Naven: Novatec of Hope
-
- Forum-lid HC
Ik heb alleen ervaringen met hope pro2, maar technisch hetzelfde als de pro3.
De hope naven hebben best een harde ratel, goed om te weten.
Ik vind dat geen probleem. De hope naven zijn bomb proef. Zelf heb ik ze in mijn mtb wielen. Ze lopen mooi, hebben amper onderhoud nodig. Rijd er vier uur mee door de modder en er zit geen druppeltje in de buurt van de lagers.
Er zitten mooie grote lagers in de naven. In de achternaaf zelfs vijf, drie in de body.
Zelf zeer makkelijk te servicen en ook lagers, body en palletjes zijn door mensen met twee linker handen makkelijk te onderhouden.
Voor de racer zou ik echter het extra geld in een lichte (notubes) velg stoppen en de novatecs pakken. Op de racer krijgen naven veel minder te lijden.
Ben je 100kg of meer en ga je er ook veel mee in slecht weer rijden, ja dan zou ik voor de hopes gaan ook in je racer.
Op mijn nieuw bestelde mtb setje zitten weer hope naven........
De hope naven hebben best een harde ratel, goed om te weten.
Ik vind dat geen probleem. De hope naven zijn bomb proef. Zelf heb ik ze in mijn mtb wielen. Ze lopen mooi, hebben amper onderhoud nodig. Rijd er vier uur mee door de modder en er zit geen druppeltje in de buurt van de lagers.
Er zitten mooie grote lagers in de naven. In de achternaaf zelfs vijf, drie in de body.
Zelf zeer makkelijk te servicen en ook lagers, body en palletjes zijn door mensen met twee linker handen makkelijk te onderhouden.
Voor de racer zou ik echter het extra geld in een lichte (notubes) velg stoppen en de novatecs pakken. Op de racer krijgen naven veel minder te lijden.
Ben je 100kg of meer en ga je er ook veel mee in slecht weer rijden, ja dan zou ik voor de hopes gaan ook in je racer.
Op mijn nieuw bestelde mtb setje zitten weer hope naven........
Geen ervaring met Novatec, maar wel met de Hope pro3 in combi met een setje notubes velgen.
Zeer tevreden over het wielsetje, naven lopen heel erg soepel zeker in combi met de notubes velgen en notube banden.
Of de hope naven de meerprijs tov van novatec waard zijn is denk ik ook persoonlijk, in mijn geval dus wel,
maar met de novatecs doe je volgens mij ook geen slechte aankoop!
( en ja de ratel is wel wat luid van hope maar ook erg mooi
)
Zeer tevreden over het wielsetje, naven lopen heel erg soepel zeker in combi met de notubes velgen en notube banden.
Of de hope naven de meerprijs tov van novatec waard zijn is denk ik ook persoonlijk, in mijn geval dus wel,
maar met de novatecs doe je volgens mij ook geen slechte aankoop!
( en ja de ratel is wel wat luid van hope maar ook erg mooi

-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Als het de Novatec superlights zijn (A291SB en F482SB) dan vind ik het prijsverschil fors. Deze novatecs zijn moeilijk te verslaan qua prijs/kwaliteit. Hope is zwaarder en meer gericht op degelijkheid, al vind ik dat ze voor dat geld best een body hadden mogen leveren die niet invreet.
-
- Forum-lid HC
Hope is ook met staal te bestellen. Van de alu body,s vreet hope bijna niet in, gewoon goed vastzetten. Mijn acros body is er een stuk slechter aan toe, na nog niet een de helft van de km,s.somaro schreef:i.v.m. het invreten: op de Novatecs zou ook een stalen body verkrijgbaar zijn, weegt natuurlijk iets meer, maar dramatisch is dat niet.
Blijkbaar hebben alle niet Shimano/Campagnolo naven tegenwoordig ook een duidelijke ratel.
- boswielrenner
- Forum-lid
Novatec superlights zijn (A291SB en F482SB) zijn erg goede naven, en daarnaast nog eens erg licht. Ik ben er tot nu toe tevreden over en is zeker prijs/kwalitatief een aanrader.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Zonder uitspraak te doen over duurzaamheid durf ik gerust te stellen dat die novatecs ongelooflijk zacht bollen. Niets geruis als je ze doet draaien. Mijn tubeplakker stuurde mij ooit een SMSje om te vragen welke naven dat waren. Hij had het getimed en dat voorwiel deed er ellendig lang over eer het uitgeblanceerd stil hing.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik heb een setje handgespaakte wielen met Hope Pro3 naven sinds dit jaar. Ben er heel tevreden over. Over kwaliteitsverschil met de novatecs kan ik weinig zeggen. Vind de Hope naven mooi afgewerkt, heb er geen problemen mee gehad tot nu toe (toch al een paar duizend km mee gereden) en ik hou wel van die luide ratel.
Prijsverschil is het waard, want ze zijn mooiersomaro schreef:Ben aan het uitkijken naar een nieuwe wielset en vroeg mij af in hoeverre Hope pro 3 naven een prijsverschil van ca. 140 euro waard zijn t.o.v. Novatec naven ?
Iemand ervaringen of meningen ?

- amclassic-fan
- Forum-lid HC