500 km fietsen in 24 uur?
Al goede voornemens? Schrijf je in voor HomeRide 2013. Zo blijf je fit én beteken je concreet iets voor een ander. Want door jouw deelname kunnen zieke kinderen en hun ouders dicht bij elkaar zijn. Een mooi begin van het nieuwe jaar!
HomeRide is een spectaculaire wielertocht voor het goede doel, die komend jaar op 15 en 16 juni wordt gereden. Je kunt je inschrijven met je collega’s, relaties, familie of vrienden. En meedoen als wielrenner of als begeleider: iedere functie is belangrijk. Samen haal je de finish en als team werf je fondsen voor het Ronald McDonald Kinderfonds.
Unieke ervaring: van Groningen naar Maastricht
Het doorkruisen van Nederland, het afzien in de nacht - HomeRide wordt binnen 24 uur verreden, dus er wordt ook ’s nachts gefietst! - en de bijzondere sfeer maken van deze uitdagende tocht een unieke ervaring. Kortom, schrijf je in en doe mee aan HomeRide!
Ga voor meer informatie naar http://www.homeride.nl
Leg een grote afstand af en verklein de afstand tussen zieke kinderen en hun ouders.
HomeRide is een spectaculaire wielertocht voor het goede doel, die komend jaar op 15 en 16 juni wordt gereden. Je kunt je inschrijven met je collega’s, relaties, familie of vrienden. En meedoen als wielrenner of als begeleider: iedere functie is belangrijk. Samen haal je de finish en als team werf je fondsen voor het Ronald McDonald Kinderfonds.
Unieke ervaring: van Groningen naar Maastricht
Het doorkruisen van Nederland, het afzien in de nacht - HomeRide wordt binnen 24 uur verreden, dus er wordt ook ’s nachts gefietst! - en de bijzondere sfeer maken van deze uitdagende tocht een unieke ervaring. Kortom, schrijf je in en doe mee aan HomeRide!
Ga voor meer informatie naar http://www.homeride.nl
Leg een grote afstand af en verklein de afstand tussen zieke kinderen en hun ouders.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Heb je al een team?
Ja, http://www.tc-de-fietsfriezen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;walterg schreef:Heb je al een team?
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Ik zie jullie nog niet bij de ingeschreven teams.
Hoe hard die die doelstelling van 7.000 euro? Op de site staat dat je onder dit bedrag niet eens kan starten.
Ik snap dat het goede doel centraal staat bij zo een tocht, maar ik zou het mooi klote vinden als je bijvoorbeeld 5.000 euro bij elkaar gesprokkeld hebt en dat je dan op het laatste moment alles af kan blazen.
Ik snap dat het goede doel centraal staat bij zo een tocht, maar ik zou het mooi klote vinden als je bijvoorbeeld 5.000 euro bij elkaar gesprokkeld hebt en dat je dan op het laatste moment alles af kan blazen.
Ik noem het een "klote organisatie" als ze 5000,- te weinig vinden. Voor een goed doel is elke inleg welkom.k33z schreef: maar ik zou het mooi klote vinden als je bijvoorbeeld 5.000 euro bij elkaar gesprokkeld hebt en dat je dan op het laatste moment alles af kan blazen.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo,
Heb tijdens de eerste editie de hele HomeRide gereden (Boogerd fietste met onze 2 teams mee
).
De €7000 is niet keihard maar als je bij de organisatie kan aantonen dat je echt je best hebt gedaan dan mag je echt wel rijden. Uiteindelijk bleek het voor ons goed te doen om het bedrag bij elkaar te krijgen je moet er alleen wat energie insteken.
Nog een paar adviezen, zorg dat je een grote bus(sen) mee hebt gedurende de tocht. Onze editie was behoorlijk nat en doordat wij een voormalige stadsbus tot onze beschikking hadden konden we hierdoor:
- tussentijds omkleden
- schuilen voor de regen
- diegene opvangen die moe zijn
- bevoorrading en extra wielsets ter beschikking ivm lekkebanden (wij hadden 2 extra begeleiders mee in de bus die lekke banden verwisselden
)
Ook hadden wij nog een motorrijder mee welke een stukje voor ons uitreed gedurende de nacht, hierdoor kon je beter zien waar je langs moest rijden (je bent toch op onbekend gebied). Dit werd door ons als zeer prettig ervaren. Je moet alleen iemand zien te vinden die zo lang op een motor wil zitten.
