Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Racing 3 vs Mavic Cosmic carbon SL

Reigeer92
Forum-lid

Reigeer92 20 mar 2013 20:52

Ik zal het aan den lijve ondervinden haha, heb ze gisteravond besteld bij xycle.
De Cosmic Carbon SL 2013 voor €699.
ik post hier of in het scott topic wel eens een foto'tje als ze eronder liggen :-)

jules_msk
Forum-lid

jules_msk 08 apr 2013 16:16

Ik fiets trouwens met mijn Cosmic Carbon SLE trouwens ook gewoon de winter door.
Zoals buddo bevestigt gaat dit zonder problemen. Gewoon even afspoelen als je thuis komt. Het is toch ook zonde om mooi materiaal niet te gebruiken? :-)
Het spakenverhaal is nieuw voor mij. Heb dit in ieder geval zowel op mijn SL en SLE nog nooit gezien.

Maar on-topic, ik weet niet of je beslissing al genomen is, maar voor mij is dit een makkelijke. FC3 of Cosmics dan sowieso de Comics. Betere looks, fietst lekker en door dat zoevend geluid begin je vanzelf harder te fietsen! Zelf ben ik wel nog op zoek naar een lage wielset om te gebruiken bij veel wind, want dan fietsen ze niet lekker. Een beetje het gevoel alsof iemand je om wilt duwen...

Edit: Net na het posten zie ik dat je de Cosmics hebt besteld. Veel plezier ermee!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Borghesia
Forum-lid

Borghesia 10 apr 2013 21:19

Ter vergelijking, ik heb Fulcrum Racing zero's en die rijden perfect.
Toch de wens om met 50mm velgen te rijden, zeker ook voor de looks.
Dat werd de Dura Ace C50 clinchers. 300 gram zwaarder dan de F-0's, maar wat rijden deze wielen toch zalig.
Niet alleen passen ze perfect op mijn DA uitgeruste fiets, maar ik ben er ook nog sneller mee in de juiste windomstandigheden t.o.v. de F-0's.
De F-3's zijn goede wielen. Cosmics zijn mooi van design, en ze zullen zeker ook een boost in prestatie (in de juiste windomstandigheden) leveren.

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 10 apr 2013 21:25

ik heb tijdje de Mavics gehad maar na een seizoen weer weggedaan. Ik vond ze op het parcours waar ik vaak op rijd (wind en veel bochtjes) niet fijn rijden. Paar keer bijna ongeluk gehad door harde zijwind. Ik heb nu Fulcrum Zero's en dat vind ik geweldig rijden. Stijf, bollen lekker, accelereren super en geen enkele last van zijwind. En maken ook een mooi zoemend geluid.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

roadslave1954
Forum-lid

roadslave1954 13 apr 2013 21:13

buddo schreef:
Matthijs1973 schreef: zelf heb ik ook interesse in de cosmic's, ik heb echter niet eerder gelezen/gehoord dat het spakenverhaal ook bij deze wielen problemen geeft, wel bij diverse andere mavic wielen (al is dat waarschijnlijk ook relatief ;-) )
Zeker, komt ook bij de Cosmic Carbons voor. Althans, de oudere series wel, nieuwere weet ik niet.
Mijn achtervelg (2009 serie) is ook kapot door deze plek. Heb nu een nieuwe velg besteld, maar daar wacht ik nu zo'n 3 maand al op... spaken en naaf worden dan door de FM overgezet.
Al met al duur grapje... als ik dat van tevoren had geweten had ik mijn Gipiemme's gehouden (55 mm hoog carbon wiel met alu remrand), ben alleen overgegaan vanwege de looks van de bredere spaken bij de 2009 Cosmic Carbone SL Premium.
daarom ondanks de looks NOOIT meer Mavic

Plaats reactie