Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe Fiets een Look of een Rose

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16340
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 nov 2012 13:16

Zou ik de ambitie hebben om wedstrijden te gaan rijden zou ik voor de Rose gaan. Anders zonder twijfel te Look, veel mooier, waarschijnlijk een stuk comfortabeler en de service van een lbs.
Campagnolo Ultra Dork

jeroenbiking
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:30
Locatie: Helmond

jeroenbiking 19 nov 2012 17:02

Iedereen bedankt voor jullie input. Looks en uitstraling zijn voor de meeste erg belangrijk.
Zelf vind ik de rijeigenschappen ook erg belangrijk.
Ik heb deze test nog gevonden van de Look 566: http://www.roadbike.de/rennraeder/test- ... 6889.9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zachtere balhoofd zorgt voor onzekerheid bij hogere snelheden (mits google vertaling correct is)
Bij het zien vab het datenblatt begin ik toch te twijfelen:
http://www.roadbike.de/rennraeder/test- ... latt.9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vooral de performance en rijeigenschappen.
De looks van de Look 566 zijn prima, maar ik denk dat ik toch ga voor de rijeigenschappen.

De rose is als testsieger getest:
http://www.roadbike.de/rennraeder/test- ... 5096.9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Datenblatt:
http://www.roadbike.de/rennraeder/test- ... latt.9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarbij de wielen Mavic Ksyrium Elite zijn vervangen voor DT Swiss RS1550 en kost nu €1402.

Na het lezen van deze tests nijg ik inmiddels toch meer naar de Rose Pro RS 3000 ipv de Look 566. Ondanks alle positieve reacties voor de Look.
JeroenBiking
(Hoe lichter, hoe sneller...... je zult toch zelf moeten trappen!!!!!)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4550
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 19 nov 2012 17:27

Tja, je moet het zelf weten, we hebben je gewaarschuwd....

;-)

ps ik moet de eerste franse fiets nog zien die een duitse test wint.... net als dat de eerste duitse fiets nog gemaakt moet worden die een franse test wint natuurlijk... in nederland is koga toch ook het best... hahahaha...

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 19 nov 2012 19:31

Is niet helemaal terecht. Recent werd de 675 in Roadbike getest en goed bevonden. Enkel het balhoofd werd als te weinig stijf beoordeeld.
Real men wear blûk!!! Marcel

capo di frutta
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 okt 2011 19:27

capo di frutta 19 nov 2012 20:00

Wanneer je een tourfietser bent ( geen wedstrijden rijdt) dan zou mijn keuze zeker de Look 566 zijn. De Look's hebben een nette afwerking. Indien er problemen zijn is er een snelle en vlotte afhandeling bij eventuele garantie gevallen (5 jaar op het frame). Laat je niet gek maken door allerlei testen / meningen van al dan niet gekleurde ingevingen van een "vakblad" . Vervang wel de wielen in bijv Fulcrum 3. (maar dat is al gezegd)

gene
Forum-lid
Berichten: 2009
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 nov 2012 01:11

Als je een verstandelijke keuze maakt, kies je voor de Rose.
Prijs/kwaliteit van de Rose steekt er ver boven uit. Ik heb zelf de X-Lite Rose, uitstekende fiets.
Je moet dan wel zelf aan je fiets sleutelen of iemand weten die dit voor je wil doen

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4550
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 nov 2012 08:02

gene schreef:Als je een verstandelijke keuze maakt, kies je voor de Rose."
Prijs/kwaliteit van de Rose steekt er ver boven uit. Ik heb zelf de X-Lite Rose, uitstekende fiets.
Je moet dan wel zelf aan je fiets sleutelen of iemand weten die dit voor je wil doen
Wellicht heb je gelijk als je voor beide fietsen de adviesprijs zou betalen: 1650 Rose, 2200 Look. Echter beide zijn nu 1400 euro... dan kun je moeilijk stellen dat de prijs/kwaliteit van Rose er VER boven uitsteekt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2012 08:52

De hoeveelheid korting die je krijgt zegt natuurlijk niets over de prijs/kwaliteit verhouding.

De Look is een echte toerfiets, prima fiets voor iemand die vrij licht is en weinig aspiraties tot presteren heeft. Maar voor iemand die zwaarder is (80+ kg) en/of een mooie tijd in een cyclo neer wilt zetten of eens een koersje rijden is de Rose de betere fiets.

