Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2010

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 23 okt 2010 12:22

[quote="Stefan"]Gisteren ook ´even´ naar de beurs geweest. Ik had ongeveer 8 uur nodig om helemaal rond te gaan. Maar dat kwam vooral omdat ik nogal veel bekende tegen kwam. O.a. AM en een heel aantal oud collega´s. Het was eigenlijk meer een bijbabbel sessie.

Het mooiste vond ik die zogenaamde ´Colnago fans´ die helemaal stonden te geilen op de nieuwe C59. Maar vervolgens niet door hadden dat op 2 meter afstand Mr. Colnago himself stond..... De hele stand stond vol maar ik had het idee dat niemand hem herkende.

Ik ben normaal gezien toch niet zo´n handtekeningenjager of iemand die met een bekend persoon op de foto wilt staan. Maar bij Ernesto kon ik het toch niet laten.
Afbeelding
[/quote]



Heel erg gaaf!!
Anima Sana In Corpore Sano.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 23 okt 2010 15:09

Had ik toch een weddenschap met mijn broertje moeten doen.
Ik zei dat is Ernesto toen we bij de colnago's stonden mijn broertje beweerde van niet, was dus wel zo.
Eén ding dat mij wel op viel is dat veel fietsen erg glimmen(mij iets te veel)
Maar volgens mij komt dat meer door het licht dan dat de fietsen glitterende verf hebben.
Mijn horloge glom ook erg terwijl die dat in normaal licht niet doet. Hierdoor krijg je toch een wat vertekend beeld van de kleuren....
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 23 okt 2010 16:13

Gisteren bijna 6 uur rondgelopen maar lang niet alles kunnen zien, denk dat we ook veel meer hebben zitten kletsen bij diverse stands. Ik heb in ieder geval weer genoten in deze grote snoepwinkel, al vond ik sommige stands/merken dit jaar wel wat tegenvallen. Zo vond ik bv de 'De Rosa' stand sober en de 'De Rosa Idol' uitgevoerd in kermisachtige 3D glitterlak ronduit lelijk! (Wat nog eens extra wordt geaccentueerd door de vele spotlights die boven in de hal hangen) Bijzonder grappig vond ik de materiaal vrachtwagen van Vacansoleil waarvan ik van de overigens zeer vriendelijke belgische mechanicien, alles mocht bewonderen en opentrekken.. Volgend jaar gaat men in zee met Ridley. En het mooiste van alles vond ik toch wel dat ik mijn goede vriendin blij heb kunnen maken met een prachtig boek van haar jeugdidool en destijds zeer telentvolle wielrenner Jean-Pierre Monseré. 'Voor altijd 22'

http://www.humo.be/tws/tv-tips/17223/be ... gtrui.html
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 23 okt 2010 16:53

[quote="litespeed"][quote="Sharkman 1"]Mr. Lynskey nog even gesproken, wel grappig dat de stand tegenover hem die van van Nicholas was. Kun je meteen zien wat echt vakmanschap is (uiteraard tegen een prijs) en wat slechts letterlijk en figuurlijk goedkope kopieën. Waar de één ophoud begint de ander (maar elk hebben ze hun bestaansrecht).[/quote]
Hier begrijp ik weinig van. Licht eens toe waarom VanNicholas een letterlijke en figuurlijke kopie van Lynskey zou zijn. Het is allebei titanium...?

Lynskey maakt frames met redelijk veel sloping. 34,8mm zitbuis. Flink oversized buizen. Onderbuis is soms bi-axiaal geovaliseerd. Ook de staande achtervork is soms gebogen.

Dat alles zie je niet bij VanNicholas met de 31mm zitbuizen en veel dunnere buizen en beperkte sloping.

Dus ik zie meer verschillen dan overeenkomsten. Zeker niet de mate van overeenkomsten als bij de 83 carbonmerken die ik gisteren heb gezien met de oversized balhoofd- en bracketsecties die bijna allemaal hetzelfde zijn.

De Chinook waar ik op gereden heb, vond ik zeker zo goed (prijs/kwaliteit) als m'n nieuwe Lynskey.
[/quote]

Ik denk dat Lynskey en Van Nicholas niet eens zo ver uit elkaar liggen qua "segment". De Lynskeys van vandaag de dag, zijn niet meer die van een jaar of 4 geleden......das duidelijk te zien. Groter worden (meneer Lynskey is een echte commerciele jongen ;) ) is niet altijd beter voor de kwaliteit. Zeker niet voor een "afwerkings gevoelig" materiaal als ti. Het blijven wel mooie (betaalbare) frames....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4796
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 okt 2010 16:56

[quote="Stefan"]
Ik ben normaal gezien toch niet zo´n handtekeningenjager of iemand die met een bekend persoon op de foto wilt staan. Maar bij Ernesto kon ik het toch niet laten.
[/quote]

Netjes, alleen die 'neon-reclame' linksboven is jammer ;-)

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 23 okt 2010 16:56

[quote="Tinn"][quote="Diogenes"]Heeft iemand een idee wat zo'n stalen Passoni frame kost?[/quote]

Ik heb dat als echte Nederlander natuurljk gevraagd. Wat ik uit het Engels van de aardige Italiaan kon opmaken was: Die roestvrij stalen Passoni (met tekst "light steel" er op) kost dik 4000 eu. Dat is incl. voorvork, balhoofd, stuurpen, stuur en zadelpen. [/quote]

Toch wel zwaar overpriced als je het mij vraagt. Voor zo'n prijs zou je toch wel mogen verwachten dat je eens in de fabriek mag gaan kijken.......(niet dus, want ze worden gewoon bij Bertoletti gelast ;) )
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

hagi
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 23 okt 2010 17:54

Tinn bedankt voor je mooie foto reportage kon niet naar bike motion.

cervelosram
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:54

cervelosram 23 okt 2010 18:22

Iemand die wat foto's van de nieuwe Cervélo modellen heeft staan?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38859
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2010 18:44

Ook wij zijn net terug van de BM.
Ik vond het eigenlijk maar een beetje tegenvallen. Ons vielen een aantal zaken op:
- zeer weinig dames-materiaal itt vorig jaar.
- pina-stand nog steeds zeer ontoegankelijk
- scott slaat de plank volledig mis met de stand
- vrijwel elk merk stond met meerdere 29-ers
- veel te veel drukke designs
- Passoni sprong er IMHO met kop en schouders bovenuit
- de mountainbikes van LaPierre konden ons zeer bekoren. Positieve uitschieter op de beurs!
- de rode SR 11-speed logo's zijn echt lelijk. De standbemanning snapte er ook niet veel van....
- de DeRosa Idol één van de lelijkste fietsen dit jaar

Hopelijk volgend jaar weer wat rustigere designs. Ben blij dat ik dit jaar geen nieuwe fiets uit hoef te zoeken, want ik zou het echt niet weten. Of dan toch maar een Passoni..... ;-)
Less is bore

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 23 okt 2010 19:03

[quote="Herera"]Gisteren bijna 6 uur rondgelopen maar lang niet alles kunnen zien, denk dat we ook veel meer hebben zitten kletsen bij diverse stands. Ik heb in ieder geval weer genoten in deze grote snoepwinkel, al vond ik sommige stands/merken dit jaar wel wat tegenvallen. Zo vond ik bv de 'De Rosa' stand sober en de 'De Rosa Idol' uitgevoerd in kermisachtige 3D glitterlak ronduit lelijk! (Wat nog eens extra wordt geaccentueerd door de vele spotlights die boven in de hal hangen) Bijzonder grappig vond ik de materiaal vrachtwagen van Vacansoleil waarvan ik van de overigens zeer vriendelijke belgische mechanicien, alles mocht bewonderen en opentrekken.. Volgend jaar gaat men in zee met Ridley. En het mooiste van alles vond ik toch wel dat ik mijn goede vriendin blij heb kunnen maken met een prachtig boek van haar jeugdidool en destijds zeer telentvolle wielrenner Jean-Pierre Monseré. 'Voor altijd 22'

http://www.humo.be/tws/tv-tips/17223/be ... gtrui.html
[/quote]
Ik vind de 'vind ik leuk' knop niet! ;)

:D

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1793
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 23 okt 2010 19:04

[quote="Daniel1975"] de DeRosa Idol één van de lelijkste fietsen dit jaar
[/quote]

Dat vond ik dus ook!

[quote="Herera"] Zo vond ik bv de 'De Rosa' stand sober en de 'De Rosa Idol' uitgevoerd in kermisachtige 3D glitterlak ronduit lelijk![/quote]



Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 23 okt 2010 19:11

[quote="Herera"]En het mooiste van alles vond ik toch wel dat ik mijn goede vriendin blij heb kunnen maken met een prachtig boek van haar jeugdidool en destijds zeer telentvolle wielrenner Jean-Pierre Monseré. 'Voor altijd 22'

http://www.humo.be/tws/tv-tips/17223/be ... gtrui.html
[/quote]

Is het boek daar te koop of heb je het ergens mee gewonnen?

Hoewel ik eigenlijk niet zo'n fan ben van beursbezoek overweeg ik om morgen even te gaan kijken. Als ik weet dat ik met een mooi boek thuis kan komen is de motivatie om te gaan wat groter. ;)

Plaats reactie