Alles over vakanties op én met de fiets

Reuzen van de Ardennen 2010

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 22 aug 2010 01:47


Voor de 2e maal (1e in 2008) deze geweldig goed verzorgde tocht wederom goed uitgereden met een gem. van 27 km/u. Vond de temperatuur net iets aan de hoge kant voor mij. Wat me opviel met name tijdens het klimmen, dat ik veel krakende en tikkende nieuwe (Carbon)fietsen voorbij reed. Iets waar ik mezelf vreselijk aan kan storen. Overigens smaakte de Leffe achteraf heeerlijk
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 22 aug 2010 12:06

Dit was mijn eerste "Géants". Prachtige tocht die prima is georganiseerd. Vier ravitailleringen heb ik nog nooit meegemaakt in 143 km. De weersomstandigheden waren super. Vanwege onze vroege start (vertrek om 07.15) hebben we geen last gehad van de warmte. Opvallend was het verschil in km's tussen mijn Garmin (135 km) en de opgave van de organisatie (143 km). Iemand een verklaring? Garmin data
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 22 aug 2010 12:11

Ook de 143 gereden en voor het eerst. Vrij laat gestart en daardoor veel last van de warmte gehad. Complimenten voor de organisatie. Ik heb nog nooit zo veel vrijwilligers gezien onderweg! Uiteindelijk ruim 145 km op de klok bij de finish.

Enige irrintante was de fotograaf op de Redoute die zijn camera zowat in mijn hoofd probeerde te stoppen!

Verder is deze tocht is echt een aanrader!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 aug 2010 13:39

[quote="Tinn"]Dit was mijn eerste "Géants". Prachtige tocht die prima is georganiseerd. Vier ravitailleringen heb ik nog nooit meegemaakt in 143 km. De weersomstandigheden waren super. Vanwege onze vroege start (vertrek om 07.15) hebben we geen last gehad van de warmte. Opvallend was het verschil in km's tussen mijn Garmin (135 km) en de opgave van de organisatie (143 km). Iemand een verklaring? Garmin data[/quote]


Bizar, ik heb overigens wel 144km volgens mijn Garmin Forerunner (aan de pols): http://connect.garmin.com/activity/45489193
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

richard84
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 22 aug 2010 15:22

[quote="Tinn"]Dit was mijn eerste "Géants". Prachtige tocht die prima is georganiseerd. Vier ravitailleringen heb ik nog nooit meegemaakt in 143 km. De weersomstandigheden waren super. Vanwege onze vroege start (vertrek om 07.15) hebben we geen last gehad van de warmte. Opvallend was het verschil in km's tussen mijn Garmin (135 km) en de opgave van de organisatie (143 km). Iemand een verklaring? Garmin data[/quote]



Tja, ik heb de 85 gedaan en had 93km op de teller. Er stond op de site ook dat er last-minute aanpassingen gedaan konden worden bij bv werkzaamheden.

Was wel een leuke tocht, volgend jaar misschien de 150 (fietsmaatje had daar dit jaar nog niet zo een zin in, maar bij aankomst was de kaars nog niet op, bij allebei niet...)

Die macrolens fotograaf was wel bijzonder inderdaad, ben benieuwd hoe mijn rode hoofd eruit ziet aan het einde van dat klimmetje. 20cm afstand knipte die...

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 22 aug 2010 16:02

We zijn er met een groepja van zes ook geweest voor de 85 die eigenlijk 93 km waren. heel goeie organisatie en leuke tocht.
Had een superdag, waardoor het nog een aangename eerste kennismaking was met de roche au faucons.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 22 aug 2010 16:33

't was een mooie tocht ... en erachter gekomen dat de Cote de Somagne feitelijk de Stockeu is (of eigenlijk andersom).

Na afloop nog even getwijfeld of ik 't startnummer wel of niet zou inwisselen voor een Isostar pakket: na een dag van die vloeibare voeding kon ik even geen zoet meer zien! Ik zal ze eens van de suggestie doen om een sportdrank in de smaak Chorizo te maken... :D

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 22 aug 2010 18:50

[quote="Nespresso"]'t was een mooie tocht ... en erachter gekomen dat de Cote de Somagne feitelijk de Stockeu is (of eigenlijk andersom).

Na afloop nog even getwijfeld of ik 't startnummer wel of niet zou inwisselen voor een Isostar pakket: na een dag van die vloeibare voeding kon ik even geen zoet meer zien! Ik zal ze eens van de suggestie doen om een sportdrank in de smaak Chorizo te maken... :D[/quote]


Lekker zeg ! Vloeibare Spaanse worst! Geef mij dan maar gewoon H2O + lemon !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 22 aug 2010 19:39

[quote="Tinn"]Dit was mijn eerste "Géants". Prachtige tocht die prima is georganiseerd. Vier ravitailleringen heb ik nog nooit meegemaakt in 143 km. De weersomstandigheden waren super. Vanwege onze vroege start (vertrek om 07.15) hebben we geen last gehad van de warmte. Opvallend was het verschil in km's tussen mijn Garmin (135 km) en de opgave van de organisatie (143 km). Iemand een verklaring? Garmin data[/quote]

Als ik hem als GPX bestand bekijk is de track 147km... Heb je je teller gereset? Ik kan op mijn eTrex een reset doen van de km-teller terwijl de track gewoon doorgaat.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 22 aug 2010 20:48

[quote="Erwin D"]Als ik hem als GPX bestand bekijk is de track 147km... Heb je je teller gereset? Ik kan op mijn eTrex een reset doen van de km-teller terwijl de track gewoon doorgaat.[/quote]

Hoi Erwin,
Geen idee of je de teller kunt resetten bij een 705. Ik realiseer me dat ik tijdens de rit een paar keer heb gezien dat de snelheidsmeter 0 km/u aangaf terwijl ik wel degelijk en lekker tempo reed. Mogelijk heeft het met de speedsensor te maken (mogelijk verschoven tijdens transport). M.a.w. de GPS data is dik in orde (147 km in de gpx file) maar de data die via de sensor binnenkomt klopt niet vanwege af en toe uitvallen.
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 22 aug 2010 22:16

PFW en ik hebben deze toch gisteren ook gereden. Gestart met Babs en nog een Gaul vriendje. Leuk begin van de route, goed verzorgde posten, waar je toevallig forumvolk tegenkomt ;), en niet te druk.
Had wat problemen met een vervelend been/rug, dus het was ploeteren geblazen, Rosier ging het tempo er flink af en de Wanne was helemaal hel. De boel op orde kunnen krijgen op de verzorgingspost aldaar en toen verder gereden met PFW. Babs en Mark had ik maar doorgestuurd, want ik had niet het idee nog normaal vooruit te kunnen komen en wil niet dat er continu op me gewacht moet worden. Goddank ging het weer en dus haalden we weer mensen in, ipv zelf enkel ingehaald te worden.

Bij een van de verzorgingsposten kreeg ik nog te horen dat ik de derde vrouw was, lol!

Tocht met goede startlocatie, ruim voldoende parkeergelegenheid, prima verzorgde verzorgingsposten, perfect gepijld, bij ieder kruispunt vrijwilligers (die enkel wezen waar je heen moest en geen verkeer tegenhielden, waren we na 1 kruispunt achter...) en best een aardige route, alhoewel het laatste stuk wel ietsje anders had gemogen.

En als ikdan toch iets te zeuren moet hebben is het dat mijn bidons nu oranje van binnen zijn van de sportdrank en niet meer schoon te krijgen...
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 22 aug 2010 22:22

Ha, deze keer hebben we jullie niet gezien! (maar aartslui als we zijn, zijn we pas om 9:00 gestart - eigenlijk waren we pas echt om kwart over 9 op pad...)

[quote="girlinred"]...bij ieder kruispunt vrijwilligers (die enkel wezen waar je heen moest en geen verkeer tegenhielden, waren we na 1 kruispunt achter...)[/quote]

Mmmmmja, dat duurde bij ons iets langer, toen het ergens bijna mis ging met een paar renners voor ons.

Plaats reactie