Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek Madone 4.7 vs Cube Agree GTC SL

JurgenRoeland
Forum-lid

JurgenRoeland 11 jan 2013 11:27

Ik ben net terug van de fietsboer en heb de keuze voor een nieuwe racefiets teruggebracht naar de volgende twee mogelijkheden :

Trek Madone 4.7 met Triple Ultegra aan 2499€
of
Cube Agree GTC SL 2013 met Triple Ultegra standaard aan 2199€

De verkoper had naar prijs kwaliteit verhouding de voorkeur voor de Cube.
De Cube ziet er ook iets leuker uit met bekabeling in het frame en de Cube zou ook betere wielen hebben in modeljaar 2013 (DT Swiss CSW RA1.0)
De Trek zijn levenslange garantie geeft dan weer een voorkeur aan de Trek.

Kan iemand die er meer over weet dan ik een licht schijnen en mijn keuze makkelijker maken.

Dank bij voorbaat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jan 2013 16:59

Allebei goede fietsen, het prijsverschil zit hem vooral in de naam en de levenslange garantie van de Trek.
Ik zou mijn keuze in eerste instantie laten afhangen van de proefritten en daarna het uiterlijk. Als je de goede maat neemt kun je eigenlijk geen miskoop doen.
Campagnolo Ultra Dork

Roycosoepie
Forum-lid

Gebruikersavatar Roycosoepie 12 jan 2013 09:17

Koop de Cube. Is kwalitatief een goede fiets. De Cube en Trek verschillen niet zoveel in kwaliteit. Van het geld dat je overhoudt kun je weer accessoires van kopen.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 14 jan 2013 13:27

En de Trek is dat niet? Waarin verschillen ze van kwaliteit dan? Ben wel benieuwd waarop je dat baseert.
Persoonlijk zou ik voor de TREK gaan, met name vanwege de levenslange garantie en het feit dat de trek geometrie mij beter past. Daar zou jij dus ook even naar moeten kijken. De zit op de TREK is langer dan op de cube en dat scheelt nogal wat. Maakt ook uit voor de rijeigenschappen. De cube zal een stuk luier zijn dan de trek. Alles is dus afhankelijk van wat je zoekt in een fiets, aangezien deze 2 best wel wat uit elkaar liggen als het om eigenschappen gaat.

skimons
Forum-lid

skimons 15 jan 2013 11:12

ik zou me niet al teveel verheugen op de "betere" wielen van de cube. DT heeft zeker een goede naam, maar dat geldt vooral voor hun high end spullen. kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs.

uit ervaring weet ik dat de garantie bij Trek goed geregeld is, dat is bij Cube minder het geval. een en ander hangt ook voor een groot deel van de dealer af.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jan 2013 15:58

lawnmower schreef:De zit op de TREK is langer dan op de cube en dat scheelt nogal wat. Maakt ook uit voor de rijeigenschappen. De cube zal een stuk luier zijn dan de trek. Alles is dus afhankelijk van wat je zoekt in een fiets, aangezien deze 2 best wel wat uit elkaar liggen als het om eigenschappen gaat.
Precies andersom, als alles exact hetzelfde zou zijn. een langer frame is luier dan een kortere.
skimons schreef: uit ervaring weet ik dat de garantie bij Trek goed geregeld is, dat is bij Cube minder het geval. een en ander hangt ook voor een groot deel van de dealer af.
Dat laatste ben ik met je eens, dat daarvoor niet. Ik hoor op het MTB forum in zowel België als Ned nou niet echt fijne garantie verhalen van Trek.
Ze schuiven het nog al eens af op gebruik.

Bij Cube krijg je bij twijfel gewoon een nieuw frame en mocht je zelf vallen heb je voor circa een derde van de frameprijs een nieuwe voor een Agree zal dat 400 euro zijn. Dat is een stuk minder dan wat andere merken vaak met crash replacement regelen. Op papier lijkt de Trek garantie beter in de praktijk lees ik vaak het omgekeerde. Zelf heb ik nu totaal twee nieuwe Cube frames ontvangen zonder problemen.

De kwaliteit zal elkaar niet zoveel ontlopen, maar omdat ze nogal een afwijkende Geo hebben zou ik daar eerst eens goed naar kijken.

jeroentje1976
Forum-lid

jeroentje1976 19 jan 2013 22:42

Bekijik idd ook de wielen. Kijk of je wellicht andere wielen kunt voorstellen ipv de standaardwielen.

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 22 jan 2013 13:11

wasbeer2006 schreef:
lawnmower schreef:De zit op de TREK is langer dan op de cube en dat scheelt nogal wat. Maakt ook uit voor de rijeigenschappen. De cube zal een stuk luier zijn dan de trek. Alles is dus afhankelijk van wat je zoekt in een fiets, aangezien deze 2 best wel wat uit elkaar liggen als het om eigenschappen gaat.
Precies andersom, als alles exact hetzelfde zou zijn. een langer frame is luier dan een kortere.
skimons schreef: uit ervaring weet ik dat de garantie bij Trek goed geregeld is, dat is bij Cube minder het geval. een en ander hangt ook voor een groot deel van de dealer af.
Dat laatste ben ik met je eens, dat daarvoor niet. Ik hoor op het MTB forum in zowel België als Ned nou niet echt fijne garantie verhalen van Trek.
Ze schuiven het nog al eens af op gebruik.

Bij Cube krijg je bij twijfel gewoon een nieuw frame en mocht je zelf vallen heb je voor circa een derde van de frameprijs een nieuwe voor een Agree zal dat 400 euro zijn. Dat is een stuk minder dan wat andere merken vaak met crash replacement regelen. Op papier lijkt de Trek garantie beter in de praktijk lees ik vaak het omgekeerde. Zelf heb ik nu totaal twee nieuwe Cube frames ontvangen zonder problemen.

De kwaliteit zal elkaar niet zoveel ontlopen, maar omdat ze nogal een afwijkende Geo hebben zou ik daar eerst eens goed naar kijken.
Niet precies andersom. De zit is langer, niet de fiets. Dat maakt de balhoofdhoek en naloop minder, dat maakt hem scherper in gebruik.
Verder zou ik me niet teveel baseren op verhalen die je op de fora leest, aangezien slecht nieuws altijd op de fora wordt geplempt en een goede afhandeling als vanzelfsprekend wordt gevonden.
Mijn ervaring met trek is iig anders dan wat jij schetst.

Knoakehel
Forum-lid

Knoakehel 01 okt 2013 09:34

Uit ervaring: De garantieperiode is bij Cube beperkt tot 3 jaar. Let wel op met levenslang: in fietstermen is dit 10 jaar. Nog steeds leuk natuurlijk.

Een fiets kies je naargelang hetgeen je wil rijden. Een zenuwachtige fiets voor een sprinter of wat. Persoonlijk pas ik beter op het korte frame van cube, een lange stuurpen en dan heb je niet te klagen over stijfheid en direct sturen.

Zelf heb ik alleen maar goede tot zeer goede ervaringen met de ondersteuning van Cube. Ik kreeg een crashreplacement bij twijfel én buiten de garantieperiode.

the green peril
Forum-lid

the green peril 02 okt 2013 12:16

Ik weet niet wat voor maat frame jij nodig zou hebben maar ik kwam de Cube Agree GTC SL net tegen bij bikester van 2399 voor 1599:

http://www.bikester.nl/fiets/racefiets/ ... 31877.html

Ik heb daar vorige week een Cube Agree GTC pro gekocht en qua afhandeling verdient het echt een pluim.

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 02 okt 2013 12:23

Let even op de datum van de postdatum... ;) 11/01/13. Ik denk dat er al een keuze is gemaakt.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 02 okt 2013 13:12

TS heeft overigens na het dumpen van z'n vraag nooit meer iets van zich laten horen ;)

Plaats reactie