Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

cannondale caad 10

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jan 2013 12:13

Cannondale Koen schreef:Ik ben ook van plan om een CAAD10 2013 te kopen.
Ik heb mijn zinnen gezet op de CAAD10 BLACK INC. ,maar zou er een Sram Force groep en andere wielen laten opsteken (als mijn verdeler dit wil doen). Waarschijnlijk mavic ksyrium equipe of mavic ksyrium elite.
Wat is jullie mening hierover?
Waarom Ultegra Di2 inruilen voor Sram Force? Volgens mij is dit frame ook Di2 specific volgens de Cannondale site.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 16 jan 2013 12:26

En beslist geen mavic equipe
Do kin der mar druk mei weze

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 16 jan 2013 12:33

Ik rijd momenteel ook met de equipe's maar ik zou voor een andere set gaan.
Achterwiel is al onder garantie vervangen i.v.m scheurtjes in de velg rond de spaaknippel. Dit lijkt geen incident te zijn maar komt veelvuldig voor bij de equipes.
Verder tot nu toe geen klachten over de wielen, maar ik heb dan ook niet echt een goed vergelijk gereden.

Welke set je dan wel moet nemen laat ik aan de experts over.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

nibali
Forum-lid

nibali 16 jan 2013 14:32

Ik heb mijn zinnen gezet op de CAAD10 BLACK INC. ,maar zou er een Sram Force groep en andere wielen laten opsteken (als mijn verdeler dit wil doen). Waarschijnlijk mavic ksyrium equipe of mavic ksyrium elite.
Ik heb zelf onder mijn CAAD 9 (Matzwart) Mavic Ksyrium SL wielen zitten.
Prima wielen voor mijn gebruik.
Tot deze keuze ben ik gekomen via dit forum, maar dan in een ander topic.
Specialized Venge Expert 2016

materialist
Forum-lid

materialist 16 jan 2013 15:20

nibali schreef:
Ik heb zelf onder mijn CAAD 9 (Matzwart) Mavic Ksyrium SL wielen zitten.
Prima wielen voor mijn gebruik.
Tot deze keuze ben ik gekomen via dit forum, maar dan in een ander topic.
Een zwarte dag voor het forum. Ach 1 keertje mag wel, lullig dat jij het bent

Cannondale Koen
Forum-lid

Cannondale Koen 16 jan 2013 22:45

[/quote]

Waarom Ultegra Di2 inruilen voor Sram Force? Volgens mij is dit frame ook Di2 specific volgens de Cannondale site.[/quote]

Om de prijs te drukken. Mat zwart vind ik het enige mooie frame qua kleurdesign.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jan 2013 23:08

Als het niet lukt kan je voor een Canyon Ultimate AL 9.0sl gaan, Qua frame ongeveer gelijk in kwaliteit aan de Caad 10 en al precies zoals je hem wilt hebben.
Dan heb je alleen de verkeerde nickname gekozen voor het forum maar dat is een bijzaak. ;)
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 17 jan 2013 11:18

De canyon al is stijver in het bracket misschien ook wat comfortabeler en de zit is minder diep. De canyon is volgens mij de betere fiets. Daartegen is de caad veeel mooier afgewerkt, lasnaden, kleuren en lak. Mijn zoon heeft een caad en ik een canyon al. De afwerking van canyon is werkelijk niet mooi, al die lasnaden en de lak waait er nog eens af.

Cannondale Koen
Forum-lid

Cannondale Koen 27 jan 2013 11:27

Na een bezoek gebracht te hebben aan Velofolies en op dit forum wat gelezen te hebben koop ik hoogstwaarschijnlijk een CAAD 10 2013. Qua kleurdesign wordt het waarschijnlijk de 105.
Bij voorkeur met Sram Force 2013 Compact groep en Fullcrum R3 2013 (na aanbevelingen op dit forum).
Ik zie 2 mogelijkheden :
- Ik probeer een CAAD 10 in zijn geheel te kopen en vraag aan de fietswinkel of ze die willen ombouwen met de Force groep en de Fulcrum R3 wielset.
- Ik koop kader + vork apart en laat die verder opbouwen door de fietswinkel.

Indien ik start met een kader + vork en die opbouw met de Sram force + Fulcrum R3 wielen, kunnen jullie dan aanbevelingen geven voor de overige onderdelen? (ongeveer zelfde prijs/kwaliteit als Force&Fulcrum R3)
- Zadel + zadelpen.
- Stuur + stuurpen.
- ev .buitenband.
- Al de rest dat ik vergeten ben.

Graag een reactie. Overige opmerkingen of bedenkingen zijn zeker welkom.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 jan 2013 12:31

Op mijn supersix heb ik voor zadel, stuur- en stuurpen gekozen voor ritchey wcs. Laag gewicht, ziet er strak uit en is gewoon goed. Ook kun je kijken naar onderdelen van 3T. Zadel hangt af van je persoonlijke voorkeur, stuurlint neem ik meestal van Fizik. Zeker als je voor een wit stuurlint gaat is dat een goede keuze. Banden kies ik meestal voor Continental GP4000s. Laag gewicht, goede rolweerstand en grip en ook nog redelijk lekbestendig.

rob86
Forum-lid

rob86 27 jan 2013 12:40

Cannondale Koen schreef:Na een bezoek gebracht te hebben aan Velofolies en op dit forum wat gelezen te hebben koop ik hoogstwaarschijnlijk een CAAD 10 2013. Qua kleurdesign wordt het waarschijnlijk de 105.
Bij voorkeur met Sram Force 2013 Compact groep en Fullcrum R3 2013 (na aanbevelingen op dit forum).
Ik zie 2 mogelijkheden :
- Ik probeer een CAAD 10 in zijn geheel te kopen en vraag aan de fietswinkel of ze die willen ombouwen met de Force groep en de Fulcrum R3 wielset.
- Ik koop kader + vork apart en laat die verder opbouwen door de fietswinkel.

Indien ik start met een kader + vork en die opbouw met de Sram force + Fulcrum R3 wielen, kunnen jullie dan aanbevelingen geven voor de overige onderdelen? (ongeveer zelfde prijs/kwaliteit als Force&Fulcrum R3)
- Zadel + zadelpen.
- Stuur + stuurpen.
- ev .buitenband.
- Al de rest dat ik vergeten ben.

Graag een reactie. Overige opmerkingen of bedenkingen zijn zeker welkom.
Volgens mij is het dit wat je zoekt:

http://www.cannondale.com/2013/bikes/ro ... e-crankset" onclick="window.open(this.href);return false;

Cannondale Koen
Forum-lid

Cannondale Koen 27 jan 2013 13:42

Klopt! Maar dan met een andere :
-kleuruitvoering
-wielset

Plaats reactie