Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 06 jan 2013 22:48

Maar vandaag was Marianne gelukkig wel weer op tv (volgens mij bijna net zo lang als het verslag van de wedstrijd van de mannen)!

Goede opwarmer voor het NK van komend weekend.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 12 jan 2013 22:24

Weer een topprestatie vandaag neergezet.
Wordt in Egmond Pier Egmond op slechts 1minuut 30 gereden t.o.v. winnaar bij de mannen.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 13 jan 2013 09:54

http://nos.nl/video/461175-vos-en-de-zi ... etsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 13 jan 2013 10:44

Kijktip: Mooie uitgebreide samenvatting plus interviews op de website van RTV-Noord Holland.

http://www.rtvnh.nl/sport/95309/Mariann ... ier-Egmond" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 11:31

rhino7 schreef:Weer een topprestatie vandaag neergezet.
Wordt in Egmond Pier Egmond op slechts 1minuut 30 gereden t.o.v. winnaar bij de mannen.
Ik hoorde op de TV dat zij winnares bij de vrouwen was en 15de overall! Zij was o.a. sneller dan Laurens ten Dam !
Waar haalt zij die power vandaan ??? Wat een sportvrouw!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2013 12:16

Kijk ff op de Strava van LtD, die doet niet veel meer dan rustige duurtrainingen in de opbouw naar het nieuwe seizoen. Daarnaast werd Vos er zelfs nog een door een Sportklasse renner afgereden, dus wereldtop vrouwen door een 3e rangs amateurtje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 12:29

amclassic-fan schreef:Kijk ff op de Strava van LtD, die doet niet veel meer dan rustige duurtrainingen in de opbouw naar het nieuwe seizoen. Daarnaast werd Vos er zelfs nog een door een Sportklasse renner afgereden, dus wereldtop vrouwen door een 3e rangs amateurtje.
Oh ja, joh ? Dus hiermede toon je wederom aan dat Marianne Vos maar een waardeloze renster is en in feite niks voorstelt.. Nou , het allerbeste er mee hoor! Overall 15de lijkt mij toch niet zo slecht voor een wegrenster op een ATB tussen al die gespierde en ook prima getrainde mannenbenen ! Vos is ook geen ATBster. Jij kan het niet laten om het vrouwen wielrennen af te kammen hé ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2013 13:03

Wat weet Marconi alles toch weer heerlijk uit zijn verband te trekken. Amclassic-fan zegt helemaal niet dat Vos een waardeloze renster is. Hij stelt (terecht) dat Vos geen toprenner is. Marconi mag hier van mij best kwaad over worden maar dat wordt nog best lastig als hij het geslacht van zijn heldin niet in twijfel wil trekken ;)

Zoals elders al betoogd: Vos is vol in voorbereiding op de WK cross en Ten Dam is in opbouw naar de opbouw van de opbouw van het seizoen. Ja, Vos was sneller dan Ten Dam maar veertien heren zonder profcontract waren sneller dan Vos. Volgens de logica van Marconi kun je dan ook stellen dat de sportklasse sterker is dan het profwielrennen. Dan volgen am-classic fan en ik toch liever iets realistischer argumenten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 13:32

timo2.0 schreef:Wat weet Marconi alles toch weer heerlijk uit zijn verband te trekken. Amclassic-fan zegt helemaal niet dat Vos een waardeloze renster is. Hij stelt (terecht) dat Vos geen toprenner is. Marconi mag hier van mij best kwaad over worden maar dat wordt nog best lastig als hij het geslacht van zijn heldin niet in twijfel wil trekken ;)

