Hoi forumleden,
Voor mijn vrouw heb ik voor een mooie prijs een 2e hands Sensa Trentino gekocht met een Tiagra triple groep (9-speed) uit 2009. Nu zijn de draaiende onderdelen al enigszins versleten en die wil ik dan ook gaan vervangen. Is het aan te raden om hier bijvoorbeeld 105 kettingbladen, cassettes en ketting op te zetten? Of is het ook compatible met de 2013 Tiagra onderdelen? En wat denken jullie van alleen het vervangen van de cassette en ketting, zou dat goed gaan met de voorbladen?
Uiteraard weet ik dat een en ander afhangt van de staat van slijtage.
Alle hulp is welkom!
Gr.
Cas
Tiagra 2009 groep upgraden
Heb je een foto van de voorbladen?
Als de shifters, remmen en derailleurs nog goed zijn zou ik een nieuwe 9-speed cassette (Tiagra 2013 is 10-speed) en ketting kopen. Een beetje TLC in de vorm van verse blokjes op de remmen, nieuw stuurlintje en banden en madam kan voorruit..
Veel plezier!
Eric
Als de shifters, remmen en derailleurs nog goed zijn zou ik een nieuwe 9-speed cassette (Tiagra 2013 is 10-speed) en ketting kopen. Een beetje TLC in de vorm van verse blokjes op de remmen, nieuw stuurlintje en banden en madam kan voorruit..
Veel plezier!
Eric
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Je kunt geen 10v cassette op een 9v groep zetten. Ketting en voorbladen werkt wel.
Google > plaatje uploaden op forum