Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Ik vond de overgang ook groter. Als een ouder met een kind weg gaat heeft de anders zijn handen vrij dan niet meer. Zeker in het begin als ze nog niet echt samen iets kunnen doen of kunnen zitten is het lastig.Pieter_B schreef:Een 2e is wel iets anders, je heb wat minder rust. Maar om de overgang nu groter te noemen kan ik niet zeggen. Er zijn een hoop dingen bij een 2e die nog herken van de 1e. Dat had je bij de 1e niet, toen moest je alles nog ontdekken.w0uter schreef:@53x11 Gefeliciteerd! Ik hoor van verschillende kanten dat de overgang van 1 naar 2 kinderen groter is dan van geen naar 1.
Gefeliciteerd! Mooi heh!w0uter schreef:Zo, de kleine is nu twee weken oud en ik moet zeggen: jullie hadden helemaal gelijk. Ik zit op dit moment liever met haar op de arm dan dat ik op de fiets zit.Ik werk nu even halve dagen waardoor ik tot nu toe 3 keer heb kunnen fietsen. Gelukkig wordt het nu langer licht en heeft mijn vrouw me gisteren naar buiten geschopt met de tekst "Ga jij maar lekker buiten spelen, dan gaan wij nog even slapen." Ik ga vanavond maar eens kijken of ze een beetje rustig wordt van het lawaai van de Tacx.
Felicitaties!w0uter schreef:Zo, de kleine is nu twee weken oud en ik moet zeggen: jullie hadden helemaal gelijk. Ik zit op dit moment liever met haar op de arm dan dat ik op de fiets zit.Ik werk nu even halve dagen waardoor ik tot nu toe 3 keer heb kunnen fietsen. Gelukkig wordt het nu langer licht en heeft mijn vrouw me gisteren naar buiten geschopt met de tekst "Ga jij maar lekker buiten spelen, dan gaan wij nog even slapen." Ik ga vanavond maar eens kijken of ze een beetje rustig wordt van het lawaai van de Tacx.
Gefeliciteerd!w0uter schreef:Zo, de kleine is nu twee weken oud en ik moet zeggen: jullie hadden helemaal gelijk. Ik zit op dit moment liever met haar op de arm dan dat ik op de fiets zit.Ik werk nu even halve dagen waardoor ik tot nu toe 3 keer heb kunnen fietsen. Gelukkig wordt het nu langer licht en heeft mijn vrouw me gisteren naar buiten geschopt met de tekst "Ga jij maar lekker buiten spelen, dan gaan wij nog even slapen." Ik ga vanavond maar eens kijken of ze een beetje rustig wordt van het lawaai van de Tacx.
Hier ook; mijn eerste (nu drie) sliep de eerste anderhalf jaar voor geen meter (2 tot 5 keer per nacht wakker). Dan is fietsen alleen leuk om er even uit te zijn; met trainen heeft het niets te maken. Toen maakte ik me daar mege druk over. Nu slaapt mijn kleine meid als de beste. Ik kan doen en laten wat ik wil. Veel fietsen, vaak weg. Maar ook veel thuis willen zijn, lekker spelen of leuke dingen doen met het gezin. Kleine kinderen (zeker de eerste) leveren de nodige stress.53x11 schreef:Felicitaties!w0uter schreef:Zo, de kleine is nu twee weken oud en ik moet zeggen: jullie hadden helemaal gelijk. Ik zit op dit moment liever met haar op de arm dan dat ik op de fiets zit.Ik werk nu even halve dagen waardoor ik tot nu toe 3 keer heb kunnen fietsen. Gelukkig wordt het nu langer licht en heeft mijn vrouw me gisteren naar buiten geschopt met de tekst "Ga jij maar lekker buiten spelen, dan gaan wij nog even slapen." Ik ga vanavond maar eens kijken of ze een beetje rustig wordt van het lawaai van de Tacx.
Als "ervaringsdeskundige" durf ik nu wel te stellen dat alles staat of valt met hoe goed de kleine slaapt. Mijn kleine man van 2,5 weken oud slaapt prima, en ik heb in ieder geval energie genoeg om 2x/wk op de fiets naar het werk te gaan. Een wat langer rondje in het weekend zit er ook wel weer aan te komen. (al moet ik zeggen dat het ook wel heel leuk is om juist nu de vrije tijd te besteden aan vader-oudste-dochter momentjes) Mijn dochtertje sliep na de geboorte voor geen meter, en toen heb ik zeker 2 maanden geen fiets aangeraakt.