Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

dubbele broek of dikkere zeem

vdlee
Forum-lid

vdlee 17 aug 2010 23:55

Enige tijd geleden ben ik geopereerd aan mij zitvlak. Inmiddels allemaal goed genezen maar wel enig littekenweefsel aan overgehouden.
Sinds die tijd fiets ik met een onderbroek met zeem en een gewone koersbroek Assos of Descente erover heen.
Het comfort is bij deze dubbele broeken toch niet optimaal, vooral bij langere ritten 100km+ verschuift de ene broek tov de ander.
Kent iemand een merkt of type broek waarbij de zeem juist wat dikker is en die toch de pasvorm en het comfort van de Assos Uno heeft?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 18 aug 2010 00:02

Die broeken van Assos staan toch juist bekend om de zeem?
Is er niets te winnen met een aangepast zadel?

vdlee
Forum-lid

vdlee 18 aug 2010 00:11

@Robbebopper
Ik kocht de Assos inderdaad omdat de verhalen over de zeem positief zijn. Voor kortere ritten volstaat deze inderdaad maar juist voor wat langere ritten is t net niet genoeg. Ik weet dat er verschil is tussen de Assos Uno en de Assos T FI.13 S5 maar heb geen praktische ervaring met de (veel) duurdere F1.13.
Een aangepast zadel was nog niet bij me opgekomen kan inderdaad een idee zijn.

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 18 aug 2010 00:21

er zijn toch ook van die dingen die je op je achterwerk kun plakken of zoiets?
weet even de naam niet.
.................

danny1407
Forum-lid

danny1407 18 aug 2010 00:22

opafiets schreef:er zijn toch ook van die dingen die je op je achterwerk kun plakken of zoiets?
weet even de naam niet.

EDIT DANIEL
FacebookS3RSSite

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 18 aug 2010 00:23

haal svp die opmerking weg.

bioracer reskin patch..
.................

rene1
Forum-lid

rene1 18 aug 2010 00:43

De Fi13 heeft een behoorlijk dunnere zeem, dus daar zou ik niet in investeren.
De Uno of Mille hebben de dikste zemen binnen het Assos gamma.
Ik heb een goedzittende, dikke zeembroek van Lorini alleen staat het type er niet in en het is een gesponsorde broek, ik kan het type ook niet achterhalen.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 18 aug 2010 00:54

opafiets schreef:haal svp die opmerking weg.

bioracer reskin patch..

doe niet zo raar man, mss is het wel een heel goed idee en is TS hiermee geholpen.
Als het werkt voor hem dan is dat een stuk goedkoper dan jouw oplossing en mss ook een stuk handiger omdat je de Tena in je broek kan plakken ipv die reskin die je op je donder moet plakken....

[img=http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ZaSePFT5g=]
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

farelli
Forum-lid

farelli 18 aug 2010 01:08

SuperGrover1 schreef:
Als het werkt voor hem dan is dat een stuk goedkoper dan jouw oplossing en mss ook een stuk handiger omdat je de Tena in je broek kan plakken ipv die reskin die je op je donder moet plakken....

[img=http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ZaSePFT5g=]

Ik denk niet dat het gaat werken. Een Tena Lady is niet bedoeld om druk te verdelen maar om vocht op te vangen. We weten ook niet voldoende over het probleem om goed advies te geven. Is het mogelijk om chirurgisch iets eraan te doen, moet er iets af? Of trekt het weefsel juist? Ontstaat er een echte drukplek? Het lijkt me in ieder geval niet normaal dat je twee broeken met zeem over elkaar aan moet doen. Wat zegt je chirurg er van?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 18 aug 2010 01:12

Wat ik uit de catalogussen haal is dat de dikste zemen rond de 14mm zijn. Die van Assos zullen dat ongetwijfeld ook zijn, dus ik betwijfel of er andere merken zijn die nog dikker gaan. Gore heeft dacht ik ook vrij dikke zemen.

Maar misschien is ook de structuur van de zeem belangrijk: de meesten zijn simpelweg met van dat schuimstof gevuld, maar er zijn er ook die een wat vastere structuur hebben al dan niet in combinatie met een gelachtige substantie.

En is het wellicht te proberen om een 2e zeem op de bestaande vast te naaien?

En X-bionic? Heeft in het duurste type ook een vrij geavanceerde zeem:
X-Bionic

gast
Forum-lid

gast 18 aug 2010 01:20

Ik heb van Santini (team)kleding met een erg dikke gelgevulde zeem. Ik heb nooit Assos gedragen dus kan dat niet vergelijken.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 18 aug 2010 01:34

http://www.ismzadel.nl/

Nog een keer terugkomen op het "zadel-idee", ik weet niet waar op je zitvlak hinder ontstaat, maar bij ISM-zadels hebben ze allerlei zadels speciaal voor mensen met zadelpijn.

Plaats reactie