Je denkt misschien de organisatie assisteert toch ook? Dat is zo, maar het hele veld ligt naar een paar uurtjes helemaal uit elkaar en als je wat aan je fiets hebt wil je niet graag lang wachten tot er hulp komt.
Voor diegene die de tocht gaan fietsen, succes!
Heb tijdens de eerste editie de hele HomeRide gereden (Boogerd fietste met onze 2 teams mee
De €7000 is niet keihard maar als je bij de organisatie kan aantonen dat je echt je best hebt gedaan dan mag je echt wel rijden. Uiteindelijk bleek het voor ons goed te doen om het bedrag bij elkaar te krijgen je moet er alleen wat energie insteken.
Nog een paar adviezen, zorg dat je een grote bus(sen) mee hebt gedurende de tocht. Onze editie was behoorlijk nat en doordat wij een voormalige stadsbus tot onze beschikking hadden konden we hierdoor:
- tussentijds omkleden
- schuilen voor de regen
- diegene opvangen die moe zijn
- bevoorrading en extra wielsets ter beschikking ivm lekkebanden (wij hadden 2 extra begeleiders mee in de bus die lekke banden verwisselden
Ook hadden wij nog een motorrijder mee welke een stukje voor ons uitreed gedurende de nacht, hierdoor kon je beter zien waar je langs moest rijden (je bent toch op onbekend gebied). Dit werd door ons als zeer prettig ervaren. Je moet alleen iemand zien te vinden die zo lang op een motor wil zitten.
Je denkt misschien de organisatie assisteert toch ook? Dat is zo, maar het hele veld ligt naar een paar uurtjes helemaal uit elkaar en als je wat aan je fiets hebt wil je niet graag lang wachten tot er hulp komt.
Voor diegene die de tocht gaan fietsen, succes!
-
paulwindtegen
- Forum-lid
Wij gaan ook deelnemen met een team, zelf loop ik over van de motivatie om aan die 7.000 euro te komen (waarom lees je hier: http://www.homeride.nl/team/ligo/profiel" onclick="window.open(this.href);return false;). Het valt vooralsnog alleen niet mee, je loopt tegen een behoorlijke goede doelen moeheid aan is onze ervaring. Het vereist best wel wat werk.
Dat ze een minimale inleg vragen vind ik niet meer dan terecht. Het blijft een sponsortocht en geen toertocht.
Weet Steenhuis of het overambitieus is om met 4 man uit je team de 500 helemaal te gaan rijden?
Dat ze een minimale inleg vragen vind ik niet meer dan terecht. Het blijft een sponsortocht en geen toertocht.
Weet Steenhuis of het overambitieus is om met 4 man uit je team de 500 helemaal te gaan rijden?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
paulwindtegen schreef:Wij gaan ook deelnemen met een team, zelf loop ik over van de motivatie om aan die 7.000 euro te komen (waarom lees je hier: http://www.homeride.nl/team/ligo/profiel" onclick="window.open(this.href);return false;). Het valt vooralsnog alleen niet mee, je loopt tegen een behoorlijke goede doelen moeheid aan is onze ervaring. Het vereist best wel wat werk.
Wij waren in totaal met 17 mannen en 1 vrouw. Hiervan hebben 9 mannen en de vrouw de totale afstand gefietst. Ook Boogerd heeft de hele afstand gefietst. Een aantal had vooraf aangegeven dat ze niet alles wilden fietsen en een aantal is gedurende de tocht afgevallen.
Onze groep bestaat wel uit goed getrainde fietsers, dus of het voor jullie ambitieus is kan ik moeilijk zeggen. Ik zelf vond het vooral lang duren, wij deden er in totaal inclusief alle stops 21 uur over waarvan net geen 17 uur netto fiets tijd. Wel scheelt het dat het evenement nu in juni is en niet zoals bij ons in september, hierdoor fiets je toch even een aantal uur langer in het licht, waardoor je nog wat te kijken hebt.