Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Tramrails en strandfiets projectje

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 dec 2012 23:00

Niet die compatible zijn met HS33.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 02 dec 2012 23:07

Ook niet met een beetje creativiteit? Of werkt een schijfrem qua olie heel anders?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 dec 2012 09:02

Marybar?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

TTB1992
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 apr 2012 21:33

TTB1992 03 dec 2012 09:22

magura hs66 hendels op een hs33 remsysteem werkt...
Afbeelding

nadeel: moeilijk te vinden, en als gevonden: stervensduur
Laatst gewijzigd door TTB1992 op 03 dec 2012 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 03 dec 2012 16:33

Stervensduur idd! Het wordt een moustache/marybar achtig stuur denk ik. Daar passen de remhendels nog wel op.

supermatt
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 05 dec 2012 11:41

Ik zag op de site van m-gineering dat Magura sinds kort een hydraulisch/mechanisch converter heeft. Best een flink ding dus misschien niet heel handig, wél geinig....
http://www.m-gineering.nl/eu2012-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

TTB1992
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 apr 2012 21:33

TTB1992 06 dec 2012 07:52

hope heeft ook zon ding http://www.mantel-bikeparts.nl/hope-vtw ... verter-set

maarja, wel weer erg duur... bovendien betwijfel ik de werking icm hs33

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 09 dec 2012 19:34

Waarom maak je er geen fixed set up van. Kan je de remmmen ook gelijk skippen.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 09 dec 2012 20:50

Meerdere redenen: in Amsterdam weiger ik zonder remmen te fietsen, al die bullshit over 'vooruitkijken' en 'ik sta net zo snel stil als met remmen' klopt niet. (weet ik uit ervaring). Dan zijn er nog complicaties als kettinglijn, welke naaf van 135mm gaat werken, verticale dropouts, volgend jaar een karretje met een kind achter de fiets, etc, etc.

Bovendien vind ik de gele magura's veel te vet!

Ondertussen ben ik al wel tegen hoopjes problemen aangelopen: het goede binnenwerk voor de voorvork is niet meer te vinden (misschien heb ik eens geluk op Ebay). Ik heb op marktplaats een headshok-vork op de kop getikt die gelukkig de kleur blauw van de letters op het frame is. Die moet maar even voldoen, ondanks dat hij 2cm meer veerweg heeft en de geometrie nu voor geen meter meer klopt.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 11 dec 2012 20:17

Een kleine update: ik heb het stuur van mijn fixed getrokken om te proberen, lijkt niet gek! Het stuurlint wordt dan ook Diamond Wrap, maar dan in blauw-wit.

Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 dec 2012 21:03

Stuurlint? Hoe wil je dat doen met je remgrepen?
Ik zoe er gewoon lockon grips op doen denk ik

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 22 jan 2013 15:27

@japiecarbon, dit stuur pak je in de bocht, dus dan zijn lock-on grips een beetje lastig. Ik heb het zo opgelost:

Afbeelding

Afbeelding

De hele boel is nu rijdend, maar er zijn nog wel wat verbeteringen:
- het verzet is net een tikje te zwaar. Het zou gelijk moeten zijn aan mijn fixed, maar je merkt dat de weerstand toch wel hoger is
- de kettingspanner heeft de neiging los te lopen, waardoor de ketting overslaat
- de vork moet nog gereviseerd worden. Gelukkig heb ik een zak met de goede rubbertjes, dus van het voorjaar ga ik daar maar eens mee aan de slag. Ik blijf wel zoeken naar onderdelen voor de originele vork, maar dat wordt wel een moeilijk verhaal. Met de originele vork is de geometrie ook heel anders, de bovenbuis is dan bijna recht en het staat ook veel mooier (afgezien van het feit dat het beter zal rijden)

Ik zal vanavond even een lijstje onderdelen posten.

Plaats reactie