Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2013 17:47

Jongens laat het maar; hij weigert structureel om dingen eerst te lezen om daarna dan een gefundeerd antwoord te kunnen geven. En dan doel ik zowel op het niet lezen van het grote rapport als het niet lezen van de info van anderen hier.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jan 2013 18:43

daniel1975 schreef:hij weigert structureel om dingen eerst te lezen .
Hij niet alleen ;-)

Overigens vind ik een zoektocht naar nuance veel belangrijker dan heksenjacht of alles maar goedvinden. Rechtvaardigheid zonder vergeving heeft voor mij namelijk geen waarde.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2013 18:54

Om te vergeven moeten een aantal figuren toch wel heel wat meer vertellen dan wat ze nu doen. En niet alleen maar "oprah, we're talking about me now, not others".
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 jan 2013 13:11

scepticus schreef:
marconi schreef:Dus dan heeft LA na 2001 geen EPO meer gebruikt omdat dit getraceerd kon worden.
Microdosing ;-)
Dat had ik eerder ook al geschreven !!! Waren anderen dan niet zo bijdehand om hetzelfde te doen? Gewoon onder die bekende hematocriet van 50 blijven?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 21 jan 2013 13:13

marconi schreef:
scepticus schreef:
marconi schreef:Dus dan heeft LA na 2001 geen EPO meer gebruikt omdat dit getraceerd kon worden.
Microdosing ;-)
Dat had ik eerder ook al geschreven !!! Waren anderen dan niet zo bijdehand om hetzelfde te doen? Gewoon onder die bekende hematocriet van 50 blijven?
Hoe kom je erbij dat Armstrong als enige die strategie volgde? Het hele peloton stond strak van de dope in die jaren (en misschien nu nog wel).

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 13:13

marconi schreef:
scepticus schreef:
marconi schreef:Dus dan heeft LA na 2001 geen EPO meer gebruikt omdat dit getraceerd kon worden.
Microdosing ;-)
Dat had ik eerder ook al geschreven !!! Waren anderen dan niet zo bijdehand om hetzelfde te doen? Gewoon onder die bekende hematocriet van 50 blijven?
Microdosing en hct<50 zijn verschillende dingen.

Als je epo subcutaan spuit is het een aantal dagen opspoorbaar.
Als je ieder avond intraveneus een microdosis zet is het de volgende ochtend al niet meer te detecteren.

De grote kanonnen hadden dit kennelijk snel door, want er zijn nooit echt grote renners betrapt op epo, alleen kleine sukkelaars zoals Bruynlandts.
Laatst gewijzigd door scepticus op 21 jan 2013 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 jan 2013 13:18

Ik schreef eerder:


marconiForum-lid Berichten: 2442Geregistreerd: 10 mei 2004 13:00


door marconi » 19 jan 2013 19:56

>> EPO =EPO ! En ook die andere rotzooi is niet of weinig verschillend. Jullie kunnen neerschrijven wat je wilt, maar ik geloof gewoon niet dat EPO bij de ene renner andere invloed heeft dan bij de andere. Met micro doseringen kan je wellicht de hematocriet onder de 50 houden maar verder zie ik er geen verschil tussen. Misschien is er een verschil wanneer je die rotzooi injecteert.<<

Kan allemaal waar zijn maar met een hoge dosering zal het hematocriet toch behoorlijk boven de 50 komen zoals bij Riis . Met microdoseringen zal dit wellicht onder de 50 kunnen blijven. Wat is er fout aan deze theorie?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 13:20

Je snapt niet wat een microdosering is.

Met microdosering wordt niet bedoeld een lage dosis epo in het algemeen, maar een kleine dosering die dagelijks intraveneus wordt gezet ipv eens per 3 subcutaan, waardoor de epo de volgende ochtend het lichaam alweer uit is en dus niet opspoorbaar is bij een urinetest op epo. Als je dan ook nog verschillende soorten epo tegelijk zou gebruiken zou het mogelijk nóg lastiger op te sporen zijn.

