Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fiets kopen

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 12 mar 2013 20:06

Het is volgens mij verstandig om eerst eens een stukje op de fiets te rijden welke je op het oog hebt. Kun je voelen en ervaren of de fiets je bevalt. Van de 3 opties die je hebt aangegeven zou ik kiezen voor de fietsen met shimano 105. Goede groep waar je zonder problemen jaren mee vooruit kan.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 12 mar 2013 20:26

sasa schreef:. Maar thnx voor de tip, het lijkt me een goed idee om me nog eens te meten en te kijken wat de verschillen zijn.
en dan bij Vos even helpen met meten, want dat schijnt men daar niet zo goed te kunnen....

:roll: :roll:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Karl66
Forum-lid

Karl66 13 mar 2013 00:30

Hou er ook even rekening mee dat de 2012 Umbria nog een 2011 tiagra groep erop heeft zitten. Dat is de oude 9 speed uitvoering, die niet compatibel is met de andere groepen en de nieuwe 2012 tiagra groep. Verder zou ik me niet teveel focussen op de zitbuis- en binnenbeenlengte. Die zitbuislengte kan je prima compenseren met je zadelpen. De bovenbuis (hoe gestrekt zit je) en de balhoofdbuis (hoe diep zit je) zijn wat dat betreft veel belangrijker, omdat je daar minder aan kan compenseren. Het kan dus best zijn dat een 52 voor een hele sportieve of een 56 voor een comfortabelere zit beter bij je past.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 13 mar 2013 10:58

Karl66 schreef: Verder zou ik me niet teveel focussen op de zitbuis- en binnenbeenlengte. Die zitbuislengte kan je prima compenseren met je zadelpen. De bovenbuis (hoe gestrekt zit je) en de balhoofdbuis (hoe diep zit je) zijn wat dat betreft veel belangrijker, omdat je daar minder aan kan compenseren. Het kan dus best zijn dat een 52 voor een hele sportieve of een 56 voor een comfortabelere zit beter bij je past.

De binnenbeenlengte en de totale lichaamslengte verteld anders wel hoe je lichaamsverhoudingen zijn.
Lange benen, korte romp of precies andersom of misschien wel gewoon neutraal. Dit is een goede eerste indicatie* om mee te beginnen welke geometrie het best bij je past. Of je dus ook juist beter af bent met een wat kortere dan wel langere bovenbuis. Tevens weet je zo de hoogte van het zadel en kun je kijken hoe ver de zadelpen uit het frame gaat komen.

(* Daarnaast zijn er nog andere parameters die een rol spelen in de juiste maat)

sasa
Forum-lid

sasa 13 mar 2013 19:55

Karl66 schreef:Hou er ook even rekening mee dat de 2012 Umbria nog een 2011 tiagra groep erop heeft zitten. Dat is de oude 9 speed uitvoering, die niet compatibel is met de andere groepen en de nieuwe 2012 tiagra groep.

Bedankt voor je handige informatie :)
Wat is hier precies het nadeel van? Dat ik later geen andere, nieuwere groepen op me fiets kan zetten?

In een ander topic kwam ik trouwens deze fiets tegen: http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... a-2012/977" onclick="window.open(this.href);return false;

Die heeft wel Tiagra 2012 en is goedkoper dan de Sensa Umbria....
Zouden jullie die fiets verkiezen boven de Sensa?

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 13 mar 2013 20:57

Wat is je maximale budget voor je fiets. (Let ook op dat er daarnaast nog zaken bij komen als kleding, schoenen, helm etc)

gene
Forum-lid

gene 13 mar 2013 21:11

Ik zou niet het onderste uit de kan halen wat prijs betreft.
Als het binnen je budget past: Sensa Romagna special. Shimano 105 + carbon vork. Fiets is heel scherp geprijsd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 mar 2013 21:30

sasa schreef:
Karl66 schreef:Hou er ook even rekening mee dat de 2012 Umbria nog een 2011 tiagra groep erop heeft zitten. Dat is de oude 9 speed uitvoering, die niet compatibel is met de andere groepen en de nieuwe 2012 tiagra groep.

Bedankt voor je handige informatie :)
Wat is hier precies het nadeel van? Dat ik later geen andere, nieuwere groepen op me fiets kan zetten?

In een ander topic kwam ik trouwens deze fiets tegen: http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... a-2012/977" onclick="window.open(this.href);return false;

Die heeft wel Tiagra 2012 en is goedkoper dan de Sensa Umbria....
Zouden jullie die fiets verkiezen boven de Sensa?
Je kunt dan wel de gehele groep in een keer vervangen maar niet onderdeel voor onderdeel, als er iets versleten is of als je zin hebt om voor een paar tientjes je fiets een beetje te upgraden.

Fietssportief heeft in ieder geval een prima reputatie als het op service aankomt. Vooral in de mountainbikewereld zeer gerespecteerd en nagenoeg onklopbaar als het op prijs/kwaliteit aankomt. Je levert er natuurlijk wel een beetje status voor in maar op dit prijsniveau is dat mi.i. niet echt van belang.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid

Karl66 13 mar 2013 22:32

Xtrail schijnt een prima fiets te zijn. Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat de frames bij Focus wegkomen, in combinatie met de tiagra 2012 groep heb je daar volgens mij een prima instapfiets aan. Als ze dan ook nog een goede repuatie hebben als het om service gaat, dan zou ik daar gewoon gaan kijken als ik jou was.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

sasa
Forum-lid

sasa 18 mar 2013 22:05

Ik ben naar de Vos gegaan voor de Sensa Tiagra 2012. Daar aangekomen bleek dat ze alleen nog het 2013 model hadden. Uiteindelijk heb ik die voor 640 aangescaft inclusief pedalen :)
Bedankt voor de adviezen allemaal!

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 18 mar 2013 22:50

Goed gedaan 8-)

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

JJvanderheide
Forum-lid

JJvanderheide 20 mar 2013 10:40

Wie weet een goede racefiets zaak, waar ik zowel nieuwe als 2de hands racefietsen kan kopen?
Ik woon zelf in Zeewolde (Flevoland) en wil er 1 uur voor in de auto zitten.
Zelf heb ik altijd op een hybride fiets gefietst en wil nu overstappen op een racefiets. Wie kan mij advies geven als het gaat om merk, type en draaigroep enz!!! 1x per jaar ga ik naar Frankrijk op fietsvakantie en verder pak ik de fiets ongeveer 1x in de twee weken voor een tochtje. Maximaal wil ik 800.- euro besteden aan een racefiets. Ik ben geen onervaren fietser, maar wil voor het eerst overstappen om een racefiets.
Ik ben 1,92 en beenlengte is 91 cm.

Ik hoor het wel....

Plaats reactie