Is op zich ook geen vreemde opmerking voor een renner die vaker bij de veearts zat dan bij zijn reguliere dokter en waarschijnlijk ook geen geen zin heeft in doorgesleten knieen in zijn maatwerk pak.......Maarja wat moet je als in België ik Museeuw hoor zeggen dat wat hem betreft niemand op zijn knietjes hoeft te gaan en te bekennen dat een betreffende renner doping heeft gebruikt.
Het dopingtopic 2.0
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Mexico en Italie lijken best wel op elkaar. Oud nieuws maar wel vermakelijk 
http://www.speld.nl/2007/10/19/fout-ras ... rijpelijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.speld.nl/2007/10/19/fout-ras ... rijpelijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- razenderoeland
- Forum-lid
Misschien heb ik wat gemist, maar waar blijft de bekentenis van Thomas Dekker waarin hij namen gaat noemen? Dat zou een van de eerste nog aktieve renners zijn die gaat praten.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
Kempenaar_2
- Forum-lid
Volgens mij heeft Thomas Dekker alleen met de doping authoriteiten gepraat en daar is (nog) niets van naar de media gegaan.
Precies, Thijs Zonneveld in het NRC van 17 januari:user43974 schreef:Bouwmans heeft inmiddels toch al aangegeven ook (kort) met EPO geexperimenteerd te hebben. Pas wel een beetje op met je handen.timo2.0 schreef:(...) Voor wie ik mijn hand in het vuur durf te steken? Gilles Delion, Eddy Bouwmans en Edwig Van Hooydonck.
Eddy Bouwmans, ex-renner bij Panasonic: “Ik heb in 1994 twee of drie keer epo gebruikt, anderhalve maand lang. Kleine beetjes. Ik won er geen koersen mee: eigenlijk had ik er vooral veel stress door.”
Was het niet een belg, Frank Vandenbroucke, die de pineut was toen hij zei dat hij de beste was in LBL omdat iedereen hetzelfde deed?==> en Michaël Boogerd toen Frank afkraakte als als goed gek!
Frank (belg!) boette de Nederlander koerste onverstoord verder.
Nog iets: met de huidige schandalen betreffende paardenvlees en zelfs ezelsvlees die verkocht worden als rundsvlees in het hoofd: degenen die zeiden verleden jaar dat een besmette biefstuk in Europa en zeker in Spanje door de controles zo goed als onmogelijk was zou ik toch nu nog eens willen horen hoe zij dit dan verklaren.
Nog iets: met de huidige schandalen betreffende paardenvlees en zelfs ezelsvlees die verkocht worden als rundsvlees in het hoofd: degenen die zeiden verleden jaar dat een besmette biefstuk in Europa en zeker in Spanje door de controles zo goed als onmogelijk was zou ik toch nu nog eens willen horen hoe zij dit dan verklaren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Nou, ik denk dat Frank dat meer aan zich zelf heeft te danken dan aan Boogerd.fiedoo schreef:Was het niet een belg, Frank Vandenbroucke, die de pineut was toen hij zei dat hij de beste was in LBL omdat iedereen hetzelfde deed?==> en Michaël Boogerd toen Frank afkraakte als als goed gek!
Ik ben best 'open minded', maar wat VDB allemaal geslikt en gespoten heeft is te gek voor woorden.
Hee, das een leuke opmerking.. bij paarden word het middel Ventipulmin zeeeer vaak toegepast bij COPD ( Chronic Obstructurie Pulmonary Disease ) , zeg maar een soort astma bij inspanning. De werkzame stof is jawel Clenbutorol. Hetzelfde middel zat in het bloed van Contador. Zou die biefstuk dan toch paardenvlees geweest zijn ?? En was Contador toch onschuldig...zou zomaar kunnen.fiedoo schreef:Was het niet een belg, Frank Vandenbroucke, die de pineut was toen hij zei dat hij de beste was in LBL omdat iedereen hetzelfde deed?==> en Michaël Boogerd toen Frank afkraakte als als goed gek!
PS Clenbutorol wordt/werd ook veel gebruikt om runderen te "tunen "( voor de slacht dan ) , en hierop wordt wel gecontroleerd, maar paardenvlees ...wordt meestal gecheckt aan de hand van het zg paardenpaspoort, en dit is ietwat fraudegevoelig.
MVG Arno
Bron?fiedoo schreef:Was het niet een belg, Frank Vandenbroucke, die de pineut was toen hij zei dat hij de beste was in LBL omdat iedereen hetzelfde deed?==> en Michaël Boogerd toen Frank afkraakte als als goed gek!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Michael Boogerd ontkende toen toch ten stelligste dat hij ook maar iets met doping zou te maken kunnen hebben?timo2.0 schreef:Bron?fiedoo schreef:Was het niet een belg, Frank Vandenbroucke, die de pineut was toen hij zei dat hij de beste was in LBL omdat iedereen hetzelfde deed?==> en Michaël Boogerd toen Frank afkraakte als als goed gek!
hier uit de gazet van Antwerpen en het weekblad Ché:
Wielrennen "Ik was gedopeerd toen ik in 1999 Luik-Bastenaken-Luik won. Toch was dat een eerlijke overwinning in een eerlijke koers, want iedereen had hetzelfde in zijn lijf." Dat zegt wielrenner Frank Vandenbroucke in een interview met het weekblad 'Che'.
"Ik had de dag dat ik Luik-Bastenaken-Luik won niets anders genomen dan de tweede, de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag." Vandenbroucke heeft het over Boogerd, Den Bakker, Bartoli en Bettini.
Michael Boogerd, die in 1999 tweede werd in Luik-Bastenaken-Luik, ontkent. "Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus", reageert Boogerd op depers.nl. "Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas."
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.