Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 feb 2013 18:52

daniel1975 schreef:EDIT: dan zou hij destijds een van de eersten moeten hebben gekocht, want dat ding is pas vanaf eind 2002 te koop. Kans op een 911 is groter.
De grap is dat gewoon bekend is dat Fuentes in een Cayenne reed. Manzano verklaart overigens ook dat de Porsche nieuw was. Maar goed, wat jij wil.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 feb 2013 19:01

mrcoffee schreef:
Ernie C. schreef:Dit vind ik eerlijk gezegd schokkender dan het hele US Postal verhaal, net zo groot alleen veel meer risico voor de renners.
En dan snap je opzich iemand als Berend Nikkels wel weer als je zo hoort wat voor gezondheidsrisico's de renners lopen.
Hoe kom je als arts erbij om iets als Oxyglobin, een niet voor mensen goedgekeurd dierengeneesmiddel, toe te dienen? Gestabiliseerde hemoglobine uit stierenbloed...... Stelletje apen.
de enige reden dat renners dit soort troep laten toedienen is omdat ze te onnozel zijn en/of onder druk staan. Een arts, iemnad waar je vertrouwen in zou moeten kunnen hebben, zou ze juist allerminst goed moeten voorlichten en de gezondheid van de renner voorop moeten stellen. Het wordt echter pas echt listig als mensen zoals Fuentes twee petten ophebben: arts en dopinghandelaar. In zo'n geval is het welzijn van de renner secundair aan het verdienen van geld met de hele medicijnentroep.
Precies, dat bedoel ik.

Als het US Postal verhaal verfilmd wordt krijg je een aardig drama maar dit is voer voor een regelrechte horrorfilm.
Campagnolo Ultra Dork

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 15 feb 2013 13:29

Even iets luchtiger dan maar:

http://de.rechtzetting.be/2013/02/15/ni ... -lefevere/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een soort Belgische De Speld.... :)

WdvB
Forum-lid

WdvB 16 feb 2013 21:12

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/16/vie ... a-pantani/" onclick="window.open(this.href);return false;

is er al een topic: "Sorry maar voor mij blijft Pantani een held"?

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 16 feb 2013 23:32

ever schreef:Even iets luchtiger dan maar:

http://de.rechtzetting.be/2013/02/15/ni ... -lefevere/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een soort Belgische De Speld.... :)
:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :D
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

triabas
Forum-lid

triabas 17 feb 2013 07:06

Inderdaad schokkend verhaal over praktijken binnen Kelme ploeg. Het lijkt wel een beetje een (dier)proef laboratorium, waarbij via trial and error de resultaten verbeteren.
En daarover: heeft Kelme nu eigenlijk veel gewonnen indertijd ? Kan me dat niet echt herinneren. Want dan weet je nu ook wel zeker dat de 'winnaars' in die tijd volgestopt werden.
Ps. Dit maakt toch wel dat ik iets milder wordt in mijn oordeel over Armstrong en dat het niet rechtvaardig lijkt om één man op het hakblok te leggen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2013 08:51

LA riep te hard dat ie niet gebruikte, maakte mensen helemaal kapot die hem beschuldigden. Dat en wat ie pakte hoorde bij die periode in het fietsen, maar puur vanwege die bijkomende zaken moet ie op het hakblok. Hij heeft levens verwoest van mensen die volledig in hun recht stonden. En daarom is het een grote eikel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dario
Forum-lid

dario 17 feb 2013 10:16

+1
Dat ze met velen waren was al langer duidelijk. Maar L.A. was niet 'zomaar een van de velen'...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bleek
Forum-lid

bleek 17 feb 2013 13:02

daniel1975 schreef:LA riep te hard dat ie niet gebruikte, maakte mensen helemaal kapot die hem beschuldigden. Dat en wat ie pakte hoorde bij die periode in het fietsen, maar puur vanwege die bijkomende zaken moet ie op het hakblok. Hij heeft levens verwoest van mensen die volledig in hun recht stonden. En daarom is het een grote eikel.
Ik vind dat wat er is toegediend (meuk voor dieren, niet getest op mensen) en de druk die daar bij kijken kwam (gebruiken of vertrekken) redelijk vergelijkbaar met wat LA uithaalde. Het (mogelijk) verpesten van iemand zijn gezondheid vind ik niet minder erg dan iemand zijn reputatie aan flarden schieten. Zeker gezien de achtergrond van de 'artsen'.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 feb 2013 13:24

bleek schreef:
daniel1975 schreef:LA riep te hard dat ie niet gebruikte, maakte mensen helemaal kapot die hem beschuldigden. Dat en wat ie pakte hoorde bij die periode in het fietsen, maar puur vanwege die bijkomende zaken moet ie op het hakblok. Hij heeft levens verwoest van mensen die volledig in hun recht stonden. En daarom is het een grote eikel.
Ik vind dat wat er is toegediend (meuk voor dieren, niet getest op mensen) en de druk die daar bij kijken kwam (gebruiken of vertrekken) redelijk vergelijkbaar met wat LA uithaalde. Het (mogelijk) verpesten van iemand zijn gezondheid vind ik niet minder erg dan iemand zijn reputatie aan flarden schieten. Zeker gezien de achtergrond van de 'artsen'.
Dan nog blijft Armstrong de grootste eikel bij de wielrenners. Wat Fuentes en de ploegleiding van Kelme echter hebben uitgehaald is imho veel erger dan wat Ferrari en Bruyneel volgens het USADA rapport op hun kerfstok hebben.
Campagnolo Ultra Dork

triabas
Forum-lid

triabas 17 feb 2013 14:57

Ik zei ook dat het mijn oordeel over Lance iets milder maakt, niet dat ik het nu opeens een topgozer vind. Zoals je zegt: het is een grote eikel. En zijn bekentenis bij Oprah was waardeloos en eigenlijk reden om hem nog harder te straffen. Echter het is qua wielren-straffen wel heel scheef dat Lance alles in moet leveren en er verder niemand hard wordt aangepakt.

WdvB
Forum-lid

WdvB 18 feb 2013 16:36

triabas schreef:
Ik zei ook dat het mijn oordeel over Lance iets milder maakt, niet dat ik het nu opeens een topgozer vind. Zoals je zegt: het is een grote eikel. En zijn bekentenis bij Oprah was waardeloos en eigenlijk reden om hem nog harder te straffen. Echter het is qua wielren-straffen wel heel scheef dat Lance alles in moet leveren en er verder niemand hard wordt aangepakt.
Lance is alweer ver overtroeft door Pistorius, wie had dat gedacht. Er gaan al geruchten dat er ook steroiden in zijn huis zijn gevonden en dat ie zijn medailles moet inleveren.

Plaats reactie