Zoals elders al betoogd: Vos is vol in voorbereiding op de WK cross en Ten Dam is in opbouw naar de opbouw van de opbouw van het seizoen. Ja, Vos was sneller dan Ten Dam maar veertien heren zonder profcontract waren sneller dan Vos. Volgens de logica van Marconi kun je dan ook stellen dat de sportklasse sterker is dan het profwielrennen. Dan volgen am-classic fan en ik toch liever iets realistischer argumenten.
Nee, hij zegt het niet maar een goede lezer begrijpt direct wat hij bedoelt te zeggen. Een 3de rangs amateurtje bij de mannen is sneller dan de vrouwen wereldtop! Hoeveel liet zij er achter zich ?????
Vergeet niet dat ook Vos een wegrenster is die het ATBen en veldrijden daar naast doet ! Hoeveel mannelijke profrenners doen dit? Veel van die z.g. 3de rangs amateurtjes zitten niet zo erg ver van de top , ook wat trainen betreft. Soms zie je dat wanneer bij het NK wegrennen amateurtjes meedoen ! Tenslotte lijkt het mij duidelijk dat die z.g. 3de rangs amateurtjes heel veel trainen op een ATB anders hoef je er niet eens aan te beginnen.
Vos is een kleine frêle vrouw en geen spierbonk zoals sommige andere renners en rensters. Vrouwen zijn vanwege hun lichaamsbouw gewoon in de meeste sporten de mindere van mannen. Dat deze Vos gewoon overall 15de werd vind ik een enorme goede prestatie en het afkraken van deze prestatie vind ik hoogst onsportief.
Dat jij en je maatje AmClassic fan hier een gewoonte van maken vind ik ver beneden peil. Ik kom er voor uit dat ik de prestaties van Vos enorm bewonder.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2013 13:48

Waar heb ik zelfs maar gesuggereerd dat ik de prestaties van Vos niet bewonder? Zij is de absolute top bij de vrouwen, er staat geen maat op. Maar feit blijft dat gisteren op het strand veertien mannen sneller waren dan Vos en daar was geen enkele profrenner bij. Daar kun je allerlei drogredenen voor aanvoeren over frêle figuurtjes en spierbonken maar daarmee bevestig je enkel wat we al zeggen: ze is een toprenster maar geen toprenner. Als je dat niet eens meer kan vaststellen zonder van afkraken en onsportief gedrag te worden beschuldigd zegt helaas veel over jouw doorgeschoten idolate gedrag.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 13 jan 2013 14:07

Jongens, jongens duidelijk gevalletje van te weinig fietsen deze tijd van het jaar :lol: . Iedereen probeert weer zijn gelijk te halen.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2013 14:18

timo2.0 schreef:Waar heb ik zelfs maar gesuggereerd dat ik de prestaties van Vos niet bewonder? Zij is de absolute top bij de vrouwen, er staat geen maat op. Maar feit blijft dat gisteren op het strand veertien mannen sneller waren dan Vos en daar was geen enkele profrenner bij. Daar kun je allerlei drogredenen voor aanvoeren over frêle figuurtjes en spierbonken maar daarmee bevestig je enkel wat we al zeggen: ze is een toprenster maar geen toprenner. Als je dat niet eens meer kan vaststellen zonder van afkraken en onsportief gedrag te worden beschuldigd zegt helaas veel over jouw doorgeschoten idolate gedrag.
Nee, dat zei AmClassic Fan NIET!. Hij degenereerde de prestatie van de15de stek door te zeggen dat 3de rangs amateurtjes sneller waren dan wereldtop wegrenster Vos! Ik zou die 3de rangs amateurtjes wel eens in het hooggebergte willen zien met Vos ! Ja, die 14 die voor Vos eindigden waren allemaal 3de rangs amateurtjes hé ? En die Laurens Ten Dam werd er ook afgereden door die 3de rangs doping vrije amateurtjes..Tja, die reed zomaar voor de fun mee natuurlijk.My ass !
Jij en Am Classic Fan zijn 2 handen op 1 buik als je begrijpt wat ik bedoel. Bekijk het verder maar, ik blijf bij mijn beweringen dat jullie gewoon onsportief zijn in jullie beschouwing van de prestaties van Vos tussen die " 3de rangs amateurtjes". Ik heb verder nooit beweerd dat Vos een toprenster is tussen de mannen. Zij is een toprenster tussen de vrouwen en dat zij ook gewoon goede prestaties neer kan zetten tussen mannen en "3de rangs amateurtjes" op een ATB vind ik bewonderenswaardig.Jullie niet want anders zou je je wel positiever uitgelaten hebben over die prestatie.
Enne, MIJN doorgeschoten idolate gedrag? Houd jezelf een spiegel voor man !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie