Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 dec 2012 11:17

wasbeer2006 schreef:Artikel in de telegraaf over EPO

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... PO___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De werking van EPO zou niet bewezen zijn... :shock: ...waarschijnlijk is die onderzoeker nog nooit buiten zijn laboratorium geweest... het 'bewijs' ligt toch op straat... midden jaren negentig. :mrgreen:

phil
Forum-lid

phil 09 dec 2012 16:34

Eerder op het Idfa te zien, nu online te bekijken (goed tijdens een regenachtige middag ;) ) de documentaire 9.79* over Ben Johnson tijdens de OS in 1988. Blijkt maar weer dat het wielrennen bepaald geen uitzondering is mbt dopinggebruik...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Skg3-eoxq4

Hier wat achtergrondinfo:

http://www.hollanddoc.nl/projecten/idfa ... 9-79-.html

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 dec 2012 13:35

tennisser schreef:
wasbeer2006 schreef:Artikel in de telegraaf over EPO

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... PO___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer van hetzelfde.... :roll:

Wat we al langer wisten: RCT's zijn niet altijd the holy grail en kennen bergen practische en ethisch bezwaren. Tijd voor een stevig potje data mining in de klimtijden (vrij toegangkelijk) en SRM-data (anyone?) uit de jaren 90 en 00.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 11 dec 2012 12:27

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... _om__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2012 20:21

Scarponi met terugwerkende kracht 3 maanden geschorst vanaf 1 okt ivm contacten met Ferrari. Wat een belachelijke straf!!!!!! Dat is gewoon zelfde als vrijspraak. Ondanks dat ie al eerder gestraft is geweest. Die italiaanse en spaanse bonden houden die gasten gewoon de hand boven het hoofd.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 16 dec 2012 13:44

Visconti ook 3 maanden.....die komen goed weg ! Had er dan op zijn minst 6 maanden van gemaakt....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 dec 2012 17:38

klassejustitie imho. Hoe ongeloofwaardig kun je je nu nog maken......

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 dec 2012 15:19

nu.nl schreef:Thomas Dekker gaat getuigen in zaak-Rasmussen

ARNHEM - Thomas Dekker is opgeroepen in de beroepszaak rond het ontslag van Michael Rasmussen door de Raboploeg. Dekker zal bij de eerstvolgende zitting op 7 maart worden gehoord op verzoek van Rasmussens advocaat André Brantjes.

Dekker was, zo bleek dinsdag tijdens het tweede getuigenverhoor, al gedagvaard maar had zich na moeizame communicatie afgemeld.
Net als twee andere getuigen: voormalig ploegarts Jan-Paul van Mantgem en oud-verzorger Joseba Nunez.

Dit drietal moet op 7 maart alsnog in Arnhem verschijnen in de zaak die draait om de ontslagvergoeding die Rasmussen eist. Hij kreeg eerder 700.000 euro, maar eist 5,8 miljoen euro.
Rasmussen hield dinsdag bij het Gerechtshof in Arnhem vol dat de ploegleiding van Rabobank in de Ronde van Frankrijk van 2007 wist dat hij zich niet had voorbereid in Mexico maar in Italië.

Voor het eerst meldde de Deen dat hij het plan al in april in de Ronde van Baskenland had besproken met ploegleider Erik Breukink.

Ook de ploegartsen Geert Leinders en Jan-Paul van Mantgem had hij in een gesprek gemeld dat hij niet op de door hem aan de internationale wielrenunie UCI opgegeven plaatsen zou trainen in juni.

Smoes
Nadat in november de Rabobank getuigen mocht laten opdraven - onder anderen teamdirecteur Theo de Rooij en Erik Breukink - was het nu de beurt aan Rasmussen, die zichzelf onder ede liet ondervragen door de raadsheren en advocaten.

De Deen verklaarde wat hij altijd heeft volgehouden: ''Theo wist dat ik niet in Mexico was geweest, het zou ook volslagen idioot zijn om voor de Tour in een andere tijdzone te gaan trainen. Het was een smoes om de pers te ontlopen.''

Van Heeswijk
Max Van Heeswijk, oud-ploeggenoot van Rasmussen bij Rabobank, kwam dinsdag wel getuigen. Hij verklaarde dat meerdere Raborenners half juli, nog voor het bedrog van Rasmussen naar buiten kwam, al wisten dat de Deen zich niet in Mexico had voorbereid op de Ronde van Frankrijk.

Rasmussen werd op 25 juli 2007 op staande voet ontslagen toen het teambaas Theo de Rooij naar eigen zeggen duidelijk was geworden dat de geletruidrager had gelogen over zijn verblijfplaatsen.

''Tijdens een trainingskamp van renners die niet in de Tour reden, kwam Gerben Löwik met het verhaal dat Rasmussen helemaal niet in Mexico was geweest. Dat had hij gehoord van Thomas Dekker, die wel in de Tour was'', vertelde Van Heeswijk, die één jaar ploeggenoot was van de Deen.

Verbaasd
De Limburger was opgeroepen door Rasmussens advocaat André Brantjes om aan te tonen dat het binnen de ploeg bekend was dat de klimmer zich gewoon in Europa had voorbereid op de Tour. ''Ik was verbaasd toen ik dat destijds hoorde, Gerben helemaal niet.''

Behalve een aantal renners, onder wie Lars Boom en Robert Gesink, waren volgens Van Heeswijk ook trainer Louis Delahaije en ploegarts Dion van Bommel aanwezig toen Löwik met het 'nieuwtje' over Rasmussen kwam.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 dec 2012 18:53

"Thomas Dekker moet getuigen in zaak-Rasmussen" dekt de lading dus beter.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 dec 2012 19:09

Max van Heeswijk heeft vanmiddag onder ede verklaard dat er meerdere mensen binnen rabo opde hoogte waren....

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 dec 2012 19:50

daniel1975 schreef:Max van Heeswijk heeft vanmiddag onder ede verklaard dat er meerdere mensen binnen rabo opde hoogte waren....
Het is een grote cover-up waarbij Rasmussen nu de zwarte piet krijgt. Tuurlijk wist (zeker de leiding) van Rabobank wat het werkelijke plan was.
En de coöperatieve bank wast de handjes in onschuld.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 dec 2012 20:16

Daar zijn we het al wel langer over eens denk ik alleen zou het nu wel eens heel concreet kunnen worden.

Wat ik wel nog steeds heel gek vind is dat er nu serieus gekeken wordt naar een schadevergoeding terwijl hij zelf vals speelde.

Maar iets anders: wanneer dient de zaak Bruyneel eigenlijk?

Plaats reactie