Tramrails en strandfiets projectje
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Ook niet met een beetje creativiteit? Of werkt een schijfrem qua olie heel anders?
Ik zag op de site van m-gineering dat Magura sinds kort een hydraulisch/mechanisch converter heeft. Best een flink ding dus misschien niet heel handig, wél geinig....
http://www.m-gineering.nl/eu2012-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m-gineering.nl/eu2012-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
hope heeft ook zon ding http://www.mantel-bikeparts.nl/hope-vtw ... verter-set
maarja, wel weer erg duur... bovendien betwijfel ik de werking icm hs33
maarja, wel weer erg duur... bovendien betwijfel ik de werking icm hs33
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
Waarom maak je er geen fixed set up van. Kan je de remmmen ook gelijk skippen.
Meerdere redenen: in Amsterdam weiger ik zonder remmen te fietsen, al die bullshit over 'vooruitkijken' en 'ik sta net zo snel stil als met remmen' klopt niet. (weet ik uit ervaring). Dan zijn er nog complicaties als kettinglijn, welke naaf van 135mm gaat werken, verticale dropouts, volgend jaar een karretje met een kind achter de fiets, etc, etc.
Bovendien vind ik de gele magura's veel te vet!
Ondertussen ben ik al wel tegen hoopjes problemen aangelopen: het goede binnenwerk voor de voorvork is niet meer te vinden (misschien heb ik eens geluk op Ebay). Ik heb op marktplaats een headshok-vork op de kop getikt die gelukkig de kleur blauw van de letters op het frame is. Die moet maar even voldoen, ondanks dat hij 2cm meer veerweg heeft en de geometrie nu voor geen meter meer klopt.
Bovendien vind ik de gele magura's veel te vet!
Ondertussen ben ik al wel tegen hoopjes problemen aangelopen: het goede binnenwerk voor de voorvork is niet meer te vinden (misschien heb ik eens geluk op Ebay). Ik heb op marktplaats een headshok-vork op de kop getikt die gelukkig de kleur blauw van de letters op het frame is. Die moet maar even voldoen, ondanks dat hij 2cm meer veerweg heeft en de geometrie nu voor geen meter meer klopt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Stuurlint? Hoe wil je dat doen met je remgrepen?
Ik zoe er gewoon lockon grips op doen denk ik
Ik zoe er gewoon lockon grips op doen denk ik
@japiecarbon, dit stuur pak je in de bocht, dus dan zijn lock-on grips een beetje lastig. Ik heb het zo opgelost:


De hele boel is nu rijdend, maar er zijn nog wel wat verbeteringen:
- het verzet is net een tikje te zwaar. Het zou gelijk moeten zijn aan mijn fixed, maar je merkt dat de weerstand toch wel hoger is
- de kettingspanner heeft de neiging los te lopen, waardoor de ketting overslaat
- de vork moet nog gereviseerd worden. Gelukkig heb ik een zak met de goede rubbertjes, dus van het voorjaar ga ik daar maar eens mee aan de slag. Ik blijf wel zoeken naar onderdelen voor de originele vork, maar dat wordt wel een moeilijk verhaal. Met de originele vork is de geometrie ook heel anders, de bovenbuis is dan bijna recht en het staat ook veel mooier (afgezien van het feit dat het beter zal rijden)
Ik zal vanavond even een lijstje onderdelen posten.


De hele boel is nu rijdend, maar er zijn nog wel wat verbeteringen:
- het verzet is net een tikje te zwaar. Het zou gelijk moeten zijn aan mijn fixed, maar je merkt dat de weerstand toch wel hoger is
- de kettingspanner heeft de neiging los te lopen, waardoor de ketting overslaat
- de vork moet nog gereviseerd worden. Gelukkig heb ik een zak met de goede rubbertjes, dus van het voorjaar ga ik daar maar eens mee aan de slag. Ik blijf wel zoeken naar onderdelen voor de originele vork, maar dat wordt wel een moeilijk verhaal. Met de originele vork is de geometrie ook heel anders, de bovenbuis is dan bijna recht en het staat ook veel mooier (afgezien van het feit dat het beter zal rijden)
Ik zal vanavond even een lijstje onderdelen posten.