Een ander voordeel van de Rose is dat die in 8 maten leverbaar is tov de Look die slechts in 5 maten leverbaar is. Dat laatste hoeft geen probleem te zijn als er 1 maat precies bij je past, maar de kans dat je tussen 2 maten in valt is wel een stuk groter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 20 nov 2012 09:13

Ik vind het nogal een verschil, de keuze uit deze twee fietsen. Ik wil je zoektocht niet bemoeilijken maar er zijn toch nog véél meer smaken (en ook aanbiedingen) die binnen jouw budget vallen?
Do not CROSS the road!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4550
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 nov 2012 10:51

amclassic-fan schreef:De hoeveelheid korting die je krijgt zegt natuurlijk niets over de prijs/kwaliteit verhouding.
:roll: :?:

De betaalde prijs (na korting) is toch van wezenlijk belang als je iets over prijs/kwaliteit wilt zeggen.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 20 nov 2012 10:57

kxlight schreef:
amclassic-fan schreef:De hoeveelheid korting die je krijgt zegt natuurlijk niets over de prijs/kwaliteit verhouding.
:roll: :?:

De betaalde prijs (na korting) is toch van wezenlijk belang als je iets over prijs/kwaliteit wilt zeggen.
De merken concurreren niet op prijs maar op imago. Dus wat doet het voor je om een Look in de schuur te hebben staan en wie wil je zijn wanneer je op een Look zit
Do kin der mar druk mei weze

jeroenbiking
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:30
Locatie: Helmond

jeroenbiking 20 nov 2012 12:04

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik kom van een cube peloton 2008 af, deze was eigenlijk te groot maar ik heb er 1,5 jaar prima op kunnen fietsen en kunnen leren.
Een alu fiets van denk ik meer dan 9kg, de goedkoopste fulcrum wielen en een 105 mix afmontage.
Hier heb ik met veel plezier op gefietst, alleen een keer op een weg met kinderkopjes werd ik er bijna afgestuiterd. Maar die wegen kom ik niet zo vaak tegen.
Rij voornamelijk (alleen) in omgeving Eindhoven (rondje ongeveer 60 - 80 km), 4 tochtjes per jaar een enkeltje naar Delft (150 km) of Cadzand (200km). Totaal ongeveer 3500 km op de renfiets per jaar.
Tijdens deze ritjes wil ik meestal een gemiddelde van ongeveer 30 km per uur halen, even lekker 2 a 3 uurtjes knallen.
Daarnaast rij ik zondags meestal een mtb parcour 60 km (2/3 bos) (2500 km per jaar) en fiets ik nog een 3000 km woon -werk.
De opmerking van amclassic-fan mbt tot mijn gewicht 95kg bevestigd voor mij mijn bedenkingen tot deze carbon fiets.
De rose heeft een carbon zadelpen en een 25mm achterband. Dit verhoogd volgens mij toch ook het comfort. Heb nu met 23mm banden gereden en een alu zadelpen.
Wanneer ik naar het gebruikersprofiel kijk van de Look test kijk http://www.roadbike.de/rennraeder/test- ... latt.9.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, denk ik dat de rose breder inzetbaar is.
Met de prijs/kwaliteit verhouding kijk ik ook hoe de fiets is afgemonteerd. Welke volledige groep, wielen, zadel, zadelpen, stuur(pen).
Voor de Look moet wel €150 meer betaald worden dan de Rose.
Imago vind ik minder belangrijk, model en kleurstelling moet me wel aanspreken.

@Zorba Ik zit al lang op internet te speuren maar heb ook naar een EMX1 Carbon 105 €1399 (Pedaleur) gekeken(deze was te klein), heb zelf het gevoel dat ik bij de de A-merken meestal een mindere afmontage cq wielen krijg. Bij Mantel (Arnhem) heb ik nog gekeken naar de Nishiki (niet de juiste maat) en de Cube Agree SL mat zwart €1449 (mat zwart heeft niet mijn voorkeur).

Mocht iemand nog suggesties voor andere modellen hebben, hou ik me aanbevolen.
JeroenBiking
(Hoe lichter, hoe sneller...... je zult toch zelf moeten trappen!!!!!)

Plaats reactie