Dat je hematocriet onder de 50 moet blijven is al sinds 1997 zo.
Het is maar héél incidenteel gebeurd dat er mensen boven die toegestane grens zaten (Erik Dekker, Marianne Timmer, anyone?).
Maar als je van nature 42% hebt kun je best wat winnen als je tot 50% kunt gaan.

Dus wie het idee van microdosing snapte heeft sowieso tot 2008 volop epo kunnen gebruiken. (en daarna ongetwijfeld ook nog wel)

Handleiding voor hoe het moet

Maar er zijn nog wel meer dingen die nog niet helemaal bekend zijn.
Hoe zit het met bloedtransfusies? Hebben rijders als Rasmussen en Contador trucjes gedaan waarbij ze direct vóór een belangrijke rit een bloedzakje erin deden en na de rit er meteen weer eentje uit haalden?

Groeihormonen? HGH? IGF-1?

Bloedvervangers? HemAssist? Oxyglobine?

Gendoping? Repoxygen?

SARM-S4?

AICAR?

Ik wil wel weten wat LA in 2009 en 2010 deed en ik hoop stiekem ook dat Rasmussen gaat bekennen, en dan ook echt alle details, stofnamen, doseringen, methodes etc etc beschrijft.
Laatst gewijzigd door scepticus op 21 jan 2013 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2013 13:47

Volgens mij is de truc met de bloedtransfusies dat je ergens in de weken van de Tour een behoorlijke hoeveelheid bloed aftapt. Dit haal je door de centrifuge zodat je vooral de rode bloedlichaampjes over houdt. Doordat er nog tijd tussen het aftappen en de etappe koers zit kan het lichaam zich herstellen. Stopt de zakken in een koelkast (Ricco, medisch gecertificeerde koelkasten zijn met een reden duurder dan een huis tuin en keukenmodel). Na bijv een week koersen als de bergen er aan komen dan begin je met het toe dienen van je bloed.

En voor diegene die 't niet weten (MARCONI) ook al heb je van nature een hematocriet van 49, na 2 weken koersen is je hematocriet echt geen 49 meer. Als je die met microdoseringen EPO of met 't terug injecteren van je eigen bloed hoog kunt houden heb je daarmee een enorm voordeel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 21 jan 2013 13:49

scepticus schreef:Het is maar héél incidenteel gebeurd dat er mensen boven die toegestane grens zaten (Erik Dekker, Marianne Timmer, anyone?).
Pantani, Giro 1999, als ik me niet vergis.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 13:51

Ja, maar dat was een complot van de gokmaffia!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 21 jan 2013 16:36

scepticus schreef:Maar er zijn nog wel meer dingen die nog niet helemaal bekend zijn.
Hoe zit het met bloedtransfusies? Hebben rijders als Rasmussen en Contador trucjes gedaan waarbij ze direct vóór een belangrijke rit een bloedzakje erin deden en na de rit er meteen weer eentje uit haalden?
(...)
Ik wil wel weten wat LA in 2009 en 2010 deed en ik hoop stiekem ook dat Rasmussen gaat bekennen, en dan ook echt alle details, stofnamen, doseringen, methodes etc etc beschrijft.
Volgens een direct betrokkene reed Rasmussen de Tour van 2007 op 'vijf bloedzakken, 100.000 eenheden epo, testosteron en cortisonen'. (NRC)
Da's toch ff andere koek dan waar de Postals mee bezig waren in de jaren ervoor! Dan lijkt dit toch aardig te kloppen: "...waarbij ze direct vóór een belangrijke rit een bloedzakje erin deden en na de rit er meteen weer eentje uit haalden", althans, het eerste, het tweede lijkt mij niet.
Verwacht ook niet dat-ie binnenkort gaat bekennen. Zal z'n zaak niet bepaald goed doen.

Plaats reactie