Ultegra of Dura Ace naven met 20/24 spaaks verkrijgbaar??
Ik heb carbon Supra wielen met Supra naven. Nu bleven vandaag voor de derde keer (ja ook al 3x schoongemaakt) de palletjes van mijn vrijloopnaaf weer hangen waardoor ik alweer kon lopen. Heb het helemaal gehad met die K*Tnaven. Hele fiets is Ultegra afgemonteerd behalve de naven. Enige gedeelte wat om m'n fiets problemen geeft is die achternaaf. Ben er klaar mee, geen vertrouwen meer in dus wil er iets anders in spaken. Liefst Ultegra naven want daar is de rest ook mee afgemonteerd. Echter zie ik die online alleen maar met meer spaakgaten dan ik heb. Echter wielsets van Shimano hebben wel weer minder spaken. Heb voor 20 en achter 24. Iemand ideeën wat ik erin zou kunnen zetten?
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
Tune mig 70 vooraan en achter Mag 170. Jarenlang nukeproof en heel wat lichter dan DuraAce. Losse Ultegra naven zijn er nooit in deze varianten geweest. De naven van wielsets is totaal ander materiaal.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Trek gewoon de body van je wielen af, maak de boel goed schoon, en monteer een nieuw veertje met enkel olie en het probleem is opgelost.
Met Tune naven wordt 't er echt niet beter op. Bij sommige kraken ze bij 't leven, exotische lagers die je enkel door Tune zelf te vervangen zijn.
Met Tune naven wordt 't er echt niet beter op. Bij sommige kraken ze bij 't leven, exotische lagers die je enkel door Tune zelf te vervangen zijn.
Ja, 24 gaats Dura Ace naven bestaan maar ze zijn heel lastig te krijgen. Ik heb er ooit eentje uit Japan laten komen. Besteld via eBay, zoekterm Dura Ace hub 24. Wel rekenen op astronomische bedragen, $340 is de goedkoopste.
Laten we het bij de feiten houden. Het koppelingslager moet je inderdaad van Tune hebben. De naaflagers zijn universeel. Ik heb twee wielsets ingevlochten met Tune naven: van 2003: met Mig 66R/Mag 200 en de andere set vanaf 2009 met Mig 70/Mag 180. Problemen geen. Enige onderhoud: beide freewheels van nieuw vet en olie voorzien, volgens de handleiding die je bij de naven krijgt. Gereedschap: soms zijn sterke handen voldoende. Ik heb de toolset van Tune gebruikt, kosten €60,-.amclassic-fan schreef:Trek gewoon de body van je wielen af, maak de boel goed schoon, en monteer een nieuw veertje met enkel olie en het probleem is opgelost.
edit: de toolset kost inmiddels €71,-.
Stukken duurder dus dan zowat iedere andere naaf dus qua onderhoud, om over de aanschafprijs maar helemaal te zwijgen. Degelijk zijn ze ook lang niet altijd; op WT zit een gast die tot 6x toe (!) een nieuwe naaf van Tune kreeg. Ook op een forum als Weightweenies zie je bijna niemand meer die voor Tune-naven kiest; een merk als Chris King is daar veel populairder.
Tune heeft een aantal hele mooie producten, maar helaas ook een groot aantal spullen die veel minder degelijk zijn. Wat mij betreft vallen onder meer de bidonhouders en de naven onder de laatste categorie.
Tune heeft een aantal hele mooie producten, maar helaas ook een groot aantal spullen die veel minder degelijk zijn. Wat mij betreft vallen onder meer de bidonhouders en de naven onder de laatste categorie.
Ultegra 24 bestaat, ik heb twee wielsets daarmee: Pro RC50 en een paar lage rigida velgen. Los kopen zal wel lastig zijn (en nee, de mijne zijn niet te koop ;- )).
Andere body erop lijkt me toch de oplossing voor je probleem?
Andere body erop lijkt me toch de oplossing voor je probleem?
Eerste hit bij Google
http://www.cheapbikeparts360.com/produc ... 6600-hubs/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cheapbikeparts360.com/produc ... 6600-hubs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat heb ik dus reeds 3x gedaan.... Alle vet is eruit en zit gewoon dunne olie in. veertjes niet vervangen, maar die lijken sterk genoeg. De boel is gewoon niet goed gefreesd en daarom blijven ze af en toe steken en komen niet meer los.amclassic-fan schreef:Trek gewoon de body van je wielen af, maak de boel goed schoon, en monteer een nieuw veertje met enkel olie en het probleem is opgelost.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
havana schreef:Eerste hit bij Google
tnx, maar er is dus helaas geen 20 spaaks voor m'n voorwiel. Ben wel weer zo'n ijdeltuit die voor en achter dezelfde naaf wil hebben

Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT