Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campagnolo Bullet; welke versie?

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 06 feb 2013 14:24

thestudent schreef:Een argument als je eraf gereden wordt? "Sorry jongens ik heb geen cult lagers, dus ik verlies nu 1.5watt extra! Ik moet lossen." ( ik gok maar wat(t) ). Volgende keer absoluut de Cult lagers aanschaffen :D.
:lol: :lol: :lol: Dat bedoel ik ja! :mrgreen:
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 22 feb 2013 21:13

Aan allen: hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb de knoop door gehakt, en heb een set Campagnolo Bullet Ultra 50 Dark Label met CULT lagers besteld en ben ze vandaag gaan halen!
Deze keuze hoort bij mijn 'Canyon winterproject', zie het Canyon topic hier op het forum: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 93#p807093

Ik zou ze zo graag morgen al er in willen steken, maar komende zondag ga ik over de kasseien stroken tijdens de Omloop van het Nieuwsblad fietsen, en dat wil ik deze gloednieuwe Bullets toch niet aan doen. Dus dat wordt morgen de zwarte Rigida's 36-spaaks af stoffen.

Iedereen een fijn wegseizoen gewenst!

123jaco
Forum-lid

123jaco 23 feb 2013 13:19

Beste imarc

Mag ik vragen waar jij deze bullet besteld heb.

Want ik kan geen dealer / winkel vinden die campa bullet ultra met cult lagers verkoopt. Alleen met usb lagers

Als iemand een adres weet voor bullets met cult lagers dan hoor ik dat graag. :D :D :D

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 23 feb 2013 17:48

123jaco schreef:Beste imarc

Mag ik vragen waar jij deze bullet besteld heb.

Want ik kan geen dealer / winkel vinden die campa bullet ultra met cult lagers verkoopt. Alleen met usb lagers

Als iemand een adres weet voor bullets met cult lagers dan hoor ik dat graag. :D :D :D
Ik heb ze besteld bij http://www.allesvoorderacefiets.nl of ook wel TuttoBici BV / Rossem Wielersport in Wateringen.
Zie de link: http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop ... label.html

Ik werd er heel goed geholpen, zowel via de mail als telefoon. De Cult-versie konden ze snel leveren, op de USB zou ik een tijdje moeten wachten.
Omdat ik daar toch in de buurt moest zijn, ben ik ze meteen gaan halen.

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 03 mar 2013 22:28

Vandaag met mijn 'extreme make over' Canyon Ultimate CF een fijne 80 km gefietst, met de nieuwe Campagnolo Bullets er in! Wat lopen die wielen fantastisch!
Mag ook wel, want ik heb de duurste versie gekozen, die met de CULT lagers. Dus zowel lagers als lagerschalen zijn ceramisch.
Ook nu heb ik er weer 25mm conti's omheen liggen, de GP4000s, dat geeft met die stijve strakke wielen toch weer een beetje comfort.
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 mar 2013 08:02

Veel plezier ermee. Goede keuze. De cult lagers lopen inderdaad ook fantastisch in mijn Fulcrum wielset.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 04 mar 2013 08:20

Ziet er mooi uit! Complimenten ook voor het super spuitwerk met alle details...
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 13 apr 2013 17:42

Ik heb de Campa Bullets met Cult lagers nu ruim 1,5 maand, en heb er nu zo'n 500km mee gefietst. De wielen bevallen goed. De lagers lopen fantastisch, zeer geruisloos evenals de body. Geen getik of geratel zoals bij kogellagers, het is compleet stil. Door de hoogte van de velg (50mm) enigszins zijwind gevoelig, maar dat ken ik nog van mijn Spinergy's lang geleden. Op het achterlager zit een ietsje speling. De Shamals die ik nu nog heb, hadden dat in het begin ook. Die heb ik 1x moeten bijstellen en daarna nooit meer iets van gemerkt. Ga er van uit dat dat met deze Bullets ook zo is. Ik heb wel de lange ventielen met een stukje duc-tape vast moeten plakken, want ze rammelden in de iets ruimere opening in de velg.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 13 apr 2013 22:56

Even een vraagje tussen door, na hoeveel (+-) km is het verstandig je lagers na te kijken.
Rij oa met campa neutrons nu +- 17.000 km

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 02 jan 2014 17:19

Ik wil dit voorjaar een set Campa Bullets 50mm aanschaffen als vervanging van mijn Campa Neutrons. Deze laatste gebruik ik alleen in de bergen en in Limburg (bergverzet). OP de weg en in de koers gebruik ik mijn Campa Eurus.

Vraag: wie van jullie heeft hier al ervaring mee en kan er iets over vertellen. Ik snap in ieder geval dat de Bullet windgevoelig zijn. Maar dan rij ik toch met de Eurus wielen.
Gerardo

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 jan 2014 23:03

Koop de wielen als je mooie wielen wilt hebben. Ze rijden gewoon lekker en zijn wat harder dan mijn Fulcrum Zero's. Maar ik heb de Marmotte er mee gereden. Buiten vermoeide benen :-) geen probleem. Qua rijgedrag wanneer je accepteert dat ze wat zwaarder zijn (+/-400 gram) dan FC Zero's ook geen probleem. Ze zijn daardoor ook iets minder wendbaar dan de Zero's maar dat is imho gerommel in marge.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie