Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Stem

PinPrince
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:37

PinPrince 17 mar 2013 18:54

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuw stuur en met een nieuwe stem.

Over het stuur ben ik het redelijk over uit: FSA K-wing compact. Mede doordat deze een platte bovenkant heeft.

Maar nu de stem. De stem die ik nodig heb is een 9 cm stem (dus niet al te lang)
Hoe belangrijk is de kwaliteit van een stem?
Moet deze juist stijf zijn of juist niet?
Ik zat zelf te denken aan een FSA OS-99 CSI omdat dat wel mooi staat bij het stuur, maar op de stem komt toch een Garmin edge 500 dus opzich zie je die stem daardoor niet meer. Dus mogelijk onnodig duur en dat alleen voor het uiterlijk.

Graag jullie advies hierin (en mogelijk dat jullie een type voor kunnen stellen)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4258
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 mar 2013 18:59

Voor mij had de stem onverwacht invloed op het comfort. Ik reed eerst met een Deda stuurpen, en verving die ivm een testje voor een 3T. Onverwacht merkte ik een groot verschil in het doorgeven van trillingen, met name op klinkerweggetjes. (In het voordeel van de 3T)
Het maakt dus echt wel uit.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6153
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 mar 2013 19:34

Hoi,

De FSA OS99CSI 90mm kost momenteel 65 Euro geloof ik bij CNC bike , dus niet te duur en past mooi bij je stuur. Ik heb er laatst ook eentje gekocht in UD carbon voor mijn zoon. Goede internet shop , waar ik al meer besteld heb.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 17 mar 2013 23:53

PinPrince schreef:Ik ben momenteel opzoek naar een nieuw stuur en met een nieuwe stem.

Over het stuur ben ik het redelijk over uit: FSA K-wing compact. Mede doordat deze een platte bovenkant heeft.

Maar nu de stem. De stem die ik nodig heb is een 9 cm stem (dus niet al te lang)
Hoe belangrijk is de kwaliteit van een stem?
Moet deze juist stijf zijn of juist niet?
Ik zat zelf te denken aan een FSA OS-99 CSI omdat dat wel mooi staat bij het stuur, maar op de stem komt toch een Garmin edge 500 dus opzich zie je die stem daardoor niet meer. Dus mogelijk onnodig duur en dat alleen voor het uiterlijk.

Graag jullie advies hierin (en mogelijk dat jullie een type voor kunnen stellen)
Ken je het stuur in real-life?
Persoonlijk lijkt mij die wat grove platte bovenkant niet echt lekker, maar dat is heel persoonlijk.
Ook komt dit stuur hoger dan en gemiddeld ander stuur omdat het bevestigingspunt/midden van het stuur lager is, dus daarom de bovenkant van het stuur wat hoger. Kan juist een uitkomst zijn natuurlijk . . .

Verder zou ik even kijken of de combo met jouw merk shifters geen problemen oplevert.
Sommige stuur/shifter combo's werken nl niet echt top.

De genoemde OS99 CSI is een alu wrapped in carbon overigens (CSI)
Ik vraag me af waarom die zo goedkoop is bij CNC. Ik zeg niet dat die fake is maar frons wel m'n wenkbrauwen.

Ik weet nl dat er gekloonde versies rond zwerven op ebay van deze stem, vanaf zo'n 30 USD inclusief shipping . . . , zoals wel meer producten van FSA (inclusief jouw wing k-compact) op ebay, meestal dan vaak onder een andere of ook zonder naam.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 mar 2013 09:22

CNC heeft wel vaker goede aanbiedingen, die lui zijn wel te vertrouwen. De +€100 die ze er normaal voor vragen is overigens ook behoorlijk van de zotte, dat zijn ze wat mij betreft echt niet waard.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 mar 2013 18:53

amclassic-fan schreef:CNC heeft wel vaker goede aanbiedingen, die lui zijn wel te vertrouwen...
+1. Heb zelf ook wel FSA spulletjes bij hen gekocht en volgens mij echt geen 'fake'.
60 x Ventoux

PinPrince
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:37

PinPrince 24 mar 2013 21:44

Heb het na gevraagd bij FSA en die geven aan dat zij het gevoel hebben dat het fake is (afgaande op de afbeeldingen) of dat het minimaal 3 jaar oud is.

Dus ik een mailtje gestuurd naar CNC, maar nog geen reactie hierop gehad.

Geeft met toch nog geen vertrouwen

Gebruikersavatar
saho
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2004 23:29

Gebruikersavatar saho 24 mar 2013 23:59

PinPrince schreef:Heb het na gevraagd bij FSA en die geven aan dat zij het gevoel hebben dat het fake is (afgaande op de afbeeldingen) of dat het minimaal 3 jaar oud is.

Dus ik een mailtje gestuurd naar CNC, maar nog geen reactie hierop gehad.

Geeft met toch nog geen vertrouwen

Volgens mij is het een zogenaamd "Schnäppchen ". Laatste (misschien overjarig) exemplaar die ze hebben liggen, en ze voor een scherpe prijs aanbieden.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 25 mar 2013 12:02

saho schreef:...Volgens mij is het een zogenaamd "Schnäppchen ". Laatste (misschien overjarig) exemplaar die ze hebben liggen, en ze voor een scherpe prijs aanbieden.
+1.
En @PinPrince: oude uitvoering en nieuwe uitvoering. Ik denk dus ook dat de aanbieding bij CNC een 'overjarige' uitvoering betreft. Ben overigens wel benieuwd naar wat hun reactie op jouw mail zal zijn...
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 25 mar 2013 13:14

amclassic-fan schreef:CNC heeft wel vaker goede aanbiedingen, die lui zijn wel te vertrouwen. De +€100 die ze er normaal voor vragen is overigens ook behoorlijk van de zotte, dat zijn ze wat mij betreft echt niet waard.
Dan ga ik deze maar eens proberen. Koopje van €149 imho.

Afbeelding
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

PinPrince
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:37

PinPrince 01 apr 2013 10:30

Nogmaals CNC gemaild en de mail meer gericht op het feit dat het mogelijk overjarige spullen zouden zijn (misschien dat ze zich aangevoelen voelde met mijn mail over "fake"), maar ook hier nog niets op vernomen.

Mooi stuurtje Flores. Zo iets heb ik van Most (erg prettig). Alleen moet zijn stem deel korter, moest naar compact en de hoek 20 graden gekateld.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2013 10:45

Natuurlijk is het overjarig spul, anders gaan ze het niet zo afprijzen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie