[quote="litespeed"][quote="Sharkman 1"]Mr. Lynskey nog even gesproken, wel grappig dat de stand tegenover hem die van van Nicholas was. Kun je meteen zien wat echt vakmanschap is (uiteraard tegen een prijs) en wat slechts letterlijk en figuurlijk goedkope kopieën. Waar de één ophoud begint de ander (maar elk hebben ze hun bestaansrecht).[/quote]
Hier begrijp ik weinig van. Licht eens toe waarom VanNicholas een letterlijke en figuurlijke kopie van Lynskey zou zijn. Het is allebei titanium...?
Lynskey maakt frames met redelijk veel sloping. 34,8mm zitbuis. Flink oversized buizen. Onderbuis is soms bi-axiaal geovaliseerd. Ook de staande achtervork is soms gebogen.
Dat alles zie je niet bij VanNicholas met de 31mm zitbuizen en veel dunnere buizen en beperkte sloping.
Dus ik zie meer verschillen dan overeenkomsten. Zeker niet de mate van overeenkomsten als bij de 83 carbonmerken die ik gisteren heb gezien met de oversized balhoofd- en bracketsecties die bijna allemaal hetzelfde zijn.
De Chinook waar ik op gereden heb, vond ik zeker zo goed (prijs/kwaliteit) als m'n nieuwe Lynskey.
[/quote]
Ik denk dat Lynskey en Van Nicholas niet eens zo ver uit elkaar liggen qua "segment". De Lynskeys van vandaag de dag, zijn niet meer die van een jaar of 4 geleden......das duidelijk te zien. Groter worden (meneer Lynskey is een echte commerciele jongen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
) is niet altijd beter voor de kwaliteit. Zeker niet voor een "afwerkings gevoelig" materiaal als ti. Het blijven wel mooie (betaalbare) frames....