Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bullet, Carbone SL of Shamal

Seb78
Forum-lid

Seb78 06 mar 2013 08:06

Ik ben van plan een nieuwe wielset te kopen. In principe moet ie zo allround mogelijk zijn, maar zal hem grotendeels op het vlakke gebruiken om gewoon lekker te koersen. Maar goed, dus ook uit stapjes naar de bergen. Ik hoor / lees verschillende verhalen over verhoogde velgen, dat je daar met de wind wel eens last van kan hebben. Maar zoals velen ook zeggen….ze zijn zo gaaf!

Al met al zit ik aan deze drie sets te denken:
- Campagnolo Bullet
- Mavic Cosmic Carbone SL
- Campagnolo Shamal

Iemand ervaring deze wielsets die mij kan vertellen of deze goed allround te gebruiken zijn? Of wellicht een andere tip?

Hartelijk dank alvast!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 mar 2013 08:14

Seb78 schreef:Ik ben van plan een nieuwe wielset te kopen. In principe moet ie zo allround mogelijk zijn, maar zal hem grotendeels op het vlakke gebruiken om gewoon lekker te koersen. Maar goed, dus ook uit stapjes naar de bergen. Ik hoor / lees verschillende verhalen over verhoogde velgen, dat je daar met de wind wel eens last van kan hebben. Maar zoals velen ook zeggen….ze zijn zo gaaf!

Al met al zit ik aan deze drie sets te denken:
- Campagnolo Bullet
- Mavic Cosmic Carbone SL
- Campagnolo Shamal

Iemand ervaring deze wielsets die mij kan vertellen of deze goed allround te gebruiken zijn? Of wellicht een andere tip?

Hartelijk dank alvast!
Effe je budget aangeven.
aluminium,aluminium/carbon,full carbon.
clincher of tubes.

Kijk eens:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... olo+Bullet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiets.nl/forum/search.php?ke ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiets.nl/forum/search.php?ke ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

buddo
Forum-lid

buddo 06 mar 2013 08:28

nijkie schreef: Effe je budget aangeven.
aluminium,aluminium/carbon,full carbon.
clincher of tubes.
Zo te zien geen full carbon aangezien al zijn huidige keuzes alu remrand hebben. Idem voor clincher, dat zijn ook al zijn keuzes.

Los van budget; voor de drie door jou genoemde sets zou ik eerst een basis keuze maken. Wil je allround en altijd lekker rijden? Neem dan lage wielen, uit jouw rijtje de Campagnolo Shamals (Ultra?). Ook in de bergen een prettige keuze.

De Cosmic Carbones en Bullets ga je in de bergen geen plezier van hebben. Het kan vast, maar velen (waaronder ik) doen het niet omdat het niet prettig rijdt.

Mocht je budget hebben: hoge wielen voor hier en lage wielen voor de bergen of dagen met heel veel wind... op alle situaties voorbereid.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mar 2013 10:50

Als je maar budget hebt voor 1 stel en je wil de beste all-round wielen dan zou ik de Shamals kopen.
Als je echter voor de looks gaat moet je de bullet's nemen.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2013 10:57

Die laatste stelling is puur smaak. Ik vind Shamals minstens zo mooi en absoluut de beste allround keuze uit dit rijtje.
Misschien wel de beste allround keuze die je sowiso kunt maken (samen met eurus en zonda).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mar 2013 11:21

daniel1975 schreef:Die laatste stelling is puur smaak.......
Je hebt volkomen gelijk. :-)
I know myself like no one else
Nothing to defend

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 mar 2013 12:17

lcsmt schreef:
daniel1975 schreef:Die laatste stelling is puur smaak.......
Je hebt volkomen gelijk. :-)
Hangt wel een beetje van de fiets af! Cervelo s (en andere aero) serie staan hoge wielen idd veel mooier.

Kan je niet je huidige set in de bergen gebruiken?

Erik
Forum-lid

Erik 06 mar 2013 13:42

Allround zou ik blind voor de Shamal gaan. Ik heb voor mijn eigen fiets veel uitgezocht op het gebied van wielen en de enige reden om die anderen te kiezen is eigenlijk de looks. Overigens zijn er dan ook nog wel andere sets die zeker zo goed zijn als de Shamal en, vind ik, nog mooier.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 06 mar 2013 14:16

aziraphale schreef: Overigens zijn er dan ook nog wel andere sets die zeker zo goed zijn als de Shamal en, vind ik, nog mooier.
Vertel!
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 mar 2013 14:39

Fulcrum racing zero :)

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 06 mar 2013 14:52

Of je Bullets ook all-round kunt gebruiken hangt ook van je gewicht af. Ik ben 90kg en gebruik 99% van de tijd Bullets. Alleen als ik echt de bergen in ga of als het echt stormt pak ik andere wielen. Maar bij storm ben ik dan eerder geneigd om de ATB te pakken :-)
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 mar 2013 14:53

daniel1975 schreef:Die laatste stelling is puur smaak. Ik vind Shamals minstens zo mooi .
Van dichtbij zeker, b.v de afwerking van de naven van de Bullets is een stuk minder fraai dan de Shamals.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie