valpartijen en ongelukken tot gevolg...). Stond op punt ze te bestellen, maar schrok ik toch wel van. Maar volgens mij heb jij andere ervaringen hiermee toch?
Ik zag op andere fora dat ze spreken over zeer goede eigenschappen bij droog weer en zeer snel uitbreken bij nat weer (met valpartijen en ongelukken tot gevolg...). Stond op punt ze te bestellen, maar schrok ik toch wel van. Maar volgens mij heb jij andere ervaringen hiermee toch?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Tenzij je vaak op het randje stuurt in nat weer is heel het issue ivm grip in natte bochten zwaar overroepen.
Wat speelt mee:
1. snelheid;
2. insturen;
3. remgedrag;
4. gewichtsverdeling;
5. bandendruk;
6. compound en de versheid;
Stel dat je Wiggins niet bent, dan is het dus enkel nog bandendruk en compound die het verschil maken (maar insturen en remgedrag spelen een veel grotere rol, ongeacht welke band).
Enkele tips:
- Rij niet met meer dan 7.5 bar in de regen met de Vittoria's, eerder nog met 6, 6.5 bar.
- rij niet met superverse banden met rubber vers uit de fabriek. Ontvetter helpt ook. Zelfs Conti's drogen uit na verloop van tijd, dus eerst een tijdje mee rijden/laten hangen en dan pas monteren voor regenweer. Het helpt ook gewoon tegen plakkende steentjes en dus lekrijden. Laat ze wel geen 15 jaar hangen of ze zijn uitgedroogd...
Wat speelt mee:
1. snelheid;
2. insturen;
3. remgedrag;
4. gewichtsverdeling;
5. bandendruk;
6. compound en de versheid;
Stel dat je Wiggins niet bent, dan is het dus enkel nog bandendruk en compound die het verschil maken (maar insturen en remgedrag spelen een veel grotere rol, ongeacht welke band).
Enkele tips:
- Rij niet met meer dan 7.5 bar in de regen met de Vittoria's, eerder nog met 6, 6.5 bar.
- rij niet met superverse banden met rubber vers uit de fabriek. Ontvetter helpt ook. Zelfs Conti's drogen uit na verloop van tijd, dus eerst een tijdje mee rijden/laten hangen en dan pas monteren voor regenweer. Het helpt ook gewoon tegen plakkende steentjes en dus lekrijden. Laat ze wel geen 15 jaar hangen of ze zijn uitgedroogd...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®