Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 05 apr 2013 22:02

Nogal makkelijk om dit zo weer te vergelijken. De renners die nu bij Sky zitten, zoals Henao hadden in een ander team als ze in vorm waren ook goed gefietst. Ik vind ook niet dat ze echt domineren, zo'n Quintana zit er ook gewoon goed bij. Of is die ook aan de doping? Want dan blijven wel heel erg weinig ploegen over.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 apr 2013 22:11

Dennis31 schreef:Nogal makkelijk om dit zo weer te vergelijken.
Sky maakt die vergelijking ook wel erg makkelijk.
Dennis31 schreef:De renners die nu bij Sky zitten, zoals Henao hadden in een ander team als ze in vorm waren ook goed gefietst.
Dat is een niet te bewijzen stelling, we weten alleen dat ze het voor ze bij Sky kwamen gewoon niet deden. Heb je het palmarès van Porte al bekeken uit de tijd dat hij nog niet bij Sky reed? En dat van Henao? En dan hebben we het nog niet eens over de erelijsten van Froome en Wiggins.
Dennis31 schreef:Ik vind ook niet dat ze echt domineren
In afwezigheid van de kopmannen winnen de knechten de etappes en eindklassementen van rittenkoersen. Wat moeten ze verder nog doen om "echt" te domineren?
Dennis31 schreef:zo'n Quintana zit er ook gewoon goed bij. Of is die ook aan de doping?
Wie het weet mag het zeggen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 05 apr 2013 22:23

We zullen wel zien hoe het ze vergaat in de Tour. Vond toch dat de Tour vorig jaar echt Contador missen. Contador is de enige renner die het Froome moeilijk kan maken. En zoals al eerder is gebeurd, zakken de mannen van Sky ook wel eens in. Als ze de Tour met een Contador in topvorm domineren dan zou ik het pas echt verdacht vinden.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 06 apr 2013 11:24

Timo heb jij het palmares van Porte al bekeken voor hij bij sky reed?

2010: Tijdrit ronde van romandie, 7de in de giro + jongerenklassement, 4de op WK TT

Voor zijn eerste jaar bij de profs vind ik dat verre van slecht. Een niet abnormale evolutie waardoor het onomstotelijk vast zou staan dat hij doping neemt. Ik zeg natuurlijk ook niet dat hij geen doping neemt ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 apr 2013 11:40

nieuweling schreef:Timo heb jij het palmares van Porte al bekeken voor hij bij sky reed?

2010: Tijdrit ronde van romandie, 7de in de giro + jongerenklassement, 4de op WK TT

Voor zijn eerste jaar bij de profs vind ik dat verre van slecht. Een niet abnormale evolutie waardoor het onomstotelijk vast zou staan dat hij doping neemt. Ik zeg natuurlijk ook niet dat hij geen doping neemt ;)
Bij het oh zo betrouwbare gezelschap van Bjarne Riis won Porte een paar tijdritten maar van het verpletterende demarreren en het winnen van eindklassementen waar hij nu opeens patent op heeft was nog geen sprake. Maar nu betrekken we het weer op één renner terwijl het juist om het bredere beeld gaat, hoe Team Sky als ploeg voor de dag komt. Vandaar dat ik het ook over Wiggins (voor zijn overstap naar Sky succes op de baan maar geen veelvraat op de weg en al helemaal geen alleswinnaar in rittenkoersen), Froome (heb je zijn progressie al bekeken?), Henao en de rest heb. Vooral als je hun prestaties afzet tegen het gegeven dat hun voornaamste concurrenten (Katusha, Astana, QS, enkele renners van Cannondale, Radioshack en BMC, al zijn er ongetwijfeld meer) ook verre van geloofwaardig zijn.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 apr 2013 14:21

Ik ben voor het eerst sinds weken weer eens voor de buis gaan zitten voor een wielerwedstrijd omdat ik toch nog altijd wel een zwak heb voor Parijs-Roubaix.

Maar wat is het tot nu toe een onwaarschijnlijk saaie bedoening.

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 07 apr 2013 16:00

@timo2.0 ben je niet stiekem wat Omega renners aan het omgooien in Frankrijk ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 apr 2013 16:33

timo2.0 schreef:Ik ben voor het eerst sinds weken weer eens voor de buis gaan zitten voor een wielerwedstrijd omdat ik toch nog altijd wel een zwak heb voor Parijs-Roubaix.

Maar wat is het tot nu toe een onwaarschijnlijk saaie bedoening.
Je bent er ook veel te vroeg voor gaan zitten. Ik ben pas om 15:30u ingeschakeld en ik hed het puntje van mijn stoel niet meer verlaten.

De eerste keer dit seizoen echt genoten van de koers. Mooie resultaten ook voor Blanco en Terpstra.
Campagnolo Ultra Dork

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 07 apr 2013 16:34

fredhhw schreef:@timo2.0 ben je niet stiekem wat Omega renners aan het omgooien in Frankrijk ;)
:mrgreen:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 apr 2013 16:53

Ja, voor de buis hè. Televisie en telepathie, lijkt op elkaar maar een wereld van verschil ;)

giroditaliafan
Forum-lid

giroditaliafan 07 apr 2013 17:43

Parijs-Roubaix vind ik van de voorjaarsklassiekers over het algemeen de saaiste van de serie. Daarom ook pas later ingeschakeld (eerst zelf gefietst :-)) en vond het sinds tijden zelfs een spannende koers!! Niks mis met Cancellara als winnaar maar had het Vanmarcke ook gegund.

En nu....op naar de Ardennenklassiekers!! Ben benieuwd!!

Gr.
Giroditaliafan

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 08 apr 2013 09:01

giroditaliafan schreef:Parijs-Roubaix vind ik van de voorjaarsklassiekers over het algemeen de saaiste van de serie. Daarom ook pas later ingeschakeld (eerst zelf gefietst :-)) en vond het sinds tijden zelfs een spannende koers!! Niks mis met Cancellara als winnaar maar had het Vanmarcke ook gegund.

En nu....op naar de Ardennenklassiekers!! Ben benieuwd!!

Gr.
Giroditaliafan
Let op Astana, Katusha en Sky :)

Ik vond het een boeiende P-R met alles erop en eraan. Drama en een verwachte uitkomst na een toch spannende ontknoping. Maar was Der Fabian nu aan het toneelspelen of was hij echt zo kapot? ;)
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 08 apr 2